Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-20, 13:32   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg synes det funker greit nok. Hvis man legger et ullteppe mellom madrassen og laken, så isolerer det godt for både kulde og lyd. (Og gjerne et ullteppe under også hvis det er skikkelig kaldt.)

Vi eier to slike dobbeltmadrasser siden vi reiser på cuper stadig vekk, og derfor brukes de også som gjestesenger. Super komfort er det ikke, men helt greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:40   #22
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg syns det funker helt greit for et par netter.
Har ligget på slikt selv under diverse fotball cuper.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 13:59   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Vi har ikke luftmadrass men gjesteseng, som er vist over her. Vi har en gammel fra Jysk men den funker.
Vi legger en tjukkere skumgummimadrass over og venninnen min sier at hun sover som en prinsesse.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:03   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Bær funke for barn og ungdommer, men det er ikke noe for gamle folk, ass.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:35   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg sover ikke på luftmadrasser. Utrolig ubehagelig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:36   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bær funke for barn og ungdommer, men det er ikke noe for gamle folk, ass.

Nei, ville ikke satset på det som eneste gjesteseng, men siden hun sier at de har en god dobbel gjesteseng for voksne, så tenker jeg at den er helt grei som ekstraseng for barn og ungdom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 14:45   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jepp, det var det jeg mente.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 15:47   #28
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg syns det er helt supert å sove på luftmadrass, men det fordrer en god overmadrass. Pledd under lakenet holder ikke synes jeg, det blir fort kaldt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 16:06   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg er enig at for unger og ungdom så fungerer det helt fint. Det er alltids noen om ikke sover så mye på overnatting uansett, enten det er det ene eller det andre. Ikke fordi jeg ikke tar søvnen deres så nøye, men ofte blir det ikke optimalt uansett.

Vi har et par madrasser stående bak et skap. De får luftet seg ved behov. Det og ekstra dyner og spesielt puter tar mye plass.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 20:12   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg syns det er helt greit for et par netter, gitt laken under og teppe over madrassen. Jeg har delt dobbeltmadrass med både mannen og ungene (ikke samtidig da), og det går bra, det og. Men mulig det er å foretrekke med to enkle. Det har jeg ikke tenkt på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 21:59   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg fryser så mye når jeg ligger på luftmadrass, selv inne, med teppe under og selv om den er "dyr", at jeg ikke skjønner at noen orker, eller at det er mer greit for barn enn voksne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 22:21   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fryser så mye når jeg ligger på luftmadrass, selv inne, med teppe under og selv om den er "dyr", at jeg ikke skjønner at noen orker, eller at det er mer greit for barn enn voksne.

Det er en problemstilling jeg ikke har vært borti før jeg leste om det her inne. Jeg fryser sjelden om natta, heller omvendt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 22:30   #33
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg gjør heller ikke det, bortsett fra på luftmadrass og i hengekøye. I luftmadrass blir jo luften inni varmet opp av kroppen din, og så blir den avkjølt av underlaget og luften som er lenger ned, og det danner seg kondens. Da blir det også fuktig og opplevd kaldere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 22:34   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg sover bedre på sånne høye luftmadrasser enn mange sovesofaer og gjestesenger. Men jeg synes også det er kaldt, dog ikke verre enn at det hjelper med et lammeskinn eller et godt teppe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 23:35   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fryser så mye når jeg ligger på luftmadrass, selv inne, med teppe under og selv om den er "dyr", at jeg ikke skjønner at noen orker, eller at det er mer greit for barn enn voksne.

Har kun sovet på det inne i USA om sommeren. Varme somre i både Florida og Connecticut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-20, 23:59   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har kun sovet på det inne i USA om sommeren. Varme somre i både Florida og Connecticut.

Neste gang bør du prøve judohallen i Levanger. Men altså, det hjelper med overmadrass.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 00:06   #37
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det funker bare hvis du hater de du ønsker å få besøk av. Kanskje det blir bedre med overmadrass, men de er alltid kalde, og knirker alltid, er min erfaring.



Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Og for all del, hold dere til enkel luftmadrass. Å dele luftmadrass er litt som å dele vannseng...



Dessuten tåler de maks 2 netter før det er hull i de. Vi er en turneringsfamilie og har måttet kjøpe nye madrasser til nesten hver eneste turnering. De tåler ikke et klasseromsgulv i alle fall.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 00:37   #38
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg har brukt solsenger til barna når vi har hatt mange overnattingsgjester, helt ok.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 07:46   #39
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Det kommer an på gjestene. Får du besøk av slike som meg, som sover like godt på jordgulv som i seng, så er det ikke noe problem. Jeg har aldri skjønt greia med «gleder meg til å komme hjem til min egen seng», men noen er åpenbart litt mer sensitive på soveunderlag. Jeg hadde glatt kjøpt luftmadrasser til ekstra overnattingsgjester, så fikk heller gjestene ordne opp seg i mellom om hvem som skal sove i seng/på madrass.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-20, 08:31   #40
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Luftmadrass som gjesteseng - funker det?

Jeg sov på tjukke luftmadrasser fra Jysk 1-2 netter i uka i forbindelse med jobbpendling i et års tid til hun jeg bodde hos flyttet til en leilighet uten gjesterom. Da ble det soving på sofaen (ikke sovesofa) og det var litt som å komme til himmelen. Luftmadrass var kaldt, til tider veldig kaldt, knirkete, ustabilt og de måtte byttes ofte. Jeg tror jeg hadde minst 4-5 i løpet av den perioder. Det er ikke særlig moro å våkne klokka halv to om natta fordi madrassen slipper ut all luft. Da blir det fort noen lange timer på gulvet.

Jeg foretrekker enten feltseng eller kombinasjonen av skinn og liggeunderlag på gulvet. Luftmadrasser er jeg veldig ferdig med!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no