Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-09, 08:36   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

"Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Jeg er skeptisk av natur, og jeg kjenner at jeg ikke fester noen lit til Kjell-Inge Røkkes uttalelse i media i går, at "det er ikke noen skjult agenda eller noen ting, jeg skal bare gi fra meg penger." Nå har jeg rett nok ikke satt meg skikkelig inn i saken, men pengene han så frivillig skal gi ifra seg skal visst gå til en stiftelse som jobber med å rekruttere unge til realfagsstudier (eller noe i den retning).
Er det bare jeg som har vondt for å tro at Røkke gir fra seg penger på denne måten, uten at det ligger noen som helst mulighet for egen vinning i det?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:52   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Han har så klart en agenda, men den er jo ikke mye skjult når det er så åpent hva pengene skal gå til. Røkke sine selskaper har en fordel av at flere studerer realfag, så man trenger ikke være Einstein for å forstå den. Og jeg er bare glad til for at noen gidder å bruke penger på noe som er så nyttig som det, Norge trenger flere som kan realfag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:55   #3
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Jeg syns Røkkes behandling av media er på sin plass, og syns han er en flott mann som opprettholder mange mange arbeidsplasser! Det er få som Røkke, og jeg håper virkelig at denne saken ikke knekker ham! Om det er en skjult agenda med hans pengebruk på realfagsstudier eller ikke er heller irrelevant. Til syvende og sist, så er det arbeidsplasser han skaper, noe som Norges land trenger. Go Røkke

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 08:55   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Jo, selv jeg ser poenget med at han er tjent med at unge studerer realfag, men jeg kan ikke hjelpe for å tro at det er noe annet han er ute etter her.
Usj, denne magefølelsen... kanskje jeg egentlig bare er sulten.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:03   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Personlig synes jeg Røkke har fått ufortjent mye pes i denne saken og at regjeringen har oppført seg både uklokt og amatørmessig i håndteringen av både kjøp av aksjer i Aker Solutions og det som skjedde nå rett før påske. For meg er det bare nok et eksempel på at politikere ikke nødigvis de beste næringslivsledere.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:09   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Håndteringen av saken forøvrig, skal jeg være veldig forsiktig med å uttale meg om. Slike ting har jeg null greie på, men jeg finner det rimelig å anta at det har blitt tatt noen mindre bra beslutninger fra flere av de involverte partene, og det er sagt og gjort ting i kampens hete som ikke har vært helt greit.
Min skepsis i dag, går direkte på Røkkes uttalelse om å bare ville øse av sin rikdom uten at han har noe som helst å vinne på det. Nææææ, skeptisk....

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:16   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Men Marit, det er forskjell på å ha en agenda og å ha en skjult agenda.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:18   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Min skepsis i dag, går direkte på Røkkes uttalelse om å bare ville øse av sin rikdom uten at han har noe som helst å vinne på det. Nææææ, skeptisk....

Det ligger jo absolutt egen vinning i det, i form av status og ettermæle. Og det er vel greit?

Ellers tror jeg skepsis er en riktig innstilling når det gjelder å samarbeide/forhandle med Røkke, han har en lang historikk som beinhard forretningsmann med hovedfokus på egne interesser - som er slik forretningslivet fungerer. Det er vel særlig på skepsisbiten regjeringen har feilet, det kan for en legmann virke som om de har latt han sette opp hele avtalen mer eller mindre på egenhånd med holdningen «Dette virker jo greit».

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:21   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ellers tror jeg skepsis er en riktig innstilling når det gjelder å samarbeide/forhandle med Røkke, han har en lang historikk som beinhard forretningsmann med hovedfokus på egne interesser - som er slik forretningslivet fungerer. Det er vel særlig på skepsisbiten regjeringen har feilet, det kan for en legmann virke som om de har latt han sette opp hele avtalen mer eller mindre på egenhånd med holdningen «Dette virker jo greit».

Det har du helt rett i. Røkke har ikke kommet der han er i dag ved å være pusekatt når det gjelder business. Og når man kobler det med en åpenbart naiv regjering så kan det jo ikke bli annet enn bråk. "Jammen, vi trodde jo han ville være ekstra snill med oss, for vi er jo venner." Jeje, våkne opp, kjenn kaffelukten og få en bratt læringskurve i hvordan næringslivet kan være.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:34   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Jeg mener - uten sammenheng med det som ble sagt i går - at Røkke er totalt smakløs. En milliardær som ikke betaler skatt får ikke respekt fra meg uansett. Han får spleise på fellesskapet som alle oss andre om han har lyst til å kjøre bil på veiene våre, ringe brannvesenet vårt, nyte godt av sykehusene våre osv.

Dessuten lurer jeg veldig på det med hyttestandarden hans. Er det sånn at hvis man har 32 doer på hytta så er man dobbelt så lykkelig som om man bare hadde 16?

Jeg kan skjønne overgangen fra ingen do til en, eller fra en til to. Men fortsetter graden av lykke å stige proporsjonalt med økningen i antall doer på hytta tro?

Ellers så tipper jeg at Sylvia Brustad er ute av regjeringen straks etter at hun har forsøkt å fronte Røkke i den saken som går nå. Aldri i livet om noen greier å stå imot en mann med så mye makt og penger.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:46   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg mener - uten sammenheng med det som ble sagt i går - at Røkke er totalt smakløs. En milliardær som ikke betaler skatt får ikke respekt fra meg uansett. Han får spleise på fellesskapet som alle oss andre om han har lyst til å kjøre bil på veiene våre, ringe brannvesenet vårt, nyte godt av sykehusene våre osv.

Nå betalte Røkke faktisk 60 millioner i skatt i fjor (for 2007), selv om selskapene hans gjorde en god del triks for å få lavere beskatning.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:48   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nå betalte Røkke faktisk 60 millioner i skatt i fjor (for 2007), selv om selskapene hans gjorde en god del triks for å få lavere beskatning.

Ok.
Nå har du fått det til. Nå er jeg flau og alt mulig her.
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:
:skal sjekke før jeg snakker en annen gang:

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:03   #13
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

av smilefjes.

Og i tillegg til at han faktisk har betalt en pen sum i skatt så har han også skapt mange norske arbeidsplasser, som også generer penger i statskassa.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:06   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Men de doene da? Er det ingen som liksom bryr seg med dem eller?

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:12   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.118
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Hvor i alle dager får du det fra at han ike betaler skatt?!?! Og hva i alle dager har antall doer å si for noen ting som helst??

Jeg vet at man slår stort opp rike nullskattytere her i landet, men vi har egentlig et veldig tight skattesystem. Om du som næringslivseier velger å ikke ta ut lønn et år (og dermed får null inntekt og null inntektsskatt og dermed vil bli hngt ut i avisen), så vil de pengene bli beskattet som del av bedriftens inntekter i stedet, så et eller annet sted vil det bli beskattet.


Ellers er Røkke sikkert en av de beste næringslivslederne vi har sett i dette landet. Han er helt eksepsjonelt dyktig på å drive frem virksomhet, å forbedre, å lede, å få til ting.

Han er et rævhol å gjøre forretninger med. Det vet alle. Han har et meeeget lemfeldig forhold til lover og regler. Han gir beng i gjeldende kutyme for behandling av minoritetseiere. Og han skrur deg hvis han kan.

Hvorfor tror dere at han ikke fant en eneste norsk investor den gangen han skulle selge 12% av Aker Solutions?? Så truer han regjeringen med at han ville måtte selge til Fæle Utlendinger (stakkarer som ikke visste bedre, antagelig), noe som selvsagt ikke ville betydd en pøkk, fordi man som minoritetseier i et Røkkeselskap ikke har et fnugg av inflytelse. Og de IDIOTENE i den rødgrønne regjeringen kom løpende som noen logrende valper, ekstatiske for å få VÆRE MED!!


Samrøren mellom AP/LO/Røkke er ufyselig og burde vært mye nøyere gransket. Tønne-saken kunne man også med fordel røsket opp i igjen.

Dette er et av de beste bevisene for at staten IKKE SKAL EIE NÆRINGSVIRKSOMHET jeg noen gang har sett.


__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:23   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Asså, det med skatten har jeg visst blitt avslørt som ignorant på allerede da. Det var ikke fjoråret men før det at han betalte null.

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:33   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Så lenge studentene ikke må gå rundt med Røkke-effekter på seg, eller er bundet til å jobbe resten av livet hos Røkke, så ser jeg ikke noe galt i det.

(I motsetning til Hagen og Mille-Marie, som ville donere penger til kulturhus mot at det ble satt opp et relieff av dem i foajeen )

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:35   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.118
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Asså, det med skatten har jeg visst blitt avslørt som ignorant på allerede da. Det var ikke fjoråret men før det at han betalte null.

Personbeskatning, ja. Men selskapene han eier betalte jo MASSE. Det er jo også hans penger. :teskje:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:42   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Personbeskatning, ja. Men selskapene han eier betalte jo MASSE. Det er jo også hans penger. :teskje:

Jeg synes han ser ut til å ha nok penger til at han har råd til å betale prsonskatt også jeg. Det er ikke fordi jeg er idiot og ikke forstår økonomi og at selskapene sender store summer i statskassa osv jeg irriterer meg over Røkke. Det er fordi han for eksempel ikke gadd å sende selvangivelse til Norge og nektet å si hvor han bodde fordi han ikke så seg som nødt til å betale skatt. Etter masse pes sa han at han bodde i London, men så gjorde han ikke det likevel. Og myndighetene måtte sjekke når han sov hvor for å bestemme adressen hans til Norge og avkreve ham skatt.

Sånt synes jeg er drittungeoppførsel og helt unødvendig. Han skal bidra til felles goder han som alle andre uavhengig av om han gjør ting på jobben som skaper verdier eller ikke.

Selvom jeg jobber i industrien og generer verdier så skal da jeg skatte av inntekten min på lik linje med en sykepleier som ikke produserer noe som skaper flere arbeidsplasser og inntekter vel?

  Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:46   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.118
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Det er ikke noen skjult agenda eller noen ting ..."

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg synes han ser ut til å ha nok penger til at han har råd til å betale prsonskatt også jeg. Det er ikke fordi jeg er idiot og ikke forstår økonomi og at selskapene sender store summer i statskassa osv jeg irriterer meg over Røkke. Det er fordi han for eksempel ikke gadd å sende selvangivelse til Norge og nektet å si hvor han bodde fordi han ikke så seg som nødt til å betale skatt. Etter masse pes sa han at han bodde i London, men så gjorde han ikke det likevel. Og myndighetene måtte sjekke når han sov hvor for å bestemme adressen hans til Norge og avkreve ham skatt.

Sånt synes jeg er drittungeoppførsel og helt unødvendig. Han skal bidra til felles goder han som alle andre uavhengig av om han gjør ting på jobben som skaper verdier eller ikke.

Selvom jeg jobber i industrien og generer verdier så skal da jeg skatte av inntekten min på lik linje med en sykepleier som ikke produserer noe som skaper flere arbeidsplasser og inntekter vel?

Har man inntekt i Norge så betaler man skatt her. Det gjør han også.

Skjønner ikke helt hvor du vil.

Man betaler skatt for inntekt og for formue. Og så betaler selskapene skatt. Han også. Likt for alle.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no