Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitere kun til vielsen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-10, 21:45   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Invitere kun til vielsen?

Jeg har en tidligere kollega som gifter seg til høsten. Nå har jeg fått invitasjon over Facebook til å bivåne vielsesseremonien (og kun den). Jeg bor nær der hvor vielsen skal være, men mange andre vet jeg bor en 40-50 min. kjøretur unna. Brudeparet skal ellers ha full pakke med middag og fest (40 til middag og fest, 10 kun til fest, fortalte eks-kollegaen sist jeg så henne).

Nå kan jeg uansett ikke bivåne vielsen siden jeg er bortreist denne helgen, men det slå meg som litt sært at folk som bor såpas langt unna ble invitert kun til vielsen, som C-gjest liksom.

Er dette blitt vanlig Facebook-fenomen ? Forventes det at "kun vielsen" gjester selv finner på å samles til noe koselig etterpå ? Det hele har litt Flashmob-aktig over seg...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 21:49   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: invitere kun til vielsen ?

Ja, det synes jeg var sært. Og i tillegg på Facebook?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 21:49   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: invitere kun til vielsen ?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, det synes jeg var sært. Og i tillegg på Facebook?

signerer

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 21:50   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: invitere kun til vielsen ?

Enig med Estrella. Syntes det var ganske uvanlig og sært. Muligens typisk FB fenomen med å lage arrangementer, Men til en viele syntes jeg det var nokså sært ja.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 21:57   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: invitere kun til vielsen ?

Ja dette synes jeg også var litt sært.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:02   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: invitere kun til vielsen?

Sært...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:02   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: invitere kun til vielsen?

Man inviterer ikke folk til bare vielsen. Og man inviterer ikke til bryllup på facebook. Det eneste er om dette er en slags masseutsending på facebook (den nye lokalavisa liksom) - altså "Vi gifter oss, kom og se"! som sendes til hele kontaktlista.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:30   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Jeg har fått en lik invitasjon av ei jeg jobbet sammen med for flere år siden. Det var også på fb.
Jeg synes det er merkelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:31   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: invitere kun til vielsen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man inviterer ikke folk til bare vielsen. Og man inviterer ikke til bryllup på facebook. Det eneste er om dette er en slags masseutsending på facebook (den nye lokalavisa liksom) - altså "Vi gifter oss, kom og se"! som sendes til hele kontaktlista.

Ja, ser litt sånn ut: "This is a public event..." alle kan lese, RSVP eller invitere andre.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:41   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: invitere kun til vielsen?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Ja, ser litt sånn ut: "This is a public event..." alle kan lese, RSVP eller invitere andre.

Hvor rart dette enn er tror jeg det er noe vi bare må venne oss til. Det er jo på et vis det samme som en vi-gifter-oss-annonse i avisa.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:45   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Hvis noen hadde invitert meg til en vielse der jeg kjente brudeparet halvgodt, så hadde jeg ikke sett på det som sært. Vielsen er jo den delen av en feiring der det er plass til flest mennesker, og noen synes vel det er hyggelig at de kan invitere folk dit.

Mange steder er det jo vanlig at man sier fra om vielsen til andre enn de som er intivert til festen, og i nesten alle brylluper der jeg har vært har det sittet folk på galleriet og sett på, som ikke har vært invitert. Jeg har også vært og kikket, uten å bli invitert på FB men fordi det er hhyggelig å gjøre det mot de som gifter seg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 22:46   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: invitere kun til vielsen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor rart dette enn er tror jeg det er noe vi bare må venne oss til. Det er jo på et vis det samme som en vi-gifter-oss-annonse i avisa.

JA, det er det, og jeg syns ikke det er rart. Jeg hadde syntes det var hyggelig å bli invitert til det (antagelig) største øyeblikket i noens liv, selv om jeg ikke ble invitert på festen etterpå.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 15:51   #13
Tingeling:)
Nybegynner
 
Tingeling:) sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 9
Tingeling:) har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Nei det synes jeg var litt snodig...Hehe

Tingeling:) er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:31   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

En venninne av meg laget en Facebookgruppe da hun skulle gifte seg, hvor hun inviterte folk og skrev på veggen at hun håpet mange ville komme osv. Inviterte alle vennene sine tror jeg, og ganske mange ble forvirra og lurte på om de var invitert i bryllup.

Så jeg tenker at det er greit nok, om man er flink til å understreke hva man inviterer folk til. Men jeg tror ikke jeg hadde giddet gå i bryllup som C-gjest.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:13   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Jeg synes ikke at 40-50 minutters kjøring er særlig mye, og jeg har kjørt lenger enn det for å være tilstede i kollegas vielse (og bare vielse). Forskjellen var vel ta vi spurte om lov til å komme.

Å invitere til bare vielse var uvanlig, men jeg synes ikke det er sært. Jeg tenker at det er litt mer "hvis dere vil komme og se, så er dere hjertelig velkommen" og i så fall er facebook et greit nok sted å spre budskapet om hvor og når, men det kommer jo veldig an på hvordan man formulerer det i "invitasjonen".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:25   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Jeg synes det er litt sært å invitere bare til vielse. Litt sånn "bare se, men ikke røre." Jeg tenker nok også (litt slemt, jeg innrømmer) at noen kanskje har i overkant høye tanker om seg selv, og har litt bridezilla/groomzilla-tendenser.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 12:06   #17
Rillasni
Nybegynner
 
Rillasni sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 22
Rillasni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Det hadde vært mye mer sært å få invitasjon til bryllupsmiddag på Facebook, synes jeg. Invitasjoner på FB overser jeg som regel, og ville tolket en invitasjon til vielsen som en oppfordring til å ta turen om du er i nærheten. Vielse, demonstrasjon, konsert med kjellerbandet til typen ... Uhøytidelig og åpent for alle.

Rillasni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:31   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

En saann invitasjon paa FB er vel mer som en slags informasjon om at ett eller annet (her: vielsen) finner sted et bestemt sted til en bestemt tid. Jeg hadde syntes det var helt greit aa faa en saann informasjon slik at jeg kunne kommet hvis jeg hadde villet. Jeg hadde ikke sett paa det som noen bryllupsinvitasjon og ikke blitt snurt for at jeg ikke ble bedt til mer.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:35   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Sært.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 13:43   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere kun til vielsen?

Det er vel ikke vanlig å invitere til vielsen i det hele tatt. Jeg ser på alle invitasjoner på facebook som opplysninger, egentlig. Det opplyses om at noe skjer, så jeg har muligheten til å få det med meg om jeg vil.
Syns ikke det er så sært egentlig.

Om noen faktisk sender ut invitasjon til bare vielsen ville jeg syntes det var litt underlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no