Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkle muffins til femårsdag ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 12:42   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Enkle muffins til femårsdag ønskes

De skal være uten sjokolade og enkle å lage. Jeg tar gjerne imot tips til morsom pynting også!

Noen forslag?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:47   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Det er mange gode muffins-mikser i butikkene, også uten sjokolade.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:49   #3
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Stompa, da... Å kjøpe ferdigmix strider mot våre prinsipper!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:55   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Sånne prinsipper har ikke jeg, og det gjør hverdagen mye enklere!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:57   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Stompa, da... Å kjøpe ferdigmix strider mot våre prinsipper!

Hva med å svelge en kamel? Jeg kjøper alltid ferdigmix fra Møllerens, og de er kjempegode. Jeg får aldri så gode om jeg lager selv (jeg er flink til å bake)

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:21   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.336
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

detsoteliv.no
Søk på barnemuffins. De er greie. Jeg lagde dobbelporsjon, og fikk litt over 30 muffins (står 20 på enkel porsjon)
Lagde de til 6 og 11 årsbursdag her.

I 11 årsbursdagen lagde jeg rosa melis, og gjestene pyntet selv med nonstop, seigmenn og geletopper. Jeg pyntet med det samme på 6 årsbursdagen, men de kunne godt ha fått lov å pynte selv ved bordet. Det er litt stas...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:23   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Disse er så latterlig enkle at jeg stod og lo mens jeg bakte dem. Neida, jeg gjorde ikke det, men seriøst - det er så enkle at det er som å smøre ei brødskive. Og seksåringen spiste så mange at jeg måtte fryse ned resten, hun var helt vill, beste hun hadde smakt sa hun. Jeg synes jo selvsagt store, amerikanske, saftige muffins er så mye bedre at det ikke går an, men disse VAR faktisk veldig gode, og kan tilsettes akkurat de smakene man vil. Jeg hadde masse vanilje i de naturelle, og laget noen med kakao og noen med kakao og sjokkisbiter og noen med blåbær. Valget er fritt.

http://www.detsoteliv.no/searchresul...ppe.php?id=833

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 14:51   #8
VisiliA
Brenner seg ut
 
VisiliA sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 161
VisiliA er litt kul
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Verdens enkleste muffins, favoritten her i huset: 4 dl hvetemel, 3 dl sukker, 2 ts bakepulver, 2 ts vaniljesukker, 4 egg, 1 dl melk 100 g smelta smør ( el. flytende fra flaske) Ha alt i foodprossessor (m. kniver, ikke visp) og kjør i 20 sek. Dette blir ca 30 stk i barnevennlig størrelse. Kan smaksettes med mye, vi bruker bringebær og blåbær (frosne), ev 3-4 ts kakao. Stekes på 200 grader 10- 15 min. Raskere og enklere blir det ikke, og mye bedre enn muffinsmiks fra butikken.....

__________________
Storebror -87
Lillebror -91
Attpåklatten -99
VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 15:37   #9
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkle muffins til 5 års-dag ønskes

Tusen takk for tips! De var til inspirasjon og som flere ganger før endte jeg opp med en oppskrift som ikke kom fram i denne tråden...

Jeg skal prøve Monsoon sin oppskrift på muffins med hvit sjokolade og bringebær, eller jordbær.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 22:58   #10
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Enkle muffins til femårsdag ønskes

Her er de beste muffinsene jeg vet om, og de bør spises varme eller lunkne. Du bytter bare den mørke sjokoladen ut med hvit sjokolade.http://www.tine.no/8492.cms

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no