Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feire julaften med venner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-19, 14:16   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Har ikke gjort det (har feiret aleine med (eks)kjæreste, men i utlandet og uten noen tradisjonelle julegreier), men kunne helt sikkert gjort det. Jeg vet ikke hvem det skulle vært sånn per dags dato, men kunne i hvert fall godt innlemmet venner i feiringen vår dersom noen av dem var aleine i julen, for eksempel.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 17:13   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg elsker at julaften er en sånn rolig, koselig, forutsigbar og kjedelig dag, med noen få nære. Men gjerne fest og halloi med masse folk i romjula og på nyttårsaften. Har sikkert litt med hva man er vant med også.

Der er jeg også, både hva jeg foretrekker og hva jeg er vant med fra oppveksten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 17:44   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

For meg er julen familietid og jeg hadde nok strevd litt om jeg ikke kunne feiret med dem. Jeg kan ikke se for meg å feire med venner i det hele tatt. Jeg elsker late timer foran TVen med de samme programmene hvert år, barn som er ivrige og nysgjerrige, at vi pynter oss, god mat og brettspill utover de sene nattetimene. En perfekt blanding av ro og litt liv.

Enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 17:47   #24
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg hadde en kompis her jula 2017, da hadde vi julekos med god mat og drikke og Harry Potter Maraton i tre dager. Knallkoselig!

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 18:16   #25
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Jeg kunne absolutt ha gjort det. Jeg ferier julaften bare sammen med foreldrene mine og ingen andre, og faren min liker ikke jul og moren min er lite sentimental og tradisjonsopptatt, så de siste par åra har jeg egentlig ikke følt at det har vært så veldig jul. Så jeg hadde ikke hatt noen store problemer med nye tradisjoner, siden jeg uansett har forlatt de jeg har hatt tidligere.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 20:27   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi har feiret med venner, men nære venner og familie er likestilt for meg. Og jeg har venner som står meg langt nærere enn familie også. Så om jul regnes som «familietid», så inkluderer det en hel del venner for min del, som jeg kunne feiret sammen med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 20:49   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

I fjor var vi hjemme hos oss selv og hadde ei venninne av meg på besøk. Så da var vi tre voksne + sønnen. I år skal vi til svigerforeldrene mine, men vi skal ha med oss ei felles venninne av mannen og meg, så da blir vi mange voksne. Venninna har ikke familie i Norge, så om hun ikke kunne/ville bli med til svigerforeldrene mine, hadde vi feiret hjemme hos oss selv med henne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-19, 10:06   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi har hatt enkeltvenner på besøk. Venner som av en eller annen grunn ikke reiser til egen familie. I år en utenlandsk venn som har bestemt seg for å ikke reise hjem. Det er veldig hyggelig.

Vi har vennefamilier vi kunne feiret med også. Men det har aldri virket aktuelt.

Jeg har egentlig litt lyst på sånne julaftener som er masse mennesker, men samtidig innser jeg at det sikkert ville blitt veldig anstrengende og vi har holdt på at de enkelte kjernefamiliene stort sett feirer hver for seg (med besteforeldre på rundgang) og at vi heller har de store selskapene i romjulen. Og da kan det like godt være venner som familie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-19, 10:28   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Vi feirer alltid med venner i romjulen, men akkurat selve julaften synes jeg at bare familien er best, men er mer enn åpen for at det kommer til å endre seg om omstendighetene er annerledes.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-19, 11:10   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Det har jeg ikke gjort, enda. Det hadde ikke vært helt utenkelig for meg, men jeg er usikker på hva resten av familien ville tenkt. Foreløpig er vi godt utstyrt med hyggelig familie som inviterer eller fyller opp vår stue på julaften.

Som flere her understreker så er det tross alt viktigere at man er enig om graden av støy, pakker, leven enn om man deler gener. Akkurat nå er jula vår preget av at vi har barn med sine egne forventninger og ønsker. Håper selvsagt at de ønsker å feire jul med oss også i framtiden, men er ikke fremmed for en rolig jul med mannen og meg, evt. med venner eller familie i framtiden.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-19, 14:06   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Sånn i utgangspunktet så er det familie jeg feirer med. Jeg kan nok være sammen med venner om det skulle være sånn at jeg ikke hadde noen familie å feire sammen med.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 08:43   #32
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Absolutt. Julaften ønsker jeg å feire med nære og kjære, og det kan godt være de aller nærmeste vennene. Feiret de første julene uten datteren min sammen med bestevennen min. Kun oss to, og vi hadde det veldig fint. Vanligvis feirer vi med familie, men i år skal vi til en nær venninne og hennes familie. Gleder meg til det

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 09:48   #33
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Kom forresten på at jeg har ei venninne som skulle være uten barn i år, så jeg har bedt med henne også. Vet ikke om hun kommer, men da er muligheten der.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 09:49   #34
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Dere som feirer med familien - bor dere langt unna hverandre i det daglige eller ses dere jevnlig?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 10:45   #35
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Kunne fint feiret med venner! Vi har knyttet til oss noen vennefamilier gjennom noen år, som vi har noen faste tradisjoner med. Vi er ikke veldig ofte sammen, men kunne fint feiret jul med dem dersom det var et gjensidig ønske. Vi er en liten familie, og p.t. er det ikke aktuelt da vi prioriterer de eldste i familien på julaften.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 10:49   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Dere som feirer med familien - bor dere langt unna hverandre i det daglige eller ses dere jevnlig?

Vi bor på samme plass. Jeg er jevnlig hos foreldrene mine. Broren min ser jeg stort sett hver dag siden vi jobber på samme plass, men jeg er sjeldnere der på besøk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 10:58   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Dere som feirer med familien - bor dere langt unna hverandre i det daglige eller ses dere jevnlig?

Min bror og hans familie bor i Oslo. Vi sees mer nå som vi bor på Sørlandet (de har hytte her) enn da vi bodde i Rogaland. Nå sees vi i alle fall flere ganger om våren, noe om sommeren og gjerne noe om høsten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 11:12   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Dere som feirer med familien - bor dere langt unna hverandre i det daglige eller ses dere jevnlig?

Både og. Vi feirer med broren min (og noen ganger kona hans, men hun er som oftest hos egen familie), mannens tante og søskenbarn og Mamma + eksen hennes. Alle unntatt Mamma bor 10-30 minutter fra oss.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 21:29   #39
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

Nyttårsaften ja. Men julaften? Aldri!

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 17:48   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feire julaften med venner?

I feirer av og til med svigermor, som bor 40 mil unna så vi treffer henne bare noen ganger i året, og noen ganger med mine foreldre som bor 20 minutter unna og treffes derved jevnlig hele året. Og noen ganger med bare oss selv. Som bor i huset her

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no