Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Menn og bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har mannen bunad, og hva synes du om menn i bunad?
Mannen har bunad og ser fantastisk ut i den! 39 19,80%
Mannen har bunad, men jeg synes egentlig ikke det er så fint 1 0,51%
Mannen har ikke bunad, men jeg skulle ønske han hadde 98 49,75%
Mannen har ikke bunad, GUDSKJELOV! 15 7,61%
Har ingen mann, men sikler på menn i bunad 16 8,12%
Har ingen mann, og en med bunad er uaktuell 0 0%
Mannfolk - hva skal man med dem, og hvem bryr seg om hva de har på seg? 8 4,06%
Annet 15 7,61%
Jeg er mann og har bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har ikke bunad, men skulle ønske jeg hadde 3 1,52%
Jeg er mann og hverken har eller ønsker bunad 1 0,51%
Jeg er mann og har bunad, men skulle ønske jeg ikke hadde 0 0%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 14:14   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du glemte også et alternativ: "hvem bryr seg om hva de har på seg, og må de egentlig ha på seg noe i det hele tatt?"

Det er fordi det implisitt var snakk om på 17.mai, og jeg synes godt man kan ha noe på seg når man går til byen den dagen (og andre dager også forresten). Det er vel både kaldt og ikke helt sosialt akseptert å gå rundt uten tøy.

Så det alternativet får gå under "annet".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:16   #62
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Menn i bunad er fint! Ja, ikke alle menn i bunad, da, rett skal være rett.

Mannen min har ikke bunad, og har heller ingen interesse av å skaffe seg en.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:29   #63
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg synes menn i bunad er svært tiltrekkende, men aldri om jeg får min til å gå med det.
Nå har ikke jeg heller bunad, men skulle gjerne hatt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:29   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Føler det er på sin plass å minne om at det er "foreldreportalen" (ikke mammaportalen), så ordvalget i pollen burde vært ordlagt deretter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:32   #65
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Veldig sant, Poly. Jeg la til noen alternativer.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:39   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Føler det er på sin plass å minne om at det er "foreldreportalen" (ikke mammaportalen), så ordvalget i pollen burde vært ordlagt deretter.

Nå er det vel en relativt stor andel damer, så jeg dristet meg til denne ordlyden, for å få svar på det jeg lurte på, og nøyde meg med ett enkelt svaralternativ for dem som ikke interesserer seg for menn.

Så kan andre lage en egen poll for FP-gutta, hvis de lurer på om disse ønsker seg bunad eller ikke.

Men regnet selvsagt med at det ville bli påpekt, og er nesten overrasket over at det ikke kom før nå.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:46   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veldig sant, Poly. Jeg la til noen alternativer.

Tusen takk, men hvis jeg selv fikk velge hadde jeg heller ønsket at du endret tittelen, slik at spørsmålet blir hva damene på FP mener om menn i bunad. For det var egentlig det jeg lurte på, men det gikk litt fort da jeg skrev innlegget (ja, med mindre det strider mot forumreglene å lage en poll som henvender seg til kun ca 97% av forumets brukere). Forsåvidt interessant også å høre hva menn mener om bunad til seg selv, men det var ikke det jeg lurte på med denne tråden, så det burde strengt tatt vært i en egen poll.

Men jeg skal ikke gjøre meg vanskelig, hvis det er viktig for forumets medlemmer med likestilling i bunadspoller så er det greit at du avgjør hva jeg spør om.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-05-14 kl 14:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:48   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Jeg syns også menn i dress ofte er sexy og stilige, men i bunad så får de et mer stødig og trygt uttrykk.

Og politiuniform.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:48   #69
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Menn ser bedre ut i bunad enn i andre klær.

Ølvom ser tilogmed bedre ut i bunad - da blir det liksom "grosserermage" og pondus. Ikke at jeg sikler på det, bare en refleksjon.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:49   #70
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ølvom ser tilogmed bedre ut i bunad - da blir det liksom "grosserermage" og pondus.

He-he, festlig betraktning.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 14:53   #71
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bunad

Han har ikke, og han vil ikke ha heller, til min store sorg, menn er så flotte i bunad! I år her mine to gutter fått barnebunad da, de blir så flotte på 17. Mai.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:07   #72
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen har ikke, og ønsker seg ikke. Ikke tradisjon for mannsbunad i hans familie, men jeg synes det er flott og skulle gjerne sett ham i det Guttene våre vil få tilbud om bunad når de blir voksne.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:09   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og politiuniform.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:10   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

(Jeg syns vel egentlig menn generelt er veldig tiltrekkende, uavhengig av hvilke klær de har. )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:11   #75
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menn og bunad

Mannen har ikke bunad, men jeg skulle ønske han hadde. Han ønsker seg bunad selv også. Han vil ha denne:

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:13   #76
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menn og bunad

Min mann har sunnmørsbunad og ser kjempeflott ut i den!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:23   #77
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mannen har ikke bunad, men jeg syns menn i bunad er usannsynlig tiltrekkende!


Helt enig - med unntak av kystdrakten....

Mannen har ikke - han vil ikke ha. Nå har jo ikke jeg bunad heller da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:24   #78
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Noen menn kler bunad mye bedre enn andre, så jeg sikler ikke på alle menn i bunad.
Min mann har ikke bunad og jeg tror ikke han vil ha bunad heller. Han lånte en til sønnen vår sin konfirmasjon for 5 år siden, og har kledde den veldig, veldig godt. Om det var opp til meg kunne han gjerne kjøpt seg bunad, men jeg tror ikke at det er det plagget han har mest lyst til å bruke penger på. Sist jeg spurte om han ville ha foreslo han å heller kjøpe seg en motorsykkel for pengene.


Sist redigert av 007 : 13-05-14 kl 17:03.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:25   #79
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Jeg blir nesten litt uvel av å tenke på all denne siklingen som skal foregå på 17. mai.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:28   #80
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menn og bunad

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.



Tusen takk, men hvis jeg selv fikk velge hadde jeg heller ønsket at du endret tittelen, slik at spørsmålet blir hva damene på FP mener om menn i bunad. For det var egentlig det jeg lurte på, men det gikk litt fort da jeg skrev innlegget (ja, med mindre det strider mot forumreglene å lage en poll som henvender seg til kun ca 97% av forumets brukere). Forsåvidt interessant også å høre hva menn mener om bunad til seg selv, men det var ikke det jeg lurte på med denne tråden, så det burde strengt tatt vært i en egen poll.

Men jeg skal ikke gjøre meg vanskelig, hvis det er viktig for forumets medlemmer med likestilling i bunadspoller så er det greit at du avgjør hva jeg spør om.

Beklager, Lille*My, jeg var litt kjapp der. Håper du fremdeles synes du får svar på det du spør om med de opprinnelige alternativene dine.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no