Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-20, 08:08   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Her blir det borddekking på torsdag. (Må ha god tid til lørdagen)
Låner duker av naboen. Har også laget vaser av gamle glass og limt på bilde av konfirmanten som liten jente. Knytt sløyfebånd rundt og tenker roser oppi.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 09:07   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Veldig fint Erica! Jeg ser ikke bildet ditt Zinatara.

Her er konfirmasjonen først i oktober, så jeg leker med tanken på å pynte med høstfarger (hotellet stiller med hvite duker). F.eks noe sånt som dette til telys...

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-09-20 kl 09:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 09:13   #23
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Veldig fint Erica! Jeg ser ikke bildet ditt Zinatara.

Her er konfirmasjonen først i oktober, så jeg leker med tanken på å pynte med høstfarger (hotellet stiller med hvite duker). F.eks noe sånt som dette til telys...

https://photos.app.goo.gl/m1YB1mnUErbkTkHf6
Kanskje det fungerer med link til bildet?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 09:16   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Ja, nå ser jeg det. Veldig fint!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 09:20   #25
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi hadde litt annerledes stil. Brukte strie som duk, la mye ulike ting fra skogen på bordet (granbar, lyng, blåbærkvister, tørre kvister). I tillegg hadde vi svarte og grønne store kubbelys.

Så fint!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 09:25   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vi lånte duker av alle besteforeldrene. Det viste seg at alle hadde et lite lager arvede damaskduker. Jeg hadde en idé om å stryke dem (de var rullet, og brettet pent), men det strøk jeg raskt fra lista. Det var egentlig ganske fint med duken litt "røff".

Vi hadde hvite duker, hvite tallerkner, vinglass og blå servietter med den japanske bølgen på. Hiawata er veldig opptatt av Japan. Servietten lå flatt oppå tallerkenen, siden den hadde et lite brettevennlig motiv. Jeg kjøpte mørkeblå bordkort på papirbutikken i Norway Design, og skrev på dem med hvit tusj. I tillegg hadde jeg brukt vinteren til å brette origamitraner. Jeg hadde sett for meg at det skulle være et familieprosjekt, men det ble et mammaprosjekt. De var i mangefarget origamipapir, og det lå en trane på hver serviett, noen hist og her på bordet, og noen oppi blomsteroppsatsene. I tillegg hadde jeg tre og tre kubbelys i ulik høyde og farge (variasjoner over rødt, blått og turkis) samlet på fat på hvert bord.

Til blomster hadde vi også samlet sammen familiens glassvaser, og i hver av dem var det en epleblomstkvist (dette var jo i slutten av mai), samt noe småblomster som vi plukket i skogen rett utenfor lokalet. Moren min er flink med blomster, så jeg satte bort alt slikt til henne.

Jeg ønsket ikke å kjøpe masse nytt, det er ikke veldig ofte jeg har bruk for damaskduker til 40 pers, og det var også veldig hyggelig å bruke så mye som allerede var i familien.

Jeg prøvedekket en kuvert hjemme en ukes tid i forveien, og prøvde ut ulike varianter av plassering av serviett osv. Vi hadde buffet, og hadde bare en tallerken. Jeg prøvde med liten brødasjett også, men fikk det ikke til å se ok ut med det vi hadde.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-09-20 kl 09:32.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 10:27   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Så mange fine bord!

Vi dekket også torsdagen; mesteparten. Hadde hvite damaskduker jeg har arvet etter min morfar. Rullet dem med venninne i sommer, men de måtte strykes litt rett før også.

Brukte et nydelig servise jeg fikk av min morfar da jeg giftet meg, kjøpt på en av hans turer til Japan, men måtte supplere med noen hvite tallerkener til noen få. Litt tykke servietter i grønt (den grønnfargen som nå er populær, litt som laubær). Bordkort ble kjøpt på Søstrene Grene, beigefargede små kort med hull i. Konfirmantet brukte beige hyssing og knytet dem på servietten og stakk brudeslør inni. Ble veldig fint og enkelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 10:36   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Så fine bord.

Jeg har hentet det vi har bestilt, lys og servietter, så guttungen må godkjenne i dag. Duker låner vi her og der. Små vaser lånes og så har jeg kjøpt noen på bruktbutikken.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 11:18   #29
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Det er jo litt fint å finne noe som passer til konfirmanten. Vår gutt er glad i å holde på i skogen, har egen motorsag og da passet dette temaet veldig godt. I tillegg kostet jo det meste av det som står på bordet ingen penger, så det var bare kubbelysene vi brukte penger på. Strien som var duk kostet kanskje 150 kr for 8 meter.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 12:38   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Satte du kubbelysene direkte på duken, eller hadde du noe under dem?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 14:07   #31
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Satte du kubbelysene direkte på duken, eller hadde du noe under dem?

Jeg satt noen rett på duken og noen på noen "skiver" av bjørketrær. Vi hadde altså kappet av nederst del av stammen på noen bjørketrær i 2-4 cm tykke skiver som vi la her og der på bordet ,og hadde kubbelysene oppå. Da ble det litt høydeforskjell også. I tillegg var lysene i ulike høyder også.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-20, 14:29   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg satt noen rett på duken og noen på noen "skiver" av bjørketrær. Vi hadde altså kappet av nederst del av stammen på noen bjørketrær i 2-4 cm tykke skiver som vi la her og der på bordet ,og hadde kubbelysene oppå. Da ble det litt høydeforskjell også. I tillegg var lysene i ulike høyder også.

Slike stammer selges også, for det hadde min konfirmant sin venninne.

Naboen satte bare kubbelys rett på løper på bordet. Ellers finnes det jo små, runde glassfat (Ikea?) man kan sette dem på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no