Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Betaler dere lappen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Betaler du for førerkortet?
Ja 73 66,36%
Nei 8 7,27%
Delvis 24 21,82%
Aldri tenkt på 5 4,55%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-20, 21:11   #141
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg betalte det obligatoriske, men så det ikke som noen selvfølge.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 21:25   #142
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Hvis vi fortsatt har såpass grei økonomi som nå, så vil vi nok betale en god del av moroa, samt hjelpe med å være tilgjengelig for øvelseskjøring omtrent ubegrenset. Eldste har regulering nå, så det blir vel å omdisponere de pengene i budsjettet når den er ferdig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-20, 23:29   #143
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå kom jeg på at min eldste sønn fikk vite av sin stemor at hvis han ikke hadde sex før han ble atten skulle hun sponse lappen.

Jeg kjørte faktisk rett inn i en lyktestolpe da han fortalte det, (rygga ut fra en parkeringsplass), og har alltid tenkt at det var den bulken hun burde betalt for.

Det er drøyt! Av sin stemor?! Ikke ha sex før han er atten?!
Enig i at hun burde betalt for den bulken.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 00:06   #144
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Det gjør vi. Tenker at det er en nødvendig ting å ha som vi er så heldige å kunne gi dem før de flytter hjemmefra.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 08:57   #145
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner jo at det dreier seg om ytre motivasjon. Jeg foretrekker i alle tilfeller at det er en sammenheng, og jeg ser ikke hva karakterer og penger heller har med hverandre å gjøre. Ei heller klistremerker, men spesielt når det gjelder større barn og ungdommer ville jeg foretrukket en annen framgangsmåte i forhold til motivasjon. Og hvis det likevel var eneste alternativ, synes jeg altså en sammenheng mellom motivasjon og belønning er bedre. Grunnen til at jeg spurte direkte om røyking og sertifikat, er at jeg hører så mange benytte seg av det virkemiddelet at det nærmest virker som standard. Og jeg tenker at det i verste fall kan føre til mangel på åpenhet mellom foreldre og ungdom. Men det er som sagt mest omfanget av denne praksisen jeg stusser på, ikke at det for enkelte kanskje kan være naudsynt.


Jeg har merket meg det samme og stusser også over det. Det er jo i teorien heller ingenting som hindrer dem fra å begynne å røyke etter at de har fått lappen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 09:03   #146
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg hadde avtale om røyking, men begynte og røyke som 14-åring, slutta et halvt år før jeg ble 18 og begynte igjen da lappen var i boks. Foreldrene mine hadde nok aldri droppet å betale førerkortet mitt uansett, så den røyke-avtalen var ikke så mye tess på meg. Jeg tenkte lite på hvordan lappen skulle finansieres da jeg var 14 og syns røyking var kult og spennende.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 09:46   #147
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Vi sponser i alle fall en god slump. Jeg gleder meg virkelig til eldste både kan frakte seg selv rundt, kjøre broren, hente mannen på jobb (han er ofte ferdig midt i middags/foreldremøte/treningstid) osv osv.

Det er mye penger for oss, og slettes ingen selvfølge. Men slik vi bor vil det å belage seg på buss ofte bety å gå hjemmefra halvannen time før en skal på noe som er 10-15 minutters kjøretid. Den tiden vi hadde barnehagebarn ville buss betydd minst to km gange hver vei uansett, og vi hadde ikke hatt sjans til å rekke jobb. Jeg tror ikke alltid de som har et godt kollektivtilbud innser hvor lite realistisk det er i hverdagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 10:49   #148
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har aldri forstått hva lappen og røyking/drikking har med hverandre å gjøre.

Nei. Lettere å se sammenhengen når søsteren min har lovt eldstemann en kasse øl om han ikke drikker før han blir 18 .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 10:57   #149
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå kom jeg på at min eldste sønn fikk vite av sin stemor at hvis han ikke hadde sex før han ble atten skulle hun sponse lappen.

Jeg kjørte faktisk rett inn i en lyktestolpe da han fortalte det, (rygga ut fra en parkeringsplass), og har alltid tenkt at det var den bulken hun burde betalt for.



Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Og hvorfor i ALLE DAGER ligger denne tråden i Fest og høytid?

Fordi endelig kan ungene være sjåfør når vi skal på fest.
Taxipenger spart = penger som kan gå til lappen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 11:06   #150
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Jeg syns tråden hører mer og mer hjemme i Fest og høytid. Snus og drikking, ølkasser, vinklubb og sex-deals!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 11:11   #151
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns tråden hører mer og mer hjemme i Fest og høytid. Snus og drikking, ølkasser, vinklubb og sex-deals!

Jeg fatter virkelig ikke hva som skjedde da jeg la den der... Eller har noen flyttet den som en spøk?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-20, 14:45   #152
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler dere lappen?

Tja, det begynte vel som gave til 18-årsdagen.

De jeg kjenner med røykeavtale, røyka. De bare fortalte det ikke hjemme. Enda den gangen var det lov å.røyke etter 16. Sånn sett hadde det kanskje vært mer effektivt å forebygge røyking ved at de måtte betale lappen selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no