Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ville du gjort annerledes i huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-15, 21:46   #21
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Nok oppbevaringsplass. Hater å ikke ha nok plass til å legge unna ting. Blir så mye rot.

Matbod i nærheten av kjøkken.

Stor gang med vaskerom i nærheten.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 23:17   #22
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Kjølerom i forbindelse med kjøkkenet er veldig praktisk. Det samme er lydisolert kjellerstue. Det jeg savner mest akkurat nå er to stekeovner, men det er jo forsåvidt en enkel sak å fikse. Vi kommer også til å ende opp med 1 bad i loftsetasjen (der vi har soverom) og et annet i sokkel på grunn av planløsning. Om mulig ville jeg sørget for å ha alle bad på samme plan som soverommene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 00:54   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Inngang nesten rett inn på kjøkkenet. Kjekt å gå rett inn når vi har handlet.
Do rett innenfor inngangsdøra så ungene kan gå inn med skitne sko.
Plass til langt spisebord.
Vaskerom med lang benk til å legge rene klær på. En bunke til hver.
Mulighet til å lukke dør mellom kjøkken og trappa til soverommene. Jeg kan bråke på kjøkkenet uten å forstyrre de som har lagt seg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 01:08   #24
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Jeg ønsker meg stort vaskerom med brettebenk og klesskap som rommer klærne til alle sju, i tillegg til sengetøy og håndduker.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 02:30   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Vi har ganske nylig flyttet inn i huset vi virkelig trives i. Det vi er aller mest fornøyd med er at barna regjerer i andre etasje, der har de soverom, loftstue og bad. Og der kan der være bombet og huset er likevel representabelt for gjester, all den tid at første etasje alltid er ryddig.
Egen utgangsdør rett til vaskerommet er også bra, og franske dører mellom stue og kjøkken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 11:47   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Jeg har bygget hus en gang, og fikk gode løsninger der:
- stort vaskerom med egen inngang
- toalett ved inngangen
- egen loftstue eller lignende (til kidsa)
- stort kjøkken (med 22 skuffer!)
- åpen kjøkken/stue, men formet som en L, sånn at man ikke ser inn i kjøkkenet fra stua
- deler av verandaen med tak over

Vi hadde skyvedører mellom stue og gang (opp til loftstua), og de var med glass. Det likte jeg godt. Da kunne man lukke igjen, uten at det ble for stengt liksom.

Det jeg angret på er at vi ikke hadde verandadør/veranda fra kjøkkenet, det synes jeg er veldig deilig.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 20:33   #27
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Åh, åh, jeg har masse gode ideer; dette har jeg tenkt mye på!

- Planlegg, og få snekkerne til å klargjøre for hengekøye innendørs, og gjerne på terrassen også


- Lag en hemmelig dør inn til en trapp som går opp til et bittelitte atelier/kontor/bibliotek på et enda hemmeligere rom på loftet. I veggene på vei opp trappa er det selvsagt stappfulle bokhyller. Hold rommet hemmelig for ungene (og mannen - hvis mulig). Jeg tuller ikke. Du trenger ikke mange kvadratmeterne!




http://p-fst1.pixstatic.com/5069e9cd...500_s.fit_.jpg


- Bad med dusj der dusjgulvet er lokket til et nedsenket badekar. Gjerne med et badekar til ved siden av, som her:


- En matbod på kjøkkenet



- Veggene trenger ikke å være bare vegger, det er litt død plass.


Jeg har mange flere ideer også!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bath.JPG (69,0 KB, 152 visninger)

Sist redigert av Balanse : 19-05-15 kl 08:40.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 21:33   #28
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.545
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Jeg ELSKER det hemmelige bokrommet!

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 21:41   #29
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Vaskerom, kjøkken og gang med forbindelse. Klessjakt fra 2 etg do ved inngangsdør. Masse oppbevaringsplass

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 21:44   #30
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Ville aldri innstallert boblebad omigjen men vaskemaskin og oppvaskmaskin litt oppbygd ville jeg valgt

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 08:45   #31
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Jeg ELSKER det hemmelige bokrommet!

Ja, ikke sant. Det burde jo være et must I ethvert møblert hjem.

Se her, slik kan du gjemme det vekk for mann og barn:



eller slik

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 08:53   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Vaskerom på bakkeplan med utgang direkte ut i hagen!
Toalett i alle etasjer
Masse bodplass
Egen utebod
Romslig stue
Egen tv-stue / loftsstue
Overbygget terrasse / uteplass (det regner mye i Norge)
Eget spisekjøkken med plass til stort spisebord
Romslig gang med stor garderobe

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:08   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Skal vi se. Vi bygget for 8 år siden, og jeg ville gjort mye annerledes i dag, og noe jeg ikke ville vært foruten.

Barna skulle fått egen fløy/ avdeling med eget bad og en stue, om mulig.
Vi skulle hatt vårt soverom og bad litt unna dette.. (Når vi bygget, tenkte vi motsatt, vi ville ha barna nærme oss)
Klessjakt til klær, eller hovedbad i nærheten av vaskerom, det samme med klesoppbevaring, det er mye "trafikk" med klær mellom etasjene.
Jeg ville hatt matbod, som jeg har i dag. Den virkelig elsker jeg!
Smulelist på kjøkkenet for sentralstøvsuger.
Kjøkkenskap helt til taket.
Flere boder.
Om mulig walk in closet til alle soverom. I det minste gode store og praktiske skap.
Stikkontakter, på kjøkkenøy, flere på badet, ja egentlig over alt.
Droppet downlights, det er jo så mye fine lamper!
Teknisk rom, som ligger slik til at det ikke støyer for andre rom. (Stillegående og støyfritt er ikke uten lyd. )
Det koster å anlegge hage, det koster.. (Her røk vi på en budsjettmessig smell)
Planlegg utearealet samtidig med huset, det er utrolig hvordan man kan irritere seg over at man ikke tenkte løsninger ute/ inne hele veien.
Egen inngang utenifra til vaskerom.
Både kaldt og varmt vann på utekran.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:13   #34
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Skittentøyssjakt er nok veldig fine greier, men hvorfor ikke en matheis for å transportere rene, brettede klær opp igjen også? :bare delvis ironisk:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:15   #35
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Vi hadde en gang vaskerom rett ved siden av et stort felles Walk in closet. Det var den beste løsningen jeg har hatt I forhold til å organisere vask, tørk, brett. Hvis jeg hadde hatt skittentøyssjakt I tillegg hadde det vært Ganske problemfritt med klesvask.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:24   #36
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Balanse: Skal vi bytte hus, er du herved innled som interiørarkitekt! Jeg elsker alle bildene dine!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 09:35   #37
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Ellers, vi holder jo på, så jeg er jo fornøyd med huset vårt. Det jeg savner er sånt som koster MYE å få gjort noe med. Vi hadde to barn da vi flyttet dit. Nå har vi snart fire. Men ja, vi jobber med å finne løsninger som gjør det levelig. Får vi det ikke til må vi jo ta noen grep. Men vi liker gata vår såpass godt, at vi skal gi det litt tid.

Ting jeg liker:

Inngang rett til vaskerommet.
Matbod der vi kan lagre MYE.
Verandaen som ikke er helt ferdig, men der vi snekrer en benk (lounge- aktig) som er plassbygd, slik at vi ikke må sette vekk så mye hagemøbler om vinteren.
Mye kjøkkenbenk, mye skapplass på kjøkkenet, benkeplate i komposittstein.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:25   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Planlegg utearealet samtidig med huset, det er utrolig hvordan man kan irritere seg over at man ikke tenkte løsninger ute/ inne hele veien.

Den der er smart. Om man ikke kan ordne til utearealet også I samme slengen, så vil en plan være alfa og omega for å få gode løsninger senere.
Jeg ville tenkt mulighet for å åpne opp flere rom mot uteområdene, vaskerom, kjøkken og stue, men gjerne soverom og bad også. Og så ville jeg tenkt på hvordan komme seg tørrskodd fra ditt til datt.

Og hvor skal søppelbøtter og sånt stå?
Jeg er opptatt av å resirkulere, emn striver med å finne gode og luktfrie løsninger. Jeg hadde ELSKET å ha en løsning som lot meg sende søppel rett ut I garasjen. Litt annen stil enn dette, men konseptet er gull - her sender de søpla rett ut - omtrent som en skittentøyssjakt for spøla:




Hvis man tenker inne + ute tidlig I planleggingen kan det bli kostnadsbesparende og høy hyggefaktor samtidig. Man trenger feks egentlig ikke utekjøkken om man lager noe slikt:





Jeg så noen I et dansk sommerhus som hadde lagd dette uten dyre vinduer, og ikke for spising men for matlagingen. Der kunne de nå benken fra begge sider, lage mat på feks induksjonskomfyren både ute og inne, og vasken også - der var krana plassert på siden slik at den var like hendig å bruke fra utsiden.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 12:35   #39
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Og så har jeg tipset om denne før en gang - jeg ville innstallert noen sånne stikk I midjehøyde der jeg skulle ha konsollbord I entreen, skrivebord e.l.:



ABB og Elko har den for det norske markedet
http://www.abb.no/cawp/seitp202/a116...d004bc8c1.aspx


http://proff.elko.no/aktuelt/usb-lad...e1186-448.html

Sånne også:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 13:30   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort annerledes i huset?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Balanse: Skal vi bytte hus, er du herved innled som interiørarkitekt! Jeg elsker alle bildene dine!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no