Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noe pent å henge i vinduene

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-20, 20:10   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe pent å henge i vinduene

Jeg savner adventspynten!

Jeg har ikke vinduskarmer, og syns det er fint med noe som kan henge. Jeg har noen små glasslykter der flere dessverre har blitt knust, men noe i den gata, kanskje?

Tror vinduene blir for grunne for planter? Har et 90-tallsminne om hengepotter med husfred i vinduene.


Andre ting som er pent? Jeg er helt blank.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 20:23   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg har lamper i vinduene i stua. De gir et soft lys, og gjør det koselig i stua.
Nå skal jeg skaffe meg noen til kjøkkenvinduet også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 20:31   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

En svensk venninne som bor i Oslo la ut et bilde på blokken hun bor i på FP. Man så sikkert 50 vinduer på bildet og det var to steder det hengte lamper i vinduene og det var i hennes leilighet og i en annen leilighet der det bodde en svenske. Hun mente deg var vanligere i Sverige og det kan nok stemme. Jeg syns det er koselig, men m gjøres på en måte så det ikke blir litt gammelmannsaktig.

Kanskje gå en tur på Exponova eller Illum for å få litt inspirasjon?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 20:52   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg har en telysholder fra Kähler i et vindu her, den liker jeg veldig godt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 21:09   #5
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Hva med glasskuler til telys?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 23:36   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Blomsterlampene er tilbake:
https://www.ellos.no/globen-lighting...E&gclsrc=aw.ds

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 23:39   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Eller denne:
https://www.globenlighting.se/sv/Pro...sing?id=641055

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 00:56   #8
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

https://www.lysbutikken.no/innebelys...palhvitt-glass

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 11:26   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg er ute etter noe liknende selv.

Jeg har endelig fått opp en liten bordlampe i det ene vinduet mitt, men det hjelper jo ikke deg siden den må stå og vi har ganske dype vinduskarmer. Men så digg det var å få litt lys der!

Det finnes mange vintagependler ment for vinduer på finn og i bruktbutikker, om du liker slikt. Jeg kunne tenke meg noe som tok litt plass og var dekorativt, og ikke nødvendigvis en lampe. Lampene gjør seg om vinteren, men er litt meningsløse om sommeren.

På Granit (og mange andre steder) fra du kjøpt klassiske hengesaker til planter i makramé. Om vinduene går utover så er jo ikke det noe problem. Jeg har også et par sånne garnkuler i glass, og vurderer å gå helt syttitalls-style og henge dem opp, men er litt redd for at de kan skape brann.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Blomsterlampene er tilbake:
https://www.ellos.no/globen-lighting...E&gclsrc=aw.ds

Haha, veldig gøy at de har en plante i som nesten ikke trenger lys. Men den var fin!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 11:50   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg har også vinduer som trenger noe fint. Jeg likte telysholderen My viste, men blir den litt "julete"?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 11:55   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg har også vinduer som trenger noe fint. Jeg likte telysholderen My viste, men blir den litt "julete"?

Jeg fikk den i julegave et år og tenkte også det med det samme. Det fulgte med både en rød og en hvit snor, og det var den røde som var festet på. Men jeg likte den så godt at den har blitt hengende der, fortsatt med den røde snora til og med, hele året siden. Og nå synes jeg ikke den er spesielt julete.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 13:42   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg har to av de fra Kahler som My linket til. De henger i vinduet på hytta hele året, og jeg synes ikke de er spesielt julete.

Har også flere av solfangerne fra Hadeland glass som jeg er veldig glad i.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 13:51   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har to av de fra Kahler som My linket til. De henger i vinduet på hytta hele året, og jeg synes ikke de er spesielt julete.

Ja, jeg har egentlig lyst på en til jeg også.

I et annet vindu har jeg en munnblåst glasskule som går i gult og oransje, som jeg også har fått i gave, som også henger hele året, unntatt i jula, for da byttes den ut med adventsstjerna. Aner ikke hvor kula er kjøpt, jeg har fått den også i gave.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 16:39   #14
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg fikk en slik hengende messing-sirkel til jul, med plass til stearinlys. Veldig koselig å ha i vinduet.

https://www.lineahjemme.no/produkt/g...ctpage-nosto-1

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 19:38   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg har en Flowerpot-lampe i ene stuevinduet mitt. Vurderer også mer henge-dill i de andre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 19:49   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Henger her før tips.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 20:23   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Takk for fine tips! Nå har jeg kjøpt en grønn solfanger fra Hadeland på Finn, så da er ETT vindu dekket, i hvert fall.

Anta ikke hva solfanger var, en gang...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:26   #18
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Jeg hadde kjøpt slike krystallkuler fra Hadeland Glassverk hvis jeg kunne brukt så mye penger på det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:00   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Anta ikke hva solfanger var, en gang...

Og jeg vet ikke enda hva det er....?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:16   #20
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noe pent å henge i vinduene

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Og jeg vet ikke enda hva det er....?

Google is your friend

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no