Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Trenger ny stavmikser, hvilken?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-15, 19:19   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger ny stavmikser, hvilken?

Stavmikseren smeltet(!) da jeg pisket marengs. Jeg vedder på at det er min egen feil, den tåler nok ikke å være påskrudd på maks i et kvarter... Den ble nokså varm.

Jeg har håndmikser, men jeg foretrekker vispen som hører til stavmikseren, det er mye enklere. Den jeg har (hadde) nå er en som har pisk og en liten hakkebolle ved i tillegg til selve stavmikseren.

Jeg vil ikke bruke kjempemye penger på dette. Hvilken er bra? Jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe Bramax eller hva de nå heter, de proffe, men det er viktig at den er god nok OG har pisker og sånn "hakkebolle" som ekstrautstyr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 19:52   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg liker denne

https://www.komplett.no/philips-hr16...vmikser/826914

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 20:19   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg har denne fra Wilfa og er veldig fornøyd med den.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 20:45   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Takk!

De så jo helt greie ut, alle sammen. Og nokså like.

Den fra Philips var den jeg hadde, men en eldre og hvit utgave i plast. Tålte tydeligvis ikke marengsvisping. Men jeg tror ikke man bør kjøre noen stavmiksere i et kvarter, egentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 20:50   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Det finnes bare én stavmikser. Den er dyr, men det er verd det. http://www.bamix.no/

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:00   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det finnes bare én stavmikser. Den er dyr, men det er verd det. http://www.bamix.no/

Det tviler jeg ikke på, men

1) den jeg har hatt i mange år nå har vært helt fin til mitt bruk, jeg skjønner ikke hvordan noe annet kan gjøre hverdagen min lettere med noe bedre

2) ting jeg er nødt å kjøpe meg FØR ny stavmikser er: Ny iPhone, nye høyttalere til stua, skiferheller til hagen, ny gassgrill, ny pc. Så beklager, dyr stavmikser er helt uaktuelt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:04   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Den fra Philips koster 800. Den billigste fra Bamix koster 1300. Jeg ville kjøpt meg MANGE nye Bamix-er før jeg kjøpte meg en iPhone.

... men så vil jeg ikke ha iPhone om den ble kastet etter meg heller.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:11   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Nei, men jeg er teknisk idiot og vil bare ha det samme som jeg alltid har hatt, for det er det jeg forstår. Altså iPhone. Jeg har iPhone 4, ikke s engang. Den virker ikke i det hele tatt lenger. Og jeg vil ikke ha noe nytt. Jeg vil bare at tekefonen min skal virke og være helt lik den jeg har. Jeg er sånn som for angstanfall bare av å oppdatere tekefonen. Så derfor har jeg sluttet med det. Jeg liker ikke teknologiske forandringer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:30   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg har Bamix, og savner den gamle Braun multiquick eller hva den het.

:ikke overbevist:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:33   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg trenger jo stavmikser, men like mye visp som hører til, samt den bollen man hakker nøtter i.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 21:43   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg er veldig fornøyd med min Philips. Den har blitt glovarm mang en gang, men virker fortsatt. Min er i metall, og det er nok en fordel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 13:30   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det finnes bare én stavmikser. Den er dyr, men det er verd det. http://www.bamix.no/

Vi har disse på jobb, og vi har aldri hatt stavmixere vi har vært mindre fornøyde med enn Bamix. Største dritten vi har vært borti. Underdelen kan ikke tas av for å vaskes, så vi står der og forsøker å ikke få vann på motordelen mens vi skrubber vekk matrestene. Braun-underdelen var bare å ta av og hive i oppvaskmaskinen. I tillegg så er knivdelene på Bamix helt merkelige og faller av og blir borte innimellom, og så står vi der da og leter oss forderva. Vi har heller ikke den billigste en gang, vi har denne.

http://www.bamix.no/shop/product/bam...watt-hvit.aspx

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 13:46   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Ikke kjøp Bodum, i hvertfall. Makan til dritt!

Du vil ikke ha en stavmikser som ikke kan tas fra hverandre eller som har dingser som kommer ut. Jeg holdt på å skjære av meg fingrene med den forbanna møkkastavmikseren fra Bodum, ta hele stangen med kniv kom ut av mikseren mens jeg skylte den under springen.

Jeg hadde en Wilfa før og fatter ikke hvorfor jeg ikke kjøpte en ny da den ga seg etter årevis med tro tjeneste. Men så lurte de derre helsikes Kitchn-folka meg med rabatter og lekkert design og det hele. Men den er altså ubrukelig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 13:50   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Vi er fornøyde med Dualit!

https://www.flust.no/kjoekken/kjoekk...tilleggspakke/

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 13:58   #15
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg har den som kamp linker til, og er kjempefornøyd! Særlig liker jeg at det er to hakkeboller, og at selve knivdelen kan maskinvaskes. Det skal dog sies at jeg aldri bruker vispen, så jeg kan ikke si noe om hvordan akkurat den delen funker.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 14:24   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Jeg har en Kenwood med potetmoser. Veldig fornøyd, og vi bruker moseren mye.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 15:58   #17
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vi har disse på jobb, og vi har aldri hatt stavmixere vi har vært mindre fornøyde med enn Bamix. Største dritten vi har vært borti. Underdelen kan ikke tas av for å vaskes, så vi står der og forsøker å ikke få vann på motordelen mens vi skrubber vekk matrestene. Braun-underdelen var bare å ta av og hive i oppvaskmaskinen. I tillegg så er knivdelene på Bamix helt merkelige og faller av og blir borte innimellom, og så står vi der da og leter oss forderva.

Det er så merkelig å høre slikt. De kokkene jeg har hørt snakke om stavmiksere, snakker om Bamix. Når det gjelder vasking, så må jeg si jeg forundres. Jeg syns det er enkelt å vaske Bamixen min. Vanligvis bare fjerner jeg kniven (den jeg bruker mest er ikke skarp) og børster raskt over der kniven satt med oppvaskbørste og litt zalo. Det er jo nesten helt rette kanter her, så det er jo ikke særlig mye matrester som setter seg fast. Deretter skyller jeg kniven eller putter den i oppvaskmaskinen. Ferdig!

Jeg har aldri opplevd at kniven faller av mens jeg lager mat. Tuller du? De forskjellige knivene oppbevares ellers sammen med motordelen. Jeg har aldri lett etter utstyret.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 17:49   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger ny stavmikser, hvilken?

Overlot ansvaret til mannen i dag. Han hadde fri mens jeg var på jobb. Han kjøpte stavmikser, grill og telefon til meg.

Det ble en lik den jeg hadde fra før.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no