Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 11:05   #21
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Asså, det med skatten har jeg visst blitt avslørt som ignorant på allerede da. Det var ikke fjoråret men før det at han betalte null.

Altså, det er ikke meningen å ta deg eller noe, men for 2006 betalte han 8,7 millioner i skatt. Men han kom ut med null i inntekt, det er riktig, men det skyldes vel at han ikke tok ut utbytte? :usikker:

Jeg tviler ikke på at han har råd til å betale mer, og det kan godt være at han burde det og har snodd seg unna der han kan, men jeg syns det blir feil å påstå at han ikke bidrar i det hele tatt.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:23   #22
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Angående skatt for næringsdrivere/firmaeiere;
Min far var en sånn en, men langt fra noen Røkke, selvsagt.
Men firmaet hans gjorde det godt i noen år. Han betalte hele tiden 80 % av inntekten sin i skatt. 80 %! Dvs alle kveldstimene han var borte fra familien, og som han brukte på firmaet, fikk han da 20 % igjen for.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:36   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jo, selv jeg ser poenget med at han er tjent med at unge studerer realfag, men jeg kan ikke hjelpe for å tro at det er noe annet han er ute etter her.
Usj, denne magefølelsen... kanskje jeg egentlig bare er sulten.

Det er jo ikke noe uvanlig at rikinger oppretter fond og legater. Se på Bill Gates f.eks.

De bygger jo imaget sitt. Men det er jo klart - det er jo en viss grense for hvor mye penger man trenger, og da er det jo sikkert fint å kunne gi det til noe samfunnsnyttig og ikke minst mens man selv kan se effekten av det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:40   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Altså, det er ikke meningen å ta deg eller noe, men for 2006 betalte han 8,7 millioner i skatt. Men han kom ut med null i inntekt, det er riktig, men det skyldes vel at han ikke tok ut utbytte? :usikker:

Jeg tviler ikke på at han har råd til å betale mer, og det kan godt være at han burde det og har snodd seg unna der han kan, men jeg syns det blir feil å påstå at han ikke bidrar i det hele tatt.

Det er sikkert formueskatt. Det er den han betaler fordi han er så rik at han har råd til det, som Smilefjes sier. For sånn er jo skattesystemet vårt, at man betaler også for å være rik.

Det er godt mulig han har valgt å ikke ta ut personinntekt. Eller utbytte. Han er nok ikke avhengig av det sånn hvert år, akkurat.

Samtidig så betaler selskapene han eier MASSE skatt. Det er også hans penger! Dersom du Smilefjes eier halvparten av en pølsekiosk som omsatte for 1 mill et år, hadde kostnader på 800 000 og altså en bunnlinje på 200 000, og du valgte å ikke ta ut inntekt fordi du hadde penger i banken fra før, så betaler dette firmaet du eier halvparten av, og der du jobber, skatt på de 200 000. Det er dine penger det også.

Så han betaler ADSKILLIG mer enn noen mill i skatt i året.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no