Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-15, 18:49   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Ja, det lurer visst jeg på.

Differensierer dere hva dere har i kjøleskapet og hva som bor i kjøleboden?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 19:26   #2
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Hvis jeg hadde hatt kjølebod (akk, så fjern drøm), hadde jeg oppbevart hjemmelaget saft og syltetøy der, mel, kjøpt inn større kvanta frukt og grønt som egentlig har det for kaldt i kjøleskapet, kjøpt inn juice på tilbud slik at det var tilgjengelig den dagen behovet melder seg, og ellers brukt det som en bod til hermetikk osv. Generelt handlet sjeldnere og i større kvanta.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 19:39   #3
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi hadde kjølebod, men ble overtalt av en ivrig snekker til å fjerne den. Angrer i ettertid, både i hverdagen og særlig når vi har selskaper. Jeg arrangerer ganske mange større selskaper i løpet av et år, det var f.eks fantastisk praktisk å kunne ha alt av drikkevarer, kaker, desserter, salater og annet i kjøleboden.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 19:54   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi er seks stykker i familien, og jeg føler jeg går tom for kjøleskap titt og ofte, så kjølebod høres forlokkende ut.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 20:00   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Ja, pluss det der med kjøleskapslogistikk i forbindelse med selskaper. Jeg har et ekstra kjøleskap, det er ok. Men kjølebod hadde vært gull til store kvanta egg for eksempel.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 20:17   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

I svigers sin kjølebod er det drikke, grønnsaker og kaker når det er fest. Nå er de bare 2, så behovet har nok avtatt siden barna bodde hjemme (1998/2002).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 20:57   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi ukeshandler så vi har ganske mye av det som går i løpet av uka i kjøleboden så som en del av melken, pålegget, smør, kjøtt, fisk, grønnsaker til middag, egg osv. Vi har også et lager med hermetikk, ekstra grønnsaker, brus, vin, øl, saft osv.

Ved større anledninger har vi kaker, koldtbord osv der.

Kjøleboden vår er relativt stor, så vi oppbevarer også kakebokser og litt annet som ikke er mat der.

Den er i kjelleren for øvrig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 21:26   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Hvis jeg hadde hatt kjølebod (akk, så fjern drøm), hadde jeg oppbevart hjemmelaget saft og syltetøy der, mel, kjøpt inn større kvanta frukt og grønt som egentlig har det for kaldt i kjøleskapet, kjøpt inn juice på tilbud slik at det var tilgjengelig den dagen behovet melder seg, og ellers brukt det som en bod til hermetikk osv. Generelt handlet sjeldnere og i større kvanta.

Ikke for å vri inn kniven altså, men akkurat sånn har vi det. Kjøleboden er et eget rom i kjelleren, det blir opp mot 13ºC der noen uker om sommeren, resten av året ligger temperaturen på rundt 8ºC. Jeg elsker den boden altså.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 22:44   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi har ikke kjølebod, men kjølehjørne på spisskammerset (hadde planlagt hele rommet som kjølebod og kaller det derfor tidvis det fortsatt). Her settes all brus/øl og alle drikkekartonger som ikke er åpnet. Her har vi også alt av pålegg og smør som er uåpnet (de åpnede er i kjøleskapet), samt alt til middagene og middagsrestene. Alle grønnsakene er også der, foruten agurk, paprika og tomater som er åpnet. Til selskaper oppbevares all dessert, mat, kaker, osv inni her. Veldig deilig å kunne lage klar ting på forhånd og sette inn hele fat eller hele stekebrett for den saks skyld.

Når jeg handler pakker jeg alltid ned varene ut fra hvor de skal (tørrvarer til bakeskuffen i én pose, til høyskapet i én, til kjøling i en annen, osv) så dersom jeg har dårlig tid er det greit å kunne sette hele posene inn der om jeg ikke rekker å pakke ut av dem med én gang.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 23:46   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Vi har stor kjølebod. En av de kjekke tingene er å kunne plassere de fire bæreposene med varer som skal i kjøleskap rett inn der når man ikke rekker pakke ut etter storhandling.

Ellers har vi det vi trenger til daglig i kjøleskapet på kjøkkenet. I kjøleboden har vi melken, pålegget, middagen, frukt og grønnsaker for resten av uka. Vi kjøper inn stort når det er tilbud. Jeg har en stabel med makrell i tomat og leverpostei og annen hermetikk. Vi kjøper fire kg løk i slengen. Til selskap setter vi glatt inn to kasser brus og en kasse øl. Kaker og fat med mat går rett inn.

Faktisk har vi oppbevart alle pølsene til skolens 17. mai der et år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 08:47   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Jeg har ikke kjøleskap, for vi har inngang til kjøleboden fra kjøkkenet.

I kjøleboden har jeg - utover pålegg, melk osv - spekeskinke, frukt og grønnsaker, hjemmelaget og vanlig saft, vin, champagne, sprit, blandevann, øl, brus, alle mulige slags sennep, eksotiske sauser, pickles, osv.

Det er stor nok plass til at man kan sette 8 bæreposer rett på gulvet i kjøleboden hvis man ikke rekker å pakke ut.

I vår kjølebod er det plass til all mat til en hel dåp med 50 gjester, en hel julehandlings, all mat og store deler av drikke til en førtiårsdag osv. Det er mitt yndlingsrom i huset og skal integreres i nytt kjøkken på andre siden av huset. Hyllene er dype nok til å kunne ha hele fat, hele kaker med en viss høyde, store kjeler med marinade eller man kan sette hele den digre pinnekjøttkjelen rett inn i boden.

Supert å kunne kjøpe stort eller på tilbud. Hittil har jeg kombinert med dypfryser, men på sikt skal jeg har fryseskap.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 08-05-15 kl 08:59.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 09:16   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Jeg har og ønsket kjølebod som eneste køleskap - altså slik HV har det. Det høres herlig ut!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 10:33   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har ikke kjøleskap, for vi har inngang til kjøleboden fra kjøkkenet.

I kjøleboden har jeg - utover pålegg, melk osv - spekeskinke, frukt og grønnsaker, hjemmelaget og vanlig saft, vin, champagne, sprit, blandevann, øl, brus, alle mulige slags sennep, eksotiske sauser, pickles, osv.

Det er stor nok plass til at man kan sette 8 bæreposer rett på gulvet i kjøleboden hvis man ikke rekker å pakke ut.

I vår kjølebod er det plass til all mat til en hel dåp med 50 gjester, en hel julehandlings, all mat og store deler av drikke til en førtiårsdag osv. Det er mitt yndlingsrom i huset og skal integreres i nytt kjøkken på andre siden av huset. Hyllene er dype nok til å kunne ha hele fat, hele kaker med en viss høyde, store kjeler med marinade eller man kan sette hele den digre pinnekjøttkjelen rett inn i boden.

Supert å kunne kjøpe stort eller på tilbud. Hittil har jeg kombinert med dypfryser, men på sikt skal jeg har fryseskap.

Jeg får snart stor kjølebod med inngang fra kjøkkenet. Og gjett om jeg gleder meg! Men jeg er tenkte at det var dumt og bruke det akkurat på samme måte som kjøleskapet og gå ut og inn et utall antall ganger om dagen, med tanke på strømforbruket?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-15, 10:46   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva oppbevarer du i kjøleboden?

Nei, vi merker absolutt ikke noe til strømforbruk på kjøleboden. Vi åpner døren en gang pr. måltid og litt ut og inn når vi lager mat, men jeg synes det holder seg mye kaldere enn i kjøleskap. Holdbarheten på maten er bedre, spesielt på melk. Melk i en kjøleskapsdør blir aldri så kald som ved siden av en kjølebodsvifte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no