Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-16, 13:34   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg leste linkene dine og det stemmer ikke slik jeg leser det iallfall. Den nye har 350l med alle setene oppe, 700l med bare andre seterad slått opp, så den er litt større enn den gamle som har 615 når tredje seterad er slått ned. For en drømmebil det er altså! Men fytti for en pris .

Ahh, selvsagt. Du kan lese, det kan ikke jeg. jaja, jeg skjønte i det minste at det ikke var logisk.

Vi er veldig veldig veldig fornøyd med vår 2011-modell (hatt den i ett år). jeg kjøper av prinsipp ikke bil som koster mer enn 500k, og det måtte mannen pent innfinne seg med. Vi kommer til å beholde den lenge da, siden vi kjører så lite i året. Bruker mest elbilen til bykjøring og kortkjøring, og så volvoen til lengre turer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 13:42   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Fint prinsipp, i grunn. Det er jo latterlig med bil til huspris . Vi må låne oss en "gammel" variant å prøve tror jeg!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 14:17   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Er Galaxy bredere enn S-Max altså? Vi har en nyere Galaxy, og sammenlignet denne med en venninnes S-Max og da fant vi ut at de virket like brede på innsiden, men at Galaxyen var lengre (også lengre enn den gamle Sharanen vår, men til gjengjeld smalere).

Vi har per i dag oppe 2 beltestoler (Britax KidFix) og 1 bakovervendt (BeSafe Combi X3) på midterste rad og 1 KidFix på bakerste rad. Da kan vi trille TFK Joggster Twist-vogna til Minstemor rett inn ved siden av det bakerste setet uten å slå den helt sammen, men bruker helst å ha den helt bakerst.

Vi var nettopp på langtur med nevnte vogn, madrass til reiseseng, alpinhjelmer og alpinutstyr til 3 barn, langrennsutstyr til 6 personer, yttertøy, mellomlagstøy og 1 svær sekk bare full av votter/halser/buffer/hansker/luer, dyne til noen av dem, en svæær koffert, bager, osv og fikk plass til alt dette i bilen + en skiboks på taket. Ski, skisko + sekkene med votter/mellomlagsklær og ytterklær i takboksen, vogn + koffert + alpinhjelmene i bagasjerommet bak de to bakerste seteradene (pga fullpakket bil foretrekker vi å ha setene 2 + 2 + 2 slik at vi lett kan få ut ungene om nødvendig, i tillegg til at tung bagasje kan plasseres bak bakerste seterad. Så har vi kun sekkene med leker, dyner/tepper, den tynne (lette) skummadrassen til reisesengen og ytterjakkene i kupéen slik at det ikke er noen løse gjenstander som blir tunge ved evt kollisjon (lekesekkene legges under bilsetene og stroppes fast, og det samme gjøres med kjølebagen vi har maten i). Så det går an å få plass til vogn og diverse bak bakerste seterad i en Galaxy, Vianne Rocher

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 14:31   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Selger hos fordforhandleren sa at det ikke er særlig forskjell på S-Max og Galaxy mtp. bagasjeplass når alle syv setene er slått opp. Den store forskjellen i lengden utgjøres vet at i Galaxy er det full benplass for de to bakerste setene, sa han. Men jeg har ikke testet den ut, så jeg skal ikke si at det stemmer.
Å bruke skiboks som lagring til noe annet enn ski er forøvrig uaktuelt . Vi bruker skiboksen vår minst mulig, på grunn av sikkerhetsaspektet ved kollisjon og setter den stort sett bare på når vi skal på hytta og laste med oss langrennski og slalomski.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 14:59   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi bruker bare fem seter bruk i vår da, men da har vi danseplass forran beltestolen (trangt i forbindelse med bakovervendte da, men fint plass til fører likevel) og emmaljunga baki.

Skal vi ha flere i bilen blir det straks trangere ja, jeg regner ikke s max som en syvester men en 5+2, de to i baggasjerommet er bare ekstraseter, ikke velgegnet for voksne over lange distanser og nesten ikke en bilstol å oppdrive som kan brukes der.

Vår Citroen Grand C4 Picasso er det null problem med beltestol i 3. seterad, men husker jeg rett da S-Max skråner nedover i takhøyden bak? Minnes da vi prøvekjørte og synes det var utrolig teit med tanke på bruk av setene. Men det var uendelig mange andre ting jeg ikke likte ved S-Max, så det var ikke bare det det stod på til slutt å ende

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 15:18   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Jeg tenker at jeg ikke kunne hatt S-max om jeg hadde flere enn 3 barn på fast basis. Jeg oppfatter ikke setene bak som egnet på ferie etc, kun reserveseter her hjemme. Dem jeg kjenner med 5 barn for eksempel har en helt annen type bil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 18:02   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Den bakerste seteraden er definitivt ekstraseter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 19:06   #28
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Odelia, den er vel ikke breiere, nei, der gikk det litt fort, men definitivt lenge og høyere, S-maxen er vesentlig trangere inni.

I Galaxy sitter man jo rimelig godt på bakerste rad, om enn noe klaustrofobisk, siden man ikke har egen dør.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 19:46   #29
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Selger hos fordforhandleren sa at det ikke er særlig forskjell på S-Max og Galaxy mtp. bagasjeplass når alle syv setene er slått opp. Den store forskjellen i lengden utgjøres vet at i Galaxy er det full benplass for de to bakerste setene, sa han.

Det kan godt stemme at det er bedre benplass til bakerste rad, men det er større bagasjerom altså. Vi hadde bilene rett ved siden av hverandre og så det jo med egne øyne.

Ellers brukes i hovedsak ikke skiboksen til andre ting enn ski og evt lette sekker her heller, nettopp pga kollisjonsfaren. Og vi har dratt på bilferie uten den når vi ikke skal ha ski med så vi klarer oss i alle fall uten på fast basis Men det krever jo at man stuer.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 20:03   #30
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker at jeg ikke kunne hatt S-max om jeg hadde flere enn 3 barn på fast basis. Jeg oppfatter ikke setene bak som egnet på ferie etc, kun reserveseter her hjemme. Dem jeg kjenner med 5 barn for eksempel har en helt annen type bil.

Helt enig. De to ekstra setene er kun reserveløsning når man skal frakte mange barn til f.eks trening og slikt. Skulle vi hatt flere barn hadde vi nok kjøpt en annen bil. Men for oss med 3 barn synes jeg den er helt ypperlig!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 20:08   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Vi må ha takboks med baggasje, elles kommer vi oss ikke noe sted nesten uansett bil. (regner ikke "minibuss" )Hund i bur og barnevogn. Da får vi ikke med stort mer. Pakker selvsagtlette ting på taket da og godt under vektgrensen på takboksen,

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 20:52   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Helt enig. De to ekstra setene er kun reserveløsning når man skal frakte mange barn til f.eks trening og slikt. Skulle vi hatt flere barn hadde vi nok kjøpt en annen bil. Men for oss med 3 barn synes jeg den er helt ypperlig!

Helt enig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-16, 21:49   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen her med nyere Ford-s-max og barn i beltestol?

Jeg syns at rent funksjonelt er den en perfekt familiebil for pengene, ikke flåte, men godt med plass og gode seter også når barna plutselig er unge menn ( ). God å kjøre, godt veigrep.

Hadde det ikke vært for at akkurat vår er en fandens føkkings mandagsbil og fordi Ford stinker hoppetau og det som verre er når ting går galt, så hadde jeg anbefalt den til alle. Men vi skal aldri, aldri, aldri, aldri noensinne eie en Ford igjen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no