Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feire rund bursdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 20:22   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan feire rund bursdag?

Jeg har rund dag til sommeren og er under litt press fra et par kanter i hvert fall om å lage stor fest. Jeg er ikke sikker på at jeg vil det, jeg liker ikke å invitere masse mennesker for å feire meg og jeg vet ikke om jeg har lyst/ork/overskudd til å planlegge et stort selskap når vi også skal bygge på her i løpet av våren og sommeren. Jeg er derfor på utkikk etter alternative feiringer.

Reise bort kanskje? Alene, med venninner eller, eller? Vi får ikke barnevakt sånn at jeg kan reise bort med mannen min, så det er ikke et alternativ. Jeg kunne hatt lyst på en Londontur, sett en musical eller to, shoppet litt kanskje? Men det kan godt være noe helt annet også. Helst noe litt mer spennende enn spa, men ikke noe i nærheten av rafting eller noe sånt.

Gode idéer?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:25   #2
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Jeg liker Praha, billig shopping, spa og muligheten til å få med seg noen show i tillegg.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:25   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Eller hva med en tur til Wallmans salonger, alle betaler for seg så kan de som ønsker å være med å feire deg bli med?

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:27   #4
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Skal du ordne alt selv? I min omgangskrets er det vanlig at kjæresten eller noen venner, ordner fest og moro, slik at jubilanten kommer til dekket bord, bokstavelig talt. Det pleier å være en spleisefest.

Jeg fyller for øvrig selv rundt år i år og abonnerer herved på tråden for mulige ønsker. Jeg har foreløpig ønsket meg MBT-sko (fra foreldrene mine) og en tur fra mannen (hvilken som helst - stor eller liten, inn- eller utland).

Kan du ønske deg barnevakt for en helg (f. eks. en natt hos mormor og morfar og neste hos farmor og farfar etc.), slik at du og mannen kan reise et sted, eller er det helt umulig?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:02   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Jeg rømte til København med familien og feiret på McDonalds - fordi flyet ble forsinket og vi rakk ikke noe annet den kvelden

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:14   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Vi ordnet kalas for venninna mi da hun fylte rundt år. Ellers hadde det ikke blitt noe av. Festen ble en høydare (til tross for et lite branntilløp )
Min egen runde dag ble feiret med et minimalt selskap, få gode venner på middag, så kom det etter hvert noen naboer. En høydare det og

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:15   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Jeg reiste selv bort på 30 års dagen min, nettopp fordi jeg ikke følte meg komfortabel med å stelle i stand fest. Vi hadde det riktig trivelig, vi da.

Jeg tror nok at jeg ville reist for en opplevelse. Besøkt en vingård, spist middag på en restaurant med masse stjerner, dykket, badet i varme kilder, gått til toppen av Kilemanjaro, eller Besseggen hvis det var en økonomivariant.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:17   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Gjør noe DU har lyst til. Sammen med noen du har lyst til å feire dagen din med.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:35   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Kan vi ikke ordne noe barnepike da?
Sånn at du kan reise med mannen.
En langhelg er vel ingen umulighet?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 23:40   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

En jentetur ville jeg syntes var toppen!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 09:23   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Kan du ønske deg barnevakt for en helg (f. eks. en natt hos mormor og morfar og neste hos farmor og farfar etc.), slik at du og mannen kan reise et sted, eller er det helt umulig?

Nei, det er virkelig helt umulig. Det har både med alder og avstand å gjøre, blant annet.

Jeg har alltid hatt lyst til å dra til Island. Kanskje det er noe å vurdere?

Takk for tips alle sammen, jeg setter stor pris på at dere kommer med forslag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 11:54   #12
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hvordan feire rund bursdag?

Island er fantastisk, anbefales. Pass på nok balsam til håret når du bader i den blå lagune

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no