Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-20, 01:31   #41
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Kjøre videregåendeunger til skolen? Det har jeg aldri vært borti. Og det er sjelden særlig tidseffektivt å kjøre bil til og fra sentrum i rushen.

Aldri jeg hørt om heller. Og ja, kollektivt i Oslo er mer effektivt enn bil i de aller fleste tilfeller.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 07:45   #42
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Syns elsykkel er et mye bedre alternativ, da kan hun sykle på småveier eller sykkelstier, og kan droppe ring 3 helt.

Om ikke avstanden er for lang, er jeg helt enig. Her gjetter jeg at det muligens er et stykke?

Her er det 12 km til skolen og man trenger ikke skifte buss. Det hadde ikke vært aktuelt med lett MC kun for å komme se til skolen i dette tilfellet. Her er det stallen som gjorde det aktuelt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 08:42   #43
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Vi elsker at vi landet på mopedbil til guttungen, men nå kjenner jeg jo ikke ring 3.
Fordelen er at den tar plass som en bil og dermed så slipper man å være redd for å bli presset av veien. Du sitter tørt, du kan høre på musikk og man får vinterdekk til de.

Ulempen er helt klart at de har steget noe helt vannvittig i pris etter at det ble lov for 16-åringer å kjøre de igjen. Vi kjøpte den vi har til 30.000kr, men nå i forbindelse med noe forsikringsgreier ble den taksert til over 100.000kr.

På spørsmålet om lett eller moped så hadde jeg nok gått for lett, som egentlig var planen her før mopedbilen dukket opp.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:50   #44
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Aldri jeg hørt om heller. Og ja, kollektivt i Oslo er mer effektivt enn bil i de aller fleste tilfeller.

Men ikke når man først må på en ganske solid omvei med t-banen, så bytte bane, så gå et godt stykke til skolen. Da er nesten alt annet mer effektivt. :svarer for Polyanna: Forstår godt hun ønsker å bytte ut en time hver vei med noe mer effektivt, når avstanden egentlig tilsier at det skal ta mye kortere tid. Det er faktisk mer effektivt å sykle dør til dør enn å ta kollektivt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 09:56   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Ja, hvis man ikke kan ta direkte linje, men må innom "sentrum" for å bytte, så kan kollektivtransport ta overraskende lang tid i Oslo.

Mannen min kjører nå til jobb de to dagene i uka han får være der (normalt sett har han ikke parkeringsplass, men nå har de omrokkert på parkeringstillatelsene). Han bruker 20 minutter når han kjører mot normalt 45 med t-bane og tog. Selv om han kjører midt i den travleste tiden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:02   #46
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Jeg hadde nektet og begrunnet det i alle ulykkene. En bekjent jobber på akuttmottaket på et stort sykehus. Jeg trenger kanskje ikke å si mer.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:12   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Nå begynner ting å gå seg litt til, hun har redusert sikkerhetsmarginene noe, og det ser ut til at det stort sett går på tre kvarter hver vei. Men hun må beregne gode 50 på morgenen, for overgangen kan variere litt i ventetid. Lett mc ville tatt ca 15, en moped antagelig 25 (småveier). Det er ei lita mil, så elsykkel er slett ikke noe dumt alternativ! Hun er ikke glad i å sykle, men det kan jo testes.

Det er valgt med åpne øyne dette, altså. JEG ville at hun skulle gå på Pers, 1,8 km unna. Men hører de på mamma, alltid?!

Kjøring er TOTALT uaktuelt. Og dette er uansett en skole med elever fra hele byen, tror jeg vet om to andre fra vårt område på hele trinnet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:13   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Tryggtrafikklenken over ga meg en støkk, forresten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:17   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

OK, 45 minutter hver vei er jo ikke en veldig uvanlig reisevei til videregående skole i Oslo, selv om det selvsagt føles utrolig bittert når det kunne gått på 15-20, det skjønner jeg godt. Og spesielt kjipt om de begynner dagen veldig tidlig. Du får trøste henne med at Hiawata går i klasse med kids som pendler fra Sarpsborg (!).

Det er virkelig noen steder det kunne lønnet seg med noen flere t-baneringer så man kunne svosjet mer på tvers også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:21   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Nei, jeg tror dette skal gå seg fint til.

For kjæresten til eldste har mopeden vært helt gudesendt, hun har ikke foreldre som kjører henne noe sted, går på skole på motsatt side av byen fra der hun bor (bare motsatt vei), pluss kjæreste da, på motsatt side.

Det reduserte også spørsmål om overnattinger midt i uka vesentlig. #vilhabadetformegselv

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:23   #51
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå begynner ting å gå seg litt til, hun har redusert sikkerhetsmarginene noe, og det ser ut til at det stort sett går på tre kvarter hver vei. Men hun må beregne gode 50 på morgenen, for overgangen kan variere litt i ventetid. Lett mc ville tatt ca 15, en moped antagelig 25 (småveier). Det er ei lita mil, så elsykkel er slett ikke noe dumt alternativ! Hun er ikke glad i å sykle, men det kan jo testes.

Er det mulig å få lånt en elsykkel og teste om hun liker det? Eller misliker det litt mindre enn hun tror?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:29   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Dette med reisevei er litt tilvenning.

Knerten min tar både t-bane og buss, men han er inne i rutinen og innfinner seg med at det tar litt tid å komme seg på skolen. Bevisst valg her også. Han har valgt denne skolen fremfor nærskolen som er 200 meter hjemmefra. Det er et helt annet faglig tilbud også, så jeg synes det er et greit valg å ta.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:47   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Jeg er heller ikke noe glad i å sykle, men jeg elsker elsykkelen som transport til og dra jobb. Det er noe helt annet å sykle på elsykkel enn vanlig sykkel.
Er det under en mil bør det gå på null komma svisj, i allefall godt under en halvtime.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:53   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Fordelen med el-sykkel er at man ikke er ute i trafikken på samme måte som på en moped og MC (jeg ser selvsagt at det er fordeler med å være i trafikken også altså, og ulemper med å ikke være det, men for en 16-åring mener jeg at det er en fordel å være på en sykkelsti framfor motorvei). Nå vet jeg ikke hvor godt det er bygget ut med sykkelvei i deres hood?

Jeg sykler (på vanlig sykkel) til jobb hver dag, og blir svosjet forbi av elsykler hele tiden, så hun kan nok kutte en god del av tiden, uten å slite seg ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 10:55   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Vi har også (eldste og jeg) 45-50 min kollektivreisevei til jobb og skole.

(Max 15 på mc da, men det er jo kun fra mars til oktoberish.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:06   #56
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

OK, 45 minutter hver vei er jo ikke en veldig uvanlig reisevei til videregående skole i Oslo, selv om det selvsagt føles utrolig bittert når det kunne gått på 15-20, det skjønner jeg godt.

Dette har jeg inntrykk av at er en ganske brutal overgang for mange som kommer fra ungdomsskole til vgs. i Oslo. Hadde noen elever i fjor som var vant til å gå 20 meter for å komme seg til skolen, og nå mente at vi ikke burde gi dem anmerkning for å komme for sent, når de først måtte gå til bussen og bytte til t-bane, og vi i tillegg hadde valgt å starte undervisningen så forskrekkelig tidlig som 08:10... Det var egentlig vår feil at de kom for seint.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:10   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Det som vel er mest kinkig med kollektivtrafikk, fravær og VGS er at det forholdsvis ofte kan være store forsinkelser man ikke kan ta høyde for, (det hjelper ikke å «stå opp i tide til den tidligere bussen» nå tre busser på rappen ikke kommer), og man fortsatt får fravær.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:11   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Men hvis det er vanlig (noe det vel er om det skjer ofte) at tre på rappen ikke kommer, må man jo faktisk ta høyde for det. Det må jo vi som skal på jobb også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:16   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det som vel er mest kinkig med kollektivtrafikk, fravær og VGS er at det forholdsvis ofte kan være store forsinkelser man ikke kan ta høyde for, (det hjelper ikke å «stå opp i tide til den tidligere bussen» nå tre busser på rappen ikke kommer), og man fortsatt får fravær.

Noen ganger kommer man for seint, og hvis tre busser på rad ikke kom, så håper/tror jeg at det skjer såpass sjelden at det får man heller leve med.

Knerten har lagt inn en bane som sikkerhetsmargin. Hvis han ikke når den han skal, så rekker han den neste og da skal det allikevel gå bra. De dagene banen står, så går det ikke bra. Og da får han heller ta den anmerkningen.

Eller får de kanskje fravær på vgs? Det er verre. Jeg ser den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-20, 11:18   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om lett mc (evnt vs moped)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvis det er vanlig at tre på rappen ikke kommer, må man jo faktisk ta høyde for det. Det må jo vi som skal på jobb også.

Med «forholdsvis ofte» mener jeg kanskje ti ganger i løpet av et semester. Ofte nok til at det er frustrerende, ikke så vanlig at man tar høyde for det hver dag.

Man kan selvfølgelig ta en taxi og få det dekket av reisegaranti, men det er ikke nødvendigvis gjennomførbart for en skoleelev uten mulighet for å betale taxien der og da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no