Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du ryddig eller rotete?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ryddig er du, evt. mannen?
Jeg er ryddig 26 11,40%
Jeg er rotete 31 13,60%
Jeg er ryddig med rotete mann 29 12,72%
Jeg er ryddig med ryddig mann 21 9,21%
Jeg er rotete med rotete mann 73 32,02%
Jeg er rotete med ryddig mann 46 20,18%
Annet (spesifiser gjerne nærmere) 21 9,21%
Jeg vil bare se resultatet 5 2,19%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 10:31   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er nok mer ryddig enn rotete - dvs jeg vil aller helst ha det helt blåst hele tiden, men må bare innrømme at jeg er for LAT! Dessuten som tilnærmet alenemor og fulltidsstudent, begrenser det seg hvor mye jeg orker å gå og plukke hele tiden. Men det er ikke veldig rotete her noen gang egentlig - orker ikke

  Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:38   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Scarlett - de er sikkert støpt i samme form. En kompis av meg påstår forresten at grunnen til at gutter generelt er flinkere til å rydde og vaske enn det jenter er (for det mener nemlig han) er at de har vært i millitæret og har måttet lære seg det.

Jeg ser vi er flere i samme båt. Det er godt at det ikke bare er jeg som er rotete med ryddig mann.

Jeg er ikke inspirert av flylady, men jeg har hørt om det. Jeg er inspirert av mannen, jeg. Jeg tror kanskje litt av taktikken for å unngå steder hvor rot samler seg opp er å ha steder å gjøre av rotet. Vi har egen posthylle som henger på veggen (med en hylle til hver) og eske med lokk som vi bruker til papir, panteflasker, glass og metall. Når esken er full så tømmer mannen. Ukeshandling er genialt, for småhandling er jammen en tidstyv. Jeg syns dessuten det er lurt med pene skittentøyskurver med lokk. Det å rydde sammen ting uten å rydde vekk og å rydde i skippertak kjenner jeg meg litt for godt igjen i.

Noe av problemet mitt har jo ogaå vært at jeg rett og slett har oversett rotet...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:39   #23
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er en ryddig sjel fanget i en rotete kropp. Eller noe sånt. Det vil si at jeg liker å ha det ryddig, men roter for mye til å fikse det.



Jeg er ufrivillig rotete. Men det plager meg ikke så mye med rot at jeg legger meg noe særlig i selen for å bli mer ryddig. Skippertak er gode greier.

Mannen min er marginalt mer ryddig enn meg, så det er så godt som aldri strøkent hos oss.

Nå har jeg aldeles uventet fått to fritimer, og jeg burde rydde pulten min. Sist jeg gjorde det (før jul) ble kollegaen min så overgitt at han måtte lage plakat til meg der det stod: OI!!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 10:57   #24
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er rotete.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:09   #25
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er en roter som hater rot, gift med en roter som hater rot... Sær og frustrerende kombinasjon .

Han er flinkere enn meg til å rydde når det først har sklidd ut, men jeg er flinkere til å holde det ryddig når det først er blitt ryddig .

Vi har vaskehjelp annen hver uke, så da MÅ vi rydde først. Men den siste måneden har jeg vært ekstremt flink til å bevare det ryddig .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:11   #26
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er en ryddig sjel fanget i en rotete kropp. Eller noe sånt. Det vil si at jeg liker å ha det ryddig, men roter for mye til å fikse det.


Takk der satte du ord på hvordan jeg har det!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:25   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.444
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Alltid ha med "nyttelast" når man går fra ett sted til et annet,

Ja, dette er noe jeg ikke skjønner her. Hvis vi har brettet klær for eksempel, og de ligger i stabler på bordet klare til å ryddes på plass, kan mannen godt finne på å gå på do, uten å ta med den store stabelen med håndklær som han likevel har tenkt til å bære ut på badet noen sekunder etterpå. Det er som om det ikke går an å blande, når man rydder så rydder man, når man går i et annet ærend tar man ikke med noe som ikke er relatert til det ærendet, selv om man skal til samme sted, og ikke har noe annet i hendene. Effektivt?



Jeg skjønner at man ikke gidder å gå og rydde hele tida, det er ikke jeg noe flink til heller, men hvis jeg likevel er på vei til kjøkkenet, og det står søl på stuebordet, så tar jeg det jo med (selv om det av og til lander på benken i stedet for i oppvaskmaskina ). Det tar hverken ekstra tid eller krefter (bare et minimum av tankevirksomhet).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:43   #28
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Vi er to rotehuer begge to.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:45   #29
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Jeg er ikke inspirert av flylady, men jeg har hørt om det. Jeg er inspirert av mannen, jeg. Jeg tror kanskje litt av taktikken for å unngå steder hvor rot samler seg opp er å ha steder å gjøre av rotet. Vi har egen posthylle som henger på veggen (med en hylle til hver) og eske med lokk som vi bruker til papir, panteflasker, glass og metall. Når esken er full så tømmer mannen. Ukeshandling er genialt, for småhandling er jammen en tidstyv. Jeg syns dessuten det er lurt med pene skittentøyskurver med lokk. Det å rydde sammen ting uten å rydde vekk og å rydde i skippertak kjenner jeg meg litt for godt igjen i.

Eg svergar på at de må vere vår tvillingfamilie. Alt dette her har vi også; er særlig fornøgd med skittentøy-sorteringa. Brukar sånne gjenvinningsplastdunkar frå IKEA, stabla oppå kvarandre.

Dersom du er inspirert av mannen er han sikkert inspirert av flylady. Berre sjekk eposten hans

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 11:47   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er rotete og lat (men som Elinblu er jeg ryddig i hodet). Mannen er ytterst pertentlig og flittig. Vi har bodd sammen i 12 år, og med tiden har vi jenket oss begge to – jeg har blitt noe mer ryddig, og han har slappet mer av. Resultatet er et veldig likestilt, nokså shabby hjem. Jeg er veldig fornøyd, men det kan vel tenkes at han er litt småfrustrert av og til.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:07   #31
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er rotete. Forferdelig rotete. Mannen min er også rotete, men ikke like ille som meg.

Vi har forskjellig tilnærming til rydding. Jeg smårydder hele tida, mens han bestemmer seg en vakker søndag for å rydde, og da skal ALT vekk.

Jeg rydder, han gjemmer rot. Det er også en forskjell. Jeg setter ting der det skal være, han kaster alt i en haug eller stapper det nedi et sted hvor det ikke vises.

Sånn er det her også, bortsett fra at det er jeg som grovrydder og han som finrydder....

Nei...kan ikke ligger her nå. Må vel rydde litt...:dårligsamvittighet:

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:17   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Dersom du er inspirert av mannen er han sikkert inspirert av flylady. Berre sjekk eposten hans

Mannen er nok rett og slett født ryddig. Både i hodet og på andre måter. Hemligheten hans er at han liker å være effektiv og utnytte tiden best mulig, dermed så ser han ingen grunn til å "mellomlagre", for det må jo ryddes på plass på ett eller annet tidspunkt uansett. Og da kan man like gjerne gjøre det med en gang. Det er mulig at flylady er er inspirert av ham.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:18   #33
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er rotete og har rotete mann. Men jeg er flinkere enn han til å rydde når jeg endelig får ånden over meg, og det har vært gjenstand for mang en utblåsning i det albertinske hjem...

  Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:08   #34
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå ble jeg litt nysgjerrig her. Det er mange som snakker om rotete menn/samboere og hvor irriterende det er å forholde seg til, mens i min vennekrets er det like gjerne motsatt (rotete kvinne, ryddig mann) og det skaper jammen like mange frustrasjoner.

Jeg er gift med en særdeles huslig mann som er flink til å både rydde og vaske, og det eneste vi (innimellom) krangler om er hvor hinsides all fornuft rotete jeg til tider kan være. Mitt argument har alltid vært at det er bare sånn jeg er. Hans argument er at man er ikke ryddig, man må være ryddig. Det er ikke et spørsmål om personlighet, det har noe med å gidde. Nå har jeg plutselig skjønt hva han mener. Jeg tror altså jeg har skjønt noe jeg ikke har skjønt tidligere – nemlig hvordan man har det ryddig hjemme. Og det er en ganske stor åpenbaring for en person som er et selverklært rotehue.

Vi fikk (endelig) på plass garderoben på soverommet i forrige uke og jeg brukte helgen til å rydde inn i garderoben og ut av de gjenstående eskene, mens mannen jobbet ute. Og etter hvert som huset ble ryddigere ble jeg mer og mer inspirert. Så jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og finne ut hva det er mannen gjør som jeg (hittil) ikke har klart.

Konklusjonen er:
- Han rydder alltid inn i oppvaskmaskinen med en gang. Maskinen settes på om kvelden, sånn at den er klar til utrydding om morgenen mens kaffen brygger. Når vi er ferdig med et måltid ryddes kjøkkenbenken, og så vasker han over den.
- Han går aldri tomhendt opp eller ned trappen, det er alltid noe som enten skal ned eller opp, så da kan man like gjerne ta det med seg.
- Han har faste plasser til alle sine ting og setter ting tilbake der de skal være med en gang fremfor å la dem ligge fremme. Sko står ikke ute i gangen, de settes i skohyllen med en gang.
- Han setter på minst en vaskemaskin om dagen og når den er ferdig hanger han opp/tromler tøyet med en gang. Når tøyet er tørt tar han det med opp (men legger det i en kurv som vi bruker til rent tøy).

Denne uken har jeg derfor:
- ryddet stue og kjøkken slik at det ikke står noe fremme som ikke skal stå fremme. Vi har også kjørt to lass til den lokale gjenvinningsstasjonen.
- Kjøkkenbenken er nå så og si tom. Det eneste som står fremme er vannkokeren, brødboksen og fruktfatet (som står oppå brødboksen). De siste dagene har jeg ryddet fortløpende mens jeg har laget mat, noe mannen tidligere gjorde etter at jeg var ferdig. Gjerne mens han klaget litt over rotet mitt.
- Klesbretting er min jobb. Det tar gjerne uendelig lang tid fordi det har samlet seg en haug med rene klær i renetøyskurven. Klær har først blitt brettet når jeg har trengt noe som har ligget nederst i kurven. Denne uken har jeg brettet i det klærne har vært tørre. Raskt og veldig tilfredsstillende.
- Jeg prøver å ikke gå tomhendt opp eller ned.
- Tatt frem støvsugeren når jeg har sett en hybelkanin, fremfor å vente til vaskedagen.
- Ryddet litt hver dag på kontoret, sånn at det snart er helt ryddet.
- Ryddet ferdig uteboden og satt ting opp på loftet som har stått i gangen oppe og samlet støv.
- Bestemt meg for at jeg skal rydde 15 minutter hver ettermiddag før jeg får lov til å vegetere foran sofaen.

Dessuten rydder vi bort Snupps leker, sammen med Snupp, før han skal legge seg om kvelden.

Mannen har vært smørblid hele uken og har (om mulig) vært enda flinkere til å rydde enn han pleier å være. Og jeg har for første gang i mitt liv hatt en strøken første etasje en hel uke i strekk. :shock: Det gjenstår fortsatt en del smårydding i hyller og ut av noen bokesker (som også inneholder mengder med rot), men hvis jeg tar litt hver dag så tror jeg faktisk at jeg skal klare å få et ryddigere hjem enn jeg noen sinne har hatt. Dette er en livsstil jeg kan lære å like.

Siden dette bare er noe som har vart en uke, så velger jeg fortsatt å anse meg selv som rotete med ryddig mann.

Har vi samme mann.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:11   #35
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Her er det jeg som er rotehue og han er ganske så ryddig av seg. Men jeg liker at det er ryddig, selv om jeg er rotete av meg.

Jeg stemte altså Jeg er rotete med ryddig mann

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:11   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Har vi samme mann.

Du, Scarlett og jeg deler samme mann. (Hvor finner han tiden, mon tro?)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:16   #37
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg valgte at jeg er ryddig, med rotete mann. En passende beskrivelse på ham ville heller vært at han ikke gjør så fryktelig mye.
Jeg er hushjelp hele tiden virker det som. Han hadde en laang periode, hvor han var kjempe flink til å ta kjøkkenet og oppvaskemaskinen, men det sklei kraftig ut, og støvsuge gjør han kun om jeg ber ham om å gjøre det. Og da støvsuges kun det rusket man ser må skjønne.

Jeg kan fint være rotete, men i og med at det kun er jeg som rydder, velger jeg å se på meg selv som ryddig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:31   #38
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jøss - jeg trodde det bare var hos oss det var slikt. Jeg er en latsabb av et rotehue, mens mannen rydder og hater rot og søl (med bl.al det resultat at eldstesønnen nekter å spise uten smekke ).

Men mannen min er egentlig ikke så flink til å rydde - dvs at han gjør det på utrolig kronglete og ineffektive måter. Der er jeg mye flinkere enn ham når jeg først setter i gang.

Har sett litt på Flyladys sider etter at jeg gikk ut i barselpermisjon, og er blitt litt flinkere. Rer opp senger hver dag, rydder leker og vasker over bord om kvelden og slikt. De har mange gode tips til å få det ryddig og rent med minst mulig innsats - det liker jeg. Liker ikke rot. Men jeg er redd det vil skli ut når jeg er tilbake i jobb...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:40   #39
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er rotete, eller egentlig er jeg kanskje mest lat. Mannen min er naturlig langt mer rotete enn jeg er, og siden jeg er lat, har jeg ikke giddet å ta ansvaret for å holde det ryddig hos oss, men heller vent meg til et enda lavere ryddighetsnivå enn jeg ville hatt med bare meg selv. Når vi rydder eller vasker, gjør vi det stort sett begge to, og selv om jeg kanskje gjør marginalt mer husarbeid til vanlig (når man regner med matlaging, f.eks.), så tror jeg det er minst like ofte han som tar initiativet til rydding og renhold. Vi ønsker oss vel egentlig hushjelp/vaskehjelp begge to.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:47   #40
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg er en ryddig person. Liker når alt er organisert og har sin plass, men klarer ikke alltid å få det slik. Hva jeg skal si om mannen vet jeg ikke for sko rot og rot på kjøkkenbenken liker han ikke, men at ting blir satt i oppvaskskummen istede for i oppvaskmaskinen er helt greit.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no