Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-13, 17:16   #41
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Disse lappene får han kun dersom han ikke begynner å røyke/snuse.

Men etter at lappen er i hus, da kan han begynne. :erfaren:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:17   #42
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Her venter visst guttungen store pengesummer til konfirmasjonen på søndag. Jeg tror han blir skuffa stakkars siden vi ikke blir så mange i selskapet og vi ikke har tenkt å legge mange tusen til på bordet (i tillegg til selskap og klær etc).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:26   #43
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Men vet selv dere voksne hvor mye alle barna i klassen har fått? Er det virkelig noe det prates så mye om? Huff, jeg gremmes, kjenner jeg.

Da jeg ble konfirmert på midten av 90-tallet så fikk jeg bunad med sølv, en del smykker og rundt 8000, om jeg husker rett. Sånn pengemessig tror jeg det var i nedre skikt av venninnegjengen, men jeg fikk ihvertfall kjøpt meg telemarkski!

Vi er invitert i to konfirmasjoner nå i vår, til søskenbarns barn, som vi ikke omgås mye. Tenkte 500 kr til hver/gave til den verdien. Er det for lite, altså?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:27   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Da jeg konfirmerte meg i -95 fikk jeg selskap, bunad, en del smykker, og 7500.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:48   #45
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.


Vi er invitert i to konfirmasjoner nå i vår, til søskenbarns barn, som vi ikke omgås mye. Tenkte 500 kr til hver/gave til den verdien. Er det for lite, altså?

Absolutt ikke for lite nei.

Her var det antall mennesker i slekta som var årsaken til det øye beløpet, ikke at alle ga så utrolig mye.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:50   #46
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Jeg fikk 5000,smykker og bunad. Kun en side av familien som var tilstede, den andre siden visste ikke om meg.....

Jeg synes det er synd at konfirmasjonen er blitt til en "hvor mye penger fikk du" sak.

Det var det da jeg ble konfirmert også så det er absolutt ikke noe nytt.

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Men vet selv dere voksne hvor mye alle barna i klassen har fått? Er det virkelig noe det prates så mye om? Huff, jeg gremmes, kjenner jeg.

Vi er invitert i to konfirmasjoner nå i vår, til søskenbarns barn, som vi ikke omgås mye. Tenkte 500 kr til hver/gave til den verdien. Er det for lite, altså?

Det blir pratet enormt mye om.

500kr er helt fin gave til søskenbarns barn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 17:56   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

En liten digresjon: Jeg synes det er rart at man lover penger til ungdommen dersom de ikke begynner med ting. Er det ikke en selvfølge at normalt oppegående ungdom ikke snuser, og iallfall ikke røyker? Mine må gjerne begynne med det, men da viser de jo også at de har så god råd at det er unødvendig at jeg bidrar med noe som helst av penger utenom. : ond:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 18:07   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Normal oppegående ungdom?
Du kan da umulig være så fordomsfull når du jobber med ungdommer?

Jeg har en særdeles oppegående ungdom. Gode karakterer, lite fravær, ekstrajobb, skal studere på høyskole, godt likt, høflig, snill, hjelpsom og pålitelig. Og tro det eller ei: Han snuser.

Og nå trekker jeg jaggu meg lærerkortet: Om du var lærer for mitt barn (19 år) og hadde omtalt han som unormal og lite oppegående fordi han snuser, så tror jeg jaggu meg jeg hadde tatt kampen helt til øverste sjef for å få deg til å spise i deg de ordene. Helt seriøst.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 18:23   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Jeg blir helt satt ut av disse konfirmasjonstrådene. Hvor kommer alle disse pengene fra? Jeg kan ikke tro at mine barn kommer til å være i nærheten av de summene dere nevner, og jeg synes ikke at vi har liten familie.

Jeg fikk minst i klassen min. Mener det var ca 2 000 og de andre lå godt over 10 000. Jeg har ikke liten slekt, då jeg tror rett og slett ikke vi gir så dyre gaver i min familie.

Og då mistenker jeg at jeg ikke kommer til å promotere konfirmasjon når den tid kommer. Hvis det ksn unngås. Muligens heller kompensere med sertifikat.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 19:00   #50
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Min konfirmant i fjor fikk noen få tusen, og et par fine gaver (pc, tursekk, klokke). Han var veldig fornøyd med dagen, det var konfirmasjonen og festen som var viktig.

Så alle forventer ikke 50 000.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 19:41   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

I min tid fikk de fleste jentene bunad og 5-10000, guttene 15000-30000. Jeg fikk 1000-2000 av tanter og onkler, mulig noen ga 500. Jeg synes egentlig "satsene" hat beveget seg lite i forhold til inflasjon ellers og tenker at kanskje har konfirmasjon fått en mindre viktig plass?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 19:50   #52
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Normal oppegående ungdom?
Du kan da umulig være så fordomsfull når du jobber med ungdommer?

Jeg har en særdeles oppegående ungdom. Gode karakterer, lite fravær, ekstrajobb, skal studere på høyskole, godt likt, høflig, snill, hjelpsom og pålitelig. Og tro det eller ei: Han snuser.

Og nå trekker jeg jaggu meg lærerkortet: Om du var lærer for mitt barn (19 år) og hadde omtalt han som unormal og lite oppegående fordi han snuser, så tror jeg jaggu meg jeg hadde tatt kampen helt til øverste sjef for å få deg til å spise i deg de ordene. Helt seriøst.

Jeg har da ikke sagt at det ikke er normalt å snuse? Halvparten av elevene mine gjør det og jeg har heller ikke problemer med å fortelle dem at jeg synes det er lite oppegående å gjøre det- gitt at de vet konsekvensene- helseplager, brune tenner, munnhulekreft og hva_har_du. De fleste vet jo disse tingene, men velger å begynne likevel. (Derav ordet "oppegående.")
Jeg skjønner derfor ikke hva du hisser deg opp over? Det er fullt mulig å være oppegående på noen områder, f.eks flink på skolen og mindre oppegående på andre- f.eks snusbruk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 22:18   #53
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Jeg hisser meg ikke opp, jeg synes bare du formulerer deg fordomsfult og stappteit.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 07:21   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.173
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvor mye får en konfirmant til sammen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg blir helt satt ut av disse konfirmasjonstrådene. Hvor kommer alle disse pengene fra? Jeg kan ikke tro at mine barn kommer til å være i nærheten av de summene dere nevner, og jeg synes ikke at vi har liten familie.

Vi har ganske små familier, både jeg og mannen, men her i omegnet er det veldig vanlig at konfirmanter får en del smågaver (100-200 kr) fra naboer, foreldres venner, besteforeldres venner, familiebekjente, familiebekjentes voksne barn, foreldrene til mine barndomsvenninner o.s.v.
Jeg ble skikkelig overrasket ved begge døtrenes konfirmasjoner da jeg så hvor mange "random" mennesker som ga pengegave.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no