Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvem lager kalenderen?
Mor lager, og syns det er stas 51 45,95%
Mor lager, og syns det er pes 15 13,51%
Far lager, og syns det er stas 1 0,90%
Far lager, og syns det er pes 0 0%
Sjokoladekalender 28 25,23%
Det er et kjempekoselig fellesprosjekt som styrker både parforholdet og samholdet i familien i en koselig førjulstid. 12 10,81%
Det er et fellesprosjekt som begge syns er pes. 4 3,60%
Deltakere: 111. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 10:20   #21
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg og synes det er koselig

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:23   #22
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg har alltid laget kalenderen alene, og synes det er sånn passe grei aktivitet. Litt koselig og litt stress. Jeg er så grusom mamma at jeg lager en pakkekalender på deling slik at hvert barn får en gave hver 3.dag. Å finne på 72 småting som ikke er ræl og pakke dem inn i tillegg til at julegaver skal handles utgår med høye kneløft. Barn har godt av å lære å vente og glede seg over andres kalenderåpning. De får mer enn nok gaver uansett. Siden de "bare" får gaver hver 3.dag, får de innimellom litt større ting som f.eks. en singlet, dusjsåpe etc. Jeg kjøper bare ting de uansett trenger og vi har ikke godteri i kalenderen - delvis fordi jeg ikke synes ungene trenger mer snop enn det desember ellers byr på av juleavslutninger/fester/julefeiring og delvis fordi de to eldste ikke spiser godteri lenger.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:24   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

All den tid jeg er den eneste voksne her så er det jo meg. Det ville det nok vært om jeg var gift med pappaen deres enda.

Men jeg gjør det enkelt, jeg sender en sms, bestiller 2 adventskalendere ferdig innpakket til en viss sum, får en sms om at de er klare til henting. Jeg henter 2 poser med 24 gaver i hver, og henger dem selv opp på kalenderne.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:24   #24
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Vi lager sammen, men synes egentlig det er litt pes.

Pakke-/aktivitetskalenderen er egentlig til ære for hun som broderte den til eldstemann - uten den, ingen slik type kalender. Det må sies at ingen av oss voksne er veldig julete av seg. Og så har vi litt ulik måte å angripe utfordringen på. Derav peset, tror jeg.

(Mannen kom hjem med Nillefangst, jeg prøvde å unngå pengebruk, rælgaver. Mannen synes mine forslag var litt kjipe (søtt pålegg på niste, TV på morgenen, kino etc.), mens barna virker fornøyde med det. Og slik går nu dagan. )

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:32   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Vi lager den sammen, og koser oss med det. Eldste får jo 1000-biters puslespill delt opp i 24, og det pusler mannen min og jeg sammen først. Men jeg gjør mest, for jeg er flinkest til å pusle. Innpakkingen av gavene gjør vi også sammen, typisk foran tv'en en kveld før advent.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:33   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Mest meg, og jeg liker det. Ellers hadde jeg ikke gjort det, ungene er fornøyd med hva som helst. Mannen var med på å velge ut en del av innholdet i år, det var koselig å finne ting sammen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 10:36   #27
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Det er bare jeg som har pakkekalender i år, og den har jeg fått av kjærsten.
Poden er veldig fornøyd med sin kjøpekalender, og det er jammen jeg også, jeg syns det er veldig vanskelig å finne på pakkekalenderting til en 13 årig gutt. Han kommer til å få et par overraskelser allikevel, blant annet premierebilletter til Hobbitten (forutsatt at han inviterer med seg meg selvfølgelig) det blir jo da jeg som ordner og pakker det siden jeg ikke bor med hans far.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 11:17   #28
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Stemte ikke, her er det jeg som handler og faren som ordner med innpakking og opphenging. Begge synes det er lite gøy, men ikke verre enn mye annet som må gjøres. "Peset" består av de to timene jeg må bruke på å handle og de to timene han bruker på innpakking osv. Helt overkommelig og veldig gøy de 24 dagene etterpå.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 11:27   #29
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Han kjøper inn gavene, jeg bare putter i kalenderposene.
Easypeasy.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 11:51   #30
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Ingen av svarene passer, det er bestemor (min mor) som lager til barna. Tror hun synes det er hyggelig.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 11:57   #31
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Her er det vel et fellesprosjekt, og vi koser oss mens vi holder på. Sånn i utgangspunktet tror jeg ikke han hadde tenkt å være med, og jeg hadde egentlig ikke tenkt over at han skulle det heller, men han har alltid handlet inn noen av gavene, og så har vi snakket sammen om hva vi skal gi dem, og de siste årene har han også vært med på å pakke dem inn så han er like delaktig som meg. Vi begynner planleggingen i god tid, og handler når vi kommer over noe de trenger og/eller noe som hadde vært gøy å ha i kalenderen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:17   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Farmor og tante.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:24   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg kjøper og pakker inn, og storkoser meg med det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:26   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Jeg kjøper inn, og så pakker vi inn og henger opp sammen etter at ungene er i seng 30. november. Jeg synes innkjøpet er kos, begge synes å pakke inn er pes.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:32   #35
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Eh. Vi lager den sammen, og synes det er koselig. Hva er dette for slags polariserte alternativer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Fellesprosjekt, hyggelig sådan. Ingen av oss hadde giddet om det var pes.

Japp, vi gjør det sammen og synes det er hyggelig, ikke pes.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:34   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Det manglet et "legokalender"-alternativ. Herregud, Neket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:38   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Farmor og tante.

Jeg kunne nok ha kost meg med å gjøre det selv altså, men nå har de liksom tradisjon for å lage kalender til de andre barnebarna sine så da blir det sånn. Gjør ikke meg noe. Jeg hadde nok ikke laget pakkekalender uansett.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:45   #38
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

None of the above.

Mor lager den og synes det er hyggelig. Mor lar være å lage den fordi hun synes det er dillete.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 12:51   #39
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det manglet et "legokalender"-alternativ. Herregud, Neket.

Får ungene dine legokalender? Stakkars barn. De blir nok uglesett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 13:44   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvem lager pakkekalenderen?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Får ungene dine legokalender? Stakkars barn. De blir nok uglesett.

Neida, de har Mac.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no