Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kult, rundt teppe?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-20, 10:27   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult, rundt teppe?

Vi har Eero Arnios Pastillen fra sekstitallet i hvitt. Den har stått på loftet lenge, men med litt ommøblering tenker vi at den skal få flytte ned i stua. Og til det trenger jeg et teppe, for den er en real parkettdödare. Tidligere hadde vi et som bare dekket under den, men det funka dårlig. Stolen skled av. Så nå tenker vi et ganske stort, rundt teppe. Det kan være et alternativ med et firkantet, avlangt ett også, er litt usikker. Mulig det blir rart.

Fargene i stua er støvete blåtoner og brent oransj. Tror noe mot det oransje kan være fint. Det bør nok ikke være flatvevd, heller noe litt tykt som gir god svikt. Egentlig tror jeg Hays Pinocchios hadde vært perfekt i struktur, men fargene passer ikke helt.

Grå tepper er HELT uaktuelle.

Sett et nydelig teppe?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-04-20 kl 11:47.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 10:56   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Eg trudde du hadde starte ein kult rundt eit teppe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:00   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Jeg også. Eller at du ønsket å finne en.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:02   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Ja, det ville jo vært skikkelig logisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:04   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Sikkert helt ute motemessig, men jeg synes disse er kule: https://www.sukhi.co.no/runde-ayaan-...YaAjTUEALw_wcB

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:07   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Jeg tenkte også på Hay Pinocchio. Jeg solgte et slikt teppe i blågrønne farger for et par år siden, kanskje det fremdeles er mulig å få ta i noe tilsvarende? Jeg fant det ikke i farten, men det lignet litt på dette:

https://epla.no/media/u/shops/14590/...org_medium.jpg

Og så finnes det jo andre produsenter av slike (ull)kuletepper. Eller hva med å lage et selv?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:11   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Og jeg trodde du hadde et rundt teppe du ville gjøre det kult rundt, typ sette kule ting rundt? *ikke hjelpsom*

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:15   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Hay Pinnochio finnes bare i multifarget og muligens grått. Jeg er ikke fan av å kjøpe ripoffs, og det er HELT uaktuelt å lage selv i den størrelsen jeg trenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:21   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hay Pinnochio finnes bare i multifarget og muligens grått.

Jeg ser det ligger et i blå-lillatoner på Finn, men det blir jo uansett litt feil farger.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:21   #10
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Disse lager kuletepper: http://molekule.no/

Mulig de faller under ripoffs.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:30   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Disse lager kuletepper: http://molekule.no/

Mulig de faller under ripoffs.

Jeg er mye vennligere innstilt til slike tepper når inntekt går til en god sak. De hadde dessverre ingen farger som var aktuelle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:32   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg ser det ligger et i blå-lillatoner på Finn, men det blir jo uansett litt feil farger.

Da er det nok ikke Hay Pinocchio.

Jeg kan godt kjøpe en kopi brukt, om det er en fin en, men ikke ny.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:33   #13
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

På Teppeabo har de et fint teppe i bambus på rull. Finnes i flere farger og du kan customise form og størrelse til det som passer for deg. Lykke til i jakten!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:34   #14
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Dette:
https://forut.no/nettbutikk/produkt/teppe-av-filtkuler/

Pengene går dessuten til et godt formål.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:41   #15
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er mye vennligere innstilt til slike tepper når inntekt går til en god sak. De hadde dessverre ingen farger som var aktuelle.

Jeg tror man kan få velge farger selv om man tar kontakt, men da blir det sannsynligvis lang leveringstid.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:41   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

På Teppeabo har de et fint teppe i bambus på rull. Finnes i flere farger og du kan customise form og størrelse til det som passer for deg. Lykke til i jakten!

Hm, det kan jo ære aktuelt. Har du lenke?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Dette:
https://forut.no/nettbutikk/produkt/teppe-av-filtkuler/

Pengene går dessuten til et godt formål.

Fint med godt formål, men dessverre helt feil farger og ikke spesielt stort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:42   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult rundt teppe?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da er det nok ikke Hay Pinocchio.

Jeg kan godt kjøpe en kopi brukt, om det er en fin en, men ikke ny.

Er det ikke? Jeg trodde dette teppet var produsert i flere farger opp gjennom tidene?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 11:50   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Nei, jeg tror det bare er produsert i multi og grått. Men det kom kopier veldig raskt. Men helt bombesikker er jeg ikke altså.

Jeg tror litt av grunnen til at jeg syns det er vanskelig å finne teppe er fordi jeg liker flatvevde best. De er lettest å holde rene, og jeg liker hvordan de føles å tråkke på. Jeg har en fascinasjon for shag-tepper fra syttitallet, men jeg får jo nyseanfall bare av å se på dem. Og sånne med kort flossbust syns jeg stikker. Men flatvevd passer ikke til denne stolen, da knaser parketten under. Stolen skal stå litt for seg selv, mellom spisestuedelen og salongdelen av stua, så enten kan det ha et rundt teppe under seg, eller et avlangt som dekker store deler av gulvet mellom de to delene. Men det er jo litt kårni å ha teppe der hvor det ikke er bord, eller hva?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 12:05   #19
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

http://teppeabo.no

Fant ikke det aktuelle teppet på siden nå. Tror det het Bamboo. Du kan jo ta en telefon dit og høre hva de har på rull som kan tilpasses.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 12:48   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kult, rundt teppe?

Der ser du- jeg visste ikke en gang at det var en rip-off. Følger ikke med i motebildet...Skynder meg ut av tråden igjen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no