Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Beste sjokoladekakeglasur?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 17:51   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Beste sjokoladekakeglasur?

Ja, jeg trenger oppskrift på den aller aller beste sjokoladekakeglasuren ... Noe ala kremostglasuren til R.O.O.M; en fantastisk glasur helt enkelt!

Hver gang jeg lager sjokoladekake, så suller jeg rundt for å finne en grei oppskrift, og jeg klarer aldri å feste med ved hvilken jeg var heldig med og evt. burde lande på, så nå trenger jeg hjelp slik at sjokoladekaken jeg står på trappene til å lage, blir rent himmelsk!! Jepp, jeg er entusiastisk som få i dag!!

Må gi nok til både fyll i kaken og dekke den på toppen, som et underlag for fondant, evt. være lekende lett å doble.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 17:57   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beste sjokoladekakeglasur?

Jeg pleier å bruke denne, synes den er dødsgod:

125 gram smør
300 gram melis
200 gram kokesjokolade
1 egg

Smelt smør og kokesjokolade. Rør inn melisen og hiv oppi egget til slutt.
Avhengig av om målgruppen er voksne eller barn, bruker jeg mørk kokesjokolade, lys, eller halvt om halvt. Blir god uansett.

Fondant-grunnlag og sånt vet jeg ingenting om. :knirk:

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 04:34   #3
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Beste sjokoladekakeglasur?

Jeg bruker ofte denne:

175 gr smør/margarin
4 ss kakao pulver
6 ss melk
1 ts vaniljesukker
ca. 1 pk melis

Smelt smør i en kjele. Tilsett kakao, rør godt sammen og ta kjelen av varmen. Tilsett melk og vaniljesukker, rør inn siktet melis litt om gangen, til passe konsistens.
Super enkelt, og super godt!

Tatt fra denne linken (anbefaler å prøve den latterlig enkle og nydelige sjokoladekaka også): http://thepioneerwoman.com/cooking/2...e_best_chocol/

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no