Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Ville du sikret et barn som er 142 cm og 36 kg med bilsete?
Ja 27 34,62%
Nei 21 26,92%
Vet ikke 4 5,13%
Jeg ville brukt limpistol 3 3,85%
Bilpute 23 29,49%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 10:40   #21
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Dette er en liten avstikker men akkurat som hi så ser jeg at mine to troll er veldig alene om å fremdeles sitte bakovervendt. Faktisk så kjenner jeg bare til ett annet barn som fremdeles sitter bakovervendt enda jeg egentlig anser foreldrene som oppegående forøvrig. Ett av barna har jeg forståelse for for det barnet kastet opp hver gang selv på veldig korte bilturer. Men alle de andre, til og med 2-åringene sitter fremovervendt. Våre to har akkurat blitt 3 år og de ser ut til å sitte godt i setene sine og setter ingen spørsmåltegn ved at de sitter som de sitter.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 10:58   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Takk for mange svar!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men altså, vektgrensen på 36, den kan man trygt se bort fra da, eller? Hvorfor det?

Dette lurer jeg på også. Er det egentlig lov å bruke bilstol hvis den er godkjent bare opp til 36 kg?

Vi veier aldri ungene, så det var pga. bilsete jeg sjekket i dag. Hun har litt å gå på enda, men ikke mye.

Det med å bli bilsyk er et poeng. Hun trenger egentlig å komme litt opp for å se ut.

Og er pute bedre eller verre enn å sitte uten? Det ser ikke ut til at Trygg Trafikk anbefaler bilpute.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:00   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Sitat:

Anbefaler Trygg Trafikk at barn mellom 135 og 150 cm sikres med spesielt utstyr?
Ja, så lenge barnet ikke er veier mer enn vektgrensen på utstyret på 36 kilo, og heller ikke er så langt at hodet kommer over kanten på stolen, gir det bedre sikkerhet å være sikret med beltestol eller bilpute.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:03   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Pute er mest for å få til god belteføring, tror jeg, så det vil vel komme litt an på hvordan sete og belte er utformet om det er gunstig. Og komfort, selvsagt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:28   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Eldstemann fikk slutte med pute da han nådde begge krav. Det var høyden som tok lengst tid på han.
Da var han litt over 9 år og sikkert den siste i klassen, av gutta,som satt på pute.
Ang å være bilsyk så sluttet han å være kvalm når han slapp pute. Mulig det presset på under knærne eller så byttet vi til nyere bil på den tiden så han ble sittende høyere.

Minsten er over 8 men kun 125 høy. Det er mange i klassen hans som har sluttet med pute tom. Så vi har funnet ut at vi dropper felleskjøring til bursdager...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:30   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Har ikke puter noen vektgrense?
Størsten ligger rett opp mot vektgrensen, han bruker forsatt bilstolen, men vi sender den ikke med lenger når han skal sitte på med andre.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:45   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Ja. Pute med rygg ja. Min snart 10-åring sitter slik fremdeles. Han er liten for alderen, og lett.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:53   #28
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Jeg har spurt Trygg Trafikk og fått til svar at beltestol/pute ikke er tillatt når barnet er over 36 kg fordi sikringsutstyret ikke er godkjent for vekt over dette. Og dermed kan heller ikke TT anbefale det.

Vi brukte allikevel beltestol en liten stund etter at de to eldste var passert 36 kg.


Sist redigert av ElinM : 27-08-13 kl 12:27.
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:22   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Snupp bruker fortsatt stol og innimellom pute. Jeg ser samtidig at selen ligger riktig når han sitter uten, så når stolen blir for liten kutter vi den ut uten å gå over til pute. Han er godt over 140 (mellom 142 og 144) og har ikke nådd vektgrensen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:26   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Eldste begynner å nærme seg vektgrensen for bilsete på 36 kg. Hun passer fortsatt inn i setet sitt, men jeg merker jeg synes det er tidlig å skulle la henne sitte uten annen sikring enn sele. Her vi bor er det mange som tar vekk bilstolen lenge før barna er lange nok og tunge nok og bruker i beste fall en pute. (Vår yngste var den eneste i barnehagen som satt bakovervendt etter 3 år.)

Så spørsmålet til internettet blir: Ville du sikret et barn som er 142 cm og 36 kg med bilsete?

Ja. Min jente er over 36 kg (litt over i alle fall) og over 142 cm også. Hun sitter enda i setet sitt, men det hender hun sitter uten også på kortere distanser (hvis f.eks besteforeldre skal kjøre og de ikke har setet hennes).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:37   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Jeg må legge til at jeg er helt komfortabel med at han sittet på i bilder uten pute/stol. Men han klager ikke over stolen, så jeg ser ingen grunn til å ta den bort.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:49   #32
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Tror jeg hadde gjort det på en 8-åring ja. 2003 modellen her sitter fortsatt i beltestol. Han er 142, men ett stykke fra vektgrensen enda. Har ikke sett noen andre i klassen som sitter med beltestol. Etter sydenturen vår og lånebil uten pute/stol, så fant han ut at stolen hans ikke er så verst likevel.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:07   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor bytte til pute som gir mindre sidesikring når barnet fremdeles passer i setet?

.

Om setet blir for lite mener jeg. Jeg ser iallefall at det ikke er sååå lenge til på min "langrygg"-jente. Her sitter de i bilstol til bilstolen (med rygg) blir for lite, og så blir det pute.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:08   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Om setet blir for lite mener jeg. Jeg ser iallefall at det ikke er sååå lenge til på min "langrygg"-jente. Her sitter de i bilstol til bilstolen (med rygg) blir for lite, og så blir det pute.

Da er vi enige. Jeg skjønte bare ikke hvorfor du mente man skulle bytte til pute når hun sa at stolen passet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:09   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er vi enige. Jeg skjønte bare ikke hvorfor du mente man skulle bytte til pute når hun sa at stolen passet.

Men hun sa også at de hadde nådd vektgrensen. Jeg stusset over at så mange anbefalte å sitte i setet etter at vektgrensen var passert.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:13   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hun sa også at de hadde nådd vektgrensen. Jeg stusset over at så mange anbefalte å sitte i setet etter at vektgrensen var passert.

Det fikk jeg ikke med meg. Da ville jeg gått over til pute, uten tvil!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 14:18   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hun sa også at de hadde nådd vektgrensen. Jeg stusset over at så mange anbefalte å sitte i setet etter at vektgrensen var passert.

Åja, det fikk jeg ikke med meg, beklager! Da er det jeg som er på viddene.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være trygger eå sitte uten ryggen selv om man har nådd vektgrensen? Setene er jo egentlig bare puter med rygg?

Jeg mener å ha lest et sted at grunnen til at de ikke kan anbefale seter over vektgrensen er fordi de ikke er testet for det. Men at det ikke nødvendigvis er farlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 15:43   #38
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Men hvis setet ikke kan brukes etter 36 kg så kan vel ikke puta brukes heller. Hva da hvis beltet ligger feil, uten pute altså?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 16:06   #39
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Det med at pute med rygg blir feil, mens bare pute er ok stusser jeg og på.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 16:40   #40
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Bruker stolen til den er fravokst, etter det slutter vi med ekstra sikring utenom belte.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no