Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Frukts dyrehage

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-21, 21:10   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Frukts dyrehage

Noen her har kanskje fått med seg at i fruktheimen er man veldig glad i dyr av alle slag. Og noen husker kanskje at impulsive frukt kjøpte deguser tidligere i år, med påfølgende anfall av åherregudhvaharjeggjort!?!
Men nå som vi har flyttet og fått mye bedre plass går alt så meget bedre. Degusene har vært frustrerte fordi de har fått lite oppmerksomhet siden jeg har vært så opptatt med oppussing og flytting. Ja, de sier ganske høylydt ifra. De har ulike lyder for ulike situasjoner og behov.
De har fått en liten provisorisk luftegård under trappa der buret står, så nå er det mer harmoni i heimen. Og når jeg endelig får ferdigstilt kjøkkenet, og får bort masse greier som står under trappa, skal de få hele området til rådighet.

Ørkenrottene reiste begge to til ørkenrotteparadis her forleden. Men de var over fire år gamle, så det var ikke så uventet, men trist var det lell. De har fått gravplass med gravstein i hagen.
Degus lever vanligvis i 5-7 år, men kan bli så gamle som 15, så de kan vi heldigvis regne med å ha en stund.

Skorpio og Tarantulla lever ved beste velgående, og Tulla vokser som bare det. Hen er snart stor nok til å flytte inn i et terrarie.

Her er Chica og Marshmallow.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20211218_205048.jpg (1,04 MB, 99 visninger)
Filtype: jpg 20211002_135222.jpg (1,17 MB, 69 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 21:18   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukts dyrehage

Og her er Scorpio og Tarantulla. Obs, ikke for sarte sjeler!

Scorpio er av arten Heterometrus petersii, aka giant Asian forest scorpion. Tarantulla er en Neoholothele incei, aka Trinidad olive. Se så fin den vil bli!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20211218_200322_115.jpg (1,74 MB, 48 visninger)
Filtype: jpg FB_IMG_1639857293650.jpg (49,8 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg 20211218_205252.jpg (726,4 KB, 35 visninger)
Filtype: jpg 20211218_205223.jpg (823,2 KB, 37 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 21:40   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frukts dyrehage

Jeg skulle gjerne hatt degus selv men de der andre kan du ha for deg selv hehe

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 21:52   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukts dyrehage


De har noen veldig fine deguser på Tropehuset.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-21, 19:22   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frukts dyrehage

Å, du er gal!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-21, 19:27   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frukts dyrehage

Å hjelpes! Jeg klarer ikke å fatte at noen har digre edderkopper og skorpioner for gøy! Jeg hadde blitt vettskremt om jeg kom på besøk. Har dere de ut og tar de på hånda og slikt?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-21, 09:27   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukts dyrehage


Skorpionen har jeg holdt, med hansker på. Og godt vsr det for den kløp meg den ene gangen. Men jeg kommer ikke til å håndtere den mer enn nødvendig. Den er en liten hissigpropp, og vanskelig å lede. Prøver man å dytte den forsiktig i en retning snur den seg bare, klar til å angripe.

Tarantellen har jeg ikke, og skal ikke, håndtere. Rett og slett fordi det er en liten, og veldig rask art, som det er anbefalt å ikke ta ut. Men vi skal nok ha flere, og da blir det ihvertfall en som kan håndteres.
Har holdt min brors Mexican red knee, og den var veldig gøyal.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 12:40   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frukts dyrehage

Han her er vel ikke så guffen? Kampfisk er så vakre, og jeg falt pladask for denne skjønnheten. Han bor for øyeblikket i en bolle jeg fikk gratis på en facebookgruppe. Men jeg har et søk på finn etter akvarium, for jeg har lyst på flere fisker. Det er så avslappende å se på når de svømmer omkring i sin egen lille verden.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20211231_123904_755.jpg (1,56 MB, 8 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no