Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du ryddig eller rotete?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ryddig er du, evt. mannen?
Jeg er ryddig 26 11,40%
Jeg er rotete 31 13,60%
Jeg er ryddig med rotete mann 29 12,72%
Jeg er ryddig med ryddig mann 21 9,21%
Jeg er rotete med rotete mann 73 32,02%
Jeg er rotete med ryddig mann 46 20,18%
Annet (spesifiser gjerne nærmere) 21 9,21%
Jeg vil bare se resultatet 5 2,19%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-15, 14:08   #141
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Skuffene og skapene mine er faktisk mye bedre enn overflatene. Jeg liker at ting har en fast plass, det er visst bare litt underordnet om de faktisk befinner seg der.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 14:10   #142
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

He-he, sånn ser det ut i omtrent alle skuffer og skap hjemme hos oss også. Mannen blir til tider fysisk uvel når han åpner skap og det velter ting ut. I påsken fant jeg Alle skrotbollers mor i kjelleren - 4-5 enkeltskrotboller som for halvannet år siden ble stuet sammen i en tom fryserskuff og båret ut av syne. (Fryserskuffen stod der fordi vi valgte å ta ut skuffene av fryseskapet framfor å avrime da isen tok overhånd. Sparte masse plass! )


Må le litt jeg også, vet ikke om jeg tør å vise de andre kjøkkenskapene, klesskapet mitt, hyllen min i skapet på badet and so on, and so on.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 14:15   #143
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Svigerfar var gammel sjømann, og innprentet kapteinen med at "hver ting har sin plass, og hver plass har sin ting". Det har ikke smittet.

Det jeg også ser er forskjellen på mannen og meg, er at han aldri beveger seg fra A til B uten å se seg rundt for å sjekke om noe skal tas med. Ned trappen, inn fra stuen, fra bordet til benken. Jeg tenker bare på det jeg skal, og kan tråkke over handlenett og tennisracketer, og la glasset stå igjen på bordet. Så må jeg jo tilbake og hente det.


1 av 2, jeg vil si dere er heldige. Vi er 2 som skritter over rotet som ligger på toppen av trappen i stedet for å bære det med oss ned. Nei, nå lyver jeg, vi er 5 som gjør det. I tillegg kan jeg finne på å kjefte på de andre fordi de gjør det. Jeg ser hvor teit det er når de sparker bort rot i gangen i stedet for å sette det på plass. Der og da glemmer jeg at jeg gjør akkurat det samme.

Jeg drømmer om at minst 1 av oss hadde plukket meg seg rotet på vei fra A til B.

Skapdører? Kan de lukkes eller bare åpnes?

PS! De skuffene det er bilde av i tråden her er ikke rotete. Det er bare ting i dem.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 14:19   #144
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mens jeg er grunnleggende ryddig i hodet og kan leve med store mengder rot, siden jeg uansett vet hvor ting er.

Akkurat

Jeg prioriterer ALT som gir glede i livet (bøker, FP, filmer, serier, gåturer, kos med barn og mann, venninnetid, et varmt bad, matlaging, reiser, utflukter, osv) over rydding. Rydding skal ta minst mulig tid og det skal bare gjøres akkurat som mye som høyst nødvendig. Det vi har funnet ut, er at minst mulig av uka går med til rydding hvis vi alle fem rydder samtidig en gang i uka rett før vi vasker. Resten av uka er det kun inn og ut av oppvaskmaskinen (mannen) og inn og ut av vaskemaskinen (meg) som skjer.

Fungerer utmerket :-) Heller ikke rocket science.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 29-04-15 kl 14:56.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 14:33   #145
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Mannen er veldig petimeter og ryddig av seg. Han er ikke flink til å rydde generelt, men han har stålkontroll på sine ting og generer ikke rot i huset.

Jeg derimot. Jeg er et skikkelig rotehue, men har jobbet hardt og skjerpet meg. Får stadig noen stikk fra mannen da.
Eldste er ganske ryddig av seg. Alltid strøkent rom og kontroll på ting. Dog ikke så flink til å rydde etter seg på kjøkkenet. Pompen ser dessverre ut til å være lik sin mor.

Akkurat dette med rot er en kilde til tidvis kjip stemning hjemme her. Men nå skal jeg operere ankelen i morgen, og venter 6 uker i gips. Så da får vi se da, hvor ryddig det er her når mannen er den som må fikse alt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 15:21   #146
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Mannen min har for så vidt lært seg å rydde, etter 3x9 mnd med kvalm kone på sofaen, så et sånt sjukdomsavbrekk kan anbefales. Det er bare at han fortsatt roter noe avsindig, særlig når han lager mat. Jeg gleder meg alltid til å ha det ryddig når han skal være borte noen dager. Og så, når han har dratt, så finner jeg hver gang ut at han er verdt alt rotet, for det er ganske kjedelig uten ham. "Who cares where my keys are - tinfoil's shiny!"

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 17:59   #147
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Tror jeg er en blanding av ryddig og rotete.
Jeg takler veldig dårlig rot som jeg ser..

Rot jeg ikke ser, derimot.
Bildebevis fra to skuffer på kjøkkenet.



Akkurat sånn, ja! Har ikke alle det sånn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er rotete i hodet og trenger derfor å ha det ryddig rundt meg for å ikke bli gal.

Jupp. Desto mer sliten, kaotisk, og stappfult av grublerier hodet mitt er, desto mer har jeg behov for å rydde/ha det strøkent rundt meg. Det er jo dårlig kombo - når man egentlig burde koblet helt av, og hentet seg inn, så løper man rundt som en ojoj og rydder.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 19:24   #148
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Den reklamen "så har du i hvert fall orden på NOE!!" kverner ofte rundt hos meg mens jeg rydder kjøkkenet mens alt annet er kaos.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 19:49   #149
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Skjønner ikke hva du mener, Polyanna.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 21:30   #150
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Jeg tenkte på denne tråden når jeg var på badet, for skittenklære mine fra i går kveld ligger fortsatt ved siden av skittenkurven. Mannen har ikke lagt de oppi enda, så jeg tror han demonstrerer. Jeg klandrer han ikke. Etter noen å tredve år klarer jeg fortsatt ikke få klærne oppi kurven.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 23:11   #151
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Er du ryddig eller rotete?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er rotete. Forferdelig rotete. Mannen min er også rotete, men ikke like ille som meg.

Vi har forskjellig tilnærming til rydding. Jeg smårydder hele tida, mens han bestemmer seg en vakker søndag for å rydde, og da skal ALT vekk.

Jeg rydder, han gjemmer rot. Det er også en forskjell. Jeg setter ting der det skal være, han kaster alt i en haug eller stapper det nedi et sted hvor det ikke vises.

Akkurat sånn har vi det også.

Jeg er rotete, men vil gjerne ha det ryddig rundt meg. Jeg gjør en ærlig innsats hver dag, men det er bare 1-2 dager i uka vi har det strøkent. Og da varer det toppen to timer.
Jeg har også en grusomt rotete unge, og en som rydder.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no