Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvem lager kalenderen?
Mor lager, og syns det er stas 51 45,95%
Mor lager, og syns det er pes 15 13,51%
Far lager, og syns det er stas 1 0,90%
Far lager, og syns det er pes 0 0%
Sjokoladekalender 28 25,23%
Det er et kjempekoselig fellesprosjekt som styrker både parforholdet og samholdet i familien i en koselig førjulstid. 12 10,81%
Det er et fellesprosjekt som begge syns er pes. 4 3,60%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 13:56   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Neida, de har Mac.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 15:34   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Lego lager mine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 16:09   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Liker alternativ 6, men svaret ble 1.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 17:24   #44
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Mormor lager.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 18:27   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Forrige generasjon

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:03   #46
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg lager og synes det er litt stas, litt pes.
Synes det er vanskelig å finne fornuftige ting som kan brukes og som ikke er for dyre, og synes det er vanskelig å finne likeverdige ting til jente 10 vs gutt 7. De får annenhver dag, så jeg slipper unna med 24 gaver, da.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 20:16   #47
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Her er det et fellesprosjekt, og det er veldig koselig! Vi setter på julemusikk, drikker gløgg og pakker og pynter kalender sammen. I år har jeg stått for innkjøp av alle gavene, men det var fort gjort. 1 stk Kinderkalender = 24 gaver i boks, og resten er for det meste også godteri, med unntak av muligens kinobilletter til Hobbiten, og pepperkakebaking.

Jeg syns det er vanskelig å finne 24 ting som ikke er for dyre og ikke er bare ræl (spesielt til gutter i 11-års alderen) så derfor ble det godterikalender i år.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 21:14   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Fellesprosjekt som jeg syns er pes (men jeg vet jo at mottakeren syns det er morsomt) og som mannen syns er mer hyggelig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 21:39   #49
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg har fordelt 4x24 godisting i 24 poser, helt selv.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 21:49   #50
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg lager. Dvs finner ting å putte i filtposene.
Vanligvis syns jeg det er stas. I år er jeg på hæla og det er litt mer stress enn det jeg liker. Mamma har som regel innhold til 2-3 dager.
Gutta får alt fra truser, tannbørster til en pakke fotballkort eller pepperkakebaking. Og de får bare når de er hos meg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 21:58   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Det skulle vært flervalgspoll.

Både "mor lager og syns det er kos" "mor lager og syns det er pes" "begge lager og det er kos" og "begge lager og det er pes" ville vært sant på et eller annet tidspunkt.

Jeg er stort sett hovedansvarlig, mannen hjelper gjerne til. Jeg syns ofte det er koselig en stund, men blir lei.

I år har vi Forskerfabrikkens poser og det var bare å henge dem på kalenderen. Jeg bestilte, mannen hengte opp, alle blide.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:11   #52
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

I år fikset mannen alle tre pakkekalendere alene. Andre år har vi delt litt på, jeg har også tatt alt innkjøpet noen år, vi har delt på innpakkingen, alle mulige alternativer. Vin er ofte involvert. Men i år altså, mannen var lyneffektiv, og det virker som alle er fornøyde med innholdet. Litt ræl, litt sjokolade, litt smånyttig, litt store og fine.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:19   #53
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

None of the above.

Mor lager den og synes det er hyggelig. Mor lar være å lage den fordi hun synes det er dillete.

Ikke lett å dekke alle alternativer i en poll.

Her lager jeg og synes det er skikkelig pes. I år orket jeg ikke så derfor kom mannen litt mer på banen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 12:04   #54
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Det er alltid jeg som lager og det er en blanding av stas og pes.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 15:17   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

I år var det visst ingen. Så det ble sjokoladekalender.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 21:01   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg

Og jeg synes det er koselig

Helt til jeg har pakket inn ca 25 pakker, og har altså nesten like mange igjen, da er klokka gjerne blitt for sent, og jeg ber min mann minne meg på at jeg bør begynne å PAKKE noen dager tidligere.... Så er jeg lei da resten. Men det går jo. Så stuper jeg i seng og sovner på et blunk, og er glad om det er helg når det er 1. desember, ikke mandag...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 23:17   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Lego lager mine.

Samme her!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 23:44   #58
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Helt til jeg har pakket inn ca 25 pakker, og har altså nesten like mange igjen, da er klokka gjerne blitt for sent, og jeg ber min mann minne meg på at jeg bør begynne å PAKKE noen dager tidligere.... Så er jeg lei da resten. Men det går jo. Så stuper jeg i seng og sovner på et blunk, og er glad om det er helg når det er 1. desember, ikke mandag...

Neste år kjøper du poser. Det er velidg mye enklere på putte i pose og knyte igjen. Jeg har til og med stiftet snora fast i posen for å slippe knyte.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 23:48   #59
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skulle vært flervalgspoll.

Både "mor lager og syns det er kos" "mor lager og syns det er pes" "begge lager og det er kos" og "begge lager og det er pes" ville vært sant på et eller annet tidspunkt.

Jeg er stort sett hovedansvarlig, mannen hjelper gjerne til. Jeg syns ofte det er koselig en stund, men blir lei.

Sånn er det her også.
Jeg har unger som ikke er så glad i verken sjokolade eller snop, og lego eller andre leker er de for stor for. Og man kødder tydeligvis ikke med tradisjoner her i familien, så mitt forslag om å droppe pakkekalender ble mottatt med sjokk og vantro. Så det ble pakkekalender i år også, som alle andre år.
I år begynte jeg tidlig, man får utrolig mye smykker og annet dill på ebay for 20 kr og free shipping.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-14, 09:48   #60
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg lager. Anser det ikke som pes, men ei heller kjempekoselig...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no