Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-20, 15:09   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Jeg har kjøpt selvvanningskit fra Gardena til balkongen og trenger et stort kar å ha vann i. (Typen som ikke skal kobles til kran og som går på solcelle.)

Men så finner jeg ikke et OK kar å ha vann i. Jeg har googlet og søkt og kommer til kort. Har funnet noen stygge plastdunker, men det hadde vært fint om det var litt pent å se på all den tid jeg ikke får skjult det.

Resten av balkongen er ganske stram, så shabby chic stilen passer ikke.

Ideelt sett ønsker jeg meg jerntønne som ruster, men ikke vet jeg hvor jeg finner sånt og så koster de sikkert det hvite ut av øyet.

Noen som har tips til hva som kan funke? Og helst ikke koste så alt for mye? Ideelt sett 75-100 l og heller høyt og smalt enn lavt og bredt (mtp plassen).

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 16:13   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Kjøpe plasttønne og feste planker rundt, beise og få det til å se fint ut?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 16:26   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Bygge inn et plastkar/plastdunk av noe slag?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 16:37   #4
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

I et av de første programmene i årets sesong av Hagen min på NRK viste de akkurat en slik løsning. Hun hadde tatt mål av en murerbalje og fått en blikkenslager til å lage en stålring rundt slik at alt det sorte var dekket. Ringen ruster etter et lite år, og hele greia kom på rundt 500 kroner.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 18:04   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Plastdunk innkledt av stålplate ville jeg gått for. Alt annet ruster i stykker etter noen år. Du kan pensle på en blanding av... noe fra kjøkkenskapet (for varmt for å Google det) så ruster det med en gang. Alternativt;

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-.../tonne-707026/

Du kan behandle den også slik at den ruster.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 18:28   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Da skal jeg ta en titt på Hagen min for inspirasjon, takk for tips.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Plastdunk innkledt av stålplate ville jeg gått for. Alt annet ruster i stykker etter noen år. Du kan pensle på en blanding av... noe fra kjøkkenskapet (for varmt for å Google det) så ruster det med en gang. Alternativt;

https://www.jula.no/catalog/bygg-og-.../tonne-707026/

Du kan behandle den også slik at den ruster.

Vil denne holde tett tror du. Har vært og sett på akkurat den men turte ikke ta sjansen siden de ikke kunne svare i butikken.

Men uansett er kanskje plast med stål rundt det beste.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 18:31   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Jeg har to av den tønnen, men fylt med jord og et plommetre. Har holdt over ett år. Har andre busker i sinkbøtter fra Ikea som har holdt over 10 år. Ikke helt det samme med vann da. Du kan jo evt spraye den med sånn rustbestandig maling (... husker ikkenavnet, for varmt igjen...) (Hammerite?) innvendig for lengre levetid?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 22:16   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanntønne/beholder/kar/whatever til balkong

Hm, kanskje jeg skal ta sjansen og teste det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no