Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 12:40   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Lykke til zol, det blir nok ferdig i tide!

Takk og takk. Nå ringte ene gjesten og måtte være på jobb til 16.30. Vi får se an steik og form på de minste middagsgjestene før vi bestemmer om måltidet utsettes litt.

Kan man lage fløtegratinerte poteter i kaserolle? (Det er jo ikke plass til noe annet inni ovnen nå).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 12:40   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nervøs ja?

Jeg er Veldig Nervøs for om den blir ferdig tidsnok.

Mye Vin til gjestene mens de venter. Gammelt triks!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 12:41   #23
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mye Vin til gjestene mens de venter. Gammelt triks!

Og populært!

Det går så bra, så!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:49   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Steiken ble virkelig eksepsjonelt god Tok den ut da den var mellom 60 og 65 grader på det tykkeste. Den var fin og rosa. Smakte himmelsk. Den blødde selv om vi lot den hvile i 25 minutter - men den var saftig likevel. Ferdig til nøyaktig kvart på fem når siste gjesten kom inn døra.

Lagde gratinerte poteter ved å koke dem inn i fløten først, også puttet jeg de inn i ovnen mens steiken hvilte seg.

Den hjemmelagde sjokoladeisen var også helt perfekt - og isterninger med moset bringebær var prikken over i'en. Tror ikke jeg har fått så mye skryt for et måltid før.



Takk for god hjelp. Nå kan jeg steik!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:03   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Steiken ble virkelig eksepsjonelt god Tok den ut da den var mellom 60 og 65 grader på det tykkeste. Den var fin og rosa. Smakte himmelsk. Den blødde selv om vi lot den hvile i 25 minutter - men den var saftig likevel. Ferdig til nøyaktig kvart på fem når siste gjesten kom inn døra.

Lagde gratinerte poteter ved å koke dem inn i fløten først, også puttet jeg de inn i ovnen mens steiken hvilte seg.

Den hjemmelagde sjokoladeisen var også helt perfekt - og isterninger med moset bringebær var prikken over i'en. Tror ikke jeg har fått så mye skryt for et måltid før.



Takk for god hjelp. Nå kan jeg steik!

Ja, ser du? Hvile hvile hvile er tingen! Den kunne altså ha hvilt enda lenger! Var den kald, kanskje?

Jeg er stolt av deg, du var flink og hørte på råd!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:05   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, ser du? Hvile hvile hvile er tingen! Den kunne altså ha hvilt enda lenger! Var den kald, kanskje?

Vel, andre servering var den faktisk for kald syns jeg. Men sausen og potetene var jo varme...


Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er stolt av deg, du var flink og hørte på råd!




Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 19:40   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Nå skal vi lage steik igjen. På søndag mer presist. Jeg bør vel ta den ut av fryseren nå? La den tine i kjøleskap eller på benk?

Og hvor mange grader skal den være nå når jeg ikke kan spise rødt kjøtt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:52   #28
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Best å tine i kjøleskap!

Den skal vel helst være gjennomstekt, kjedelig med graviditet ved sånne måltider!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:54   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Best å tine i kjøleskap!

Den skal vel helst være gjennomstekt, kjedelig med graviditet ved sånne måltider!

Men tiner den i kjøleskap fra nå til søndag? Ja det gjør den vel?
Synd at mannen må lide for at jeg ikke kan spise lekkert rødt kjøtt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:57   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

En kalkun tiner i hvert fall på 2 døgn, så jeg vil tippe at en stek klarer det samme. Bare følg med på om det legger seg et islag under den som forsinker tiningen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:58   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Denne tråden blir bare mer og mer Fantastisk og Hjelpsom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:58   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Her finner du en liten oversikt over kjernetemperaturer: http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel595.asp

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:59   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Når den tiner i kjøleskap blir kjøttet bedre, og så sparer du strøm samtidig Jeg pleier alltid å steike på litt lavere temperatur enn det som står i oppskriften og heller beregne lengre tid. Jo lavere temperatur, jo bedre blir den. Svigermor steker på 60 grader i plastpose over natta. Steika hennes blir helt fantastisk!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 20:54   #34
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Så fint å finne denne tråden nå! Jeg har nemlig kjøpt oksestek for første gang. Skal prøves i helgen.

HV: Bruner du den før du setter den i ovnen?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 05:09   #35
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lang tid skal en steik stå i ovnen?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Så fint å finne denne tråden nå! Jeg har nemlig kjøpt oksestek for første gang. Skal prøves i helgen.

HV: Bruner du den før du setter den i ovnen?

Jeg vet ikke hva HV gjør, men jeg bruner alltid stek først
Jeg synes det gir mye bedre smak på både stek og saus. Jeg er forøvrig en av dem som liker kjøttet gjenomstekt (ikke ensbetydende med tørt). Rosa stek som blør inn i sausen blir jeg litt kvalm av

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no