Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-17, 09:48   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Storesøster på snart 10 har bestemt seg for at hun ikke vil ha kjole eller skjørt lenger. Hun har alltid vært skjørtejente, men siste året så er det bare bukser hun bruker. Så har vi snakka litt om jula - for hun har ikke andre penklær enn nettopp skjørt og kjole. Hun er lang og tynn, ca 152 cm, så hun bruker 12 år i klær.
Hvor bør vi lete og hva leter man etter?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 09:53   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Noe sånt som denne?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 09:54   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Takk. Noe sånt funker, ja. Så en fin på Lindex nå, men det var tomt i str 152. Men jumpsuits er et kult alternativ, ja. Det hadde jeg glemt.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 09:57   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Denne er fra Wow, den var faktisk veldig fin!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 09:58   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Storesøster bruker ofte bare sort bukse og hvit skjorte. Enkelt og greit og pyntet. Men en sånn jumpsuit var også fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 09:59   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Så flere slike i en 11-årsdag sist helg. Dem om det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:00   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg syns de er skikkelig fine på ungjenter, jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:05   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Enig. Den så fin ut. Jeg lurer litt på om jeg skal få jentene med meg på en liten handletur og se på finklær til julen og noe sånt som det der, tror jeg hadde vært midt i blinken for dem begge. Ingen av dem er spesielt kjolete.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:05   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg synes ikke det er vanskelig å finne bene bukser og bluser eller topper. Det pleier være flust rundt omkring.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:09   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg har en datter som ikke eide en eneste bukse i str 104 fordi hun alltid gikk i skjørt og kjoler, og nå som 12-åring er det helt slutt på bruk av slike plagg. Hun får allikevel pålegg om å pynte seg, og det klarer hun helt fint.

Hun har blitt så stor nå at jeg faktisk ikke tenker så mye over akkurat hva hun har på seg. Jeg bare konstaterer at hun er "pyntet nok" til at jeg synes det er greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:18   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Samme her Tjorven. Jeg ber om at de pynter seg, og slår fast at treningsbukser ikke er pyntet nok. Det hender at jeg foreslår at de tar en annen topp, men det er stort sett opp til dem om de oppfatter seg som pyntet.

Eneste unntaket er oldemors fødselsdag. For henne er jenter ikke pyntet med mindre de har på seg kjole og en gang i året synes jeg at de kan tilpasse seg en gammel dame. Og det gjør de uten protester.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:21   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Mørk bukse og pen topp/bluse fungerer helt strålende. Eller dress, for den saks skyld, hvis hun syns det er kult.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:30   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Så flere slike i en 11-årsdag sist helg. Dem om det.

Hva da "dem om det", egentlig? :nysgjerrig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:32   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Ungene mine har massevis av pyntebluser, som de ofte bruker sammen med skjørt, men det hadde absolutt passert med en pen bukse og. Eldste har vært i bursdag i bukse en gang, og jeg kjente at jeg ble litt sånn "hææ?" et øyeblikk, før jeg så at det var riktig så fint.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:35   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Min jentunge hadde en pinstripedress hun noen ganger brukte i selskaper da hun var på den alderen (med hvit skjorte og slips og det hele). Nå er den dessverre fravokst, for hun var veldig kul i den, selv om den i utgangspunktet ble kjøpt som Doctor Who-kostyme.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:43   #16
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg kom på at jeg kjøpte et skjørt av Canisa som hun egentlig liker å gå med, så skal lete etter noen bluser som er fine inntil.
Men svart bukse kan være fint, altså - jeg vil bare at hun skal være bittelitt mer pyntet på julaften og sånn.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:49   #17
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Eldste her har kjøpt pen bukse og bluser på HM. Hun fikk velge selv, og jeg synes det var riktig mye fint å velge i.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:50   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Min 12-åring har ikke brukt kjole eller skjørt på mange år. Unntaket er bunad på 17. mai. Den liker hun godt og velger selv å gå med den. Jeg har aldri mast om at hun skal bruke skjørt/kjole, og jeg mener at jenter, akkurat som gutter, kan være pyntet nok både julaften og ellers om de har bukser. Jeg hadde nok ikke tvunget på henne skjørt om det var for å glede en gammel oldemor heller.

Søsteren er helt motsatt, og går i kjole eller skjørt nesten alltid, men misliker sterkt å gå i bunad.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 11:52   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Jeg går sjelden i skjørt eller kjole.. bare å kjøpe en fin bukse, dvs en bukse som ikke er olabukse, og en fin topp til?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 12:56   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når jentene ikke vil pynte seg med skjørt/kjole lenger

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en datter som ikke eide en eneste bukse i str 104 fordi hun alltid gikk i skjørt og kjoler, og nå som 12-åring er det helt slutt på bruk av slike plagg. Hun får allikevel pålegg om å pynte seg, og det klarer hun helt fint.

Jeg øyner en annen virkelighet noen år fram i tid altså.
Husets 5-åringe prinsesse eier bukser, men de blir ikke utslitt for å si det sånn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no