Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-11, 09:53   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup

Jeg gifter meg om 6 uker, på vestlandet. Kirkebryllup, og 3-dager-til-ende feiring på et ungdomsherberge der alle skal bo også.

Maten blir cæsarsalat med parmesanmousse, hjortesteik med honningglasserte rotfrukter og blomkål, brokkoli, fløtegratinerte poteter og viltsaus. Til dessert blir det hvit sjokolademousse med glitrende vodkasirup, chilibrownie og appelsinsorbet.

Hvit kjole med blonder og perler, all dekorasjon går i rødt. Selv bryllupskaken skal være rød inni (red velvet).

Også blir det fest.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:03   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup

Jeg vil reise til Las Vegas og ha bryllup med Elvis som prest. Mannen vil ikke. Vi er ikke gift.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:06   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bryllup

Ingen av oss ville ha stort bryllup og mye oppmerksomhet, så vi giftet oss på St. Lucia i Karibien med bare oss to tilstede, samt vitner fra bryllupsarrangøren. Selve vielsen foregikk på en klippe på baksiden av Pigeon Island, resten av dagen tilbrakte vi her (vi bodde på hotell på stranden), og om kvelden spiste vi på Piano Piano på Cotton Bay Village. I ettertid hadde vi en liten sammenkomst for familien, og det var greit, der og da. Vi fikk også bekreftet at det var helt riktig av oss å ikke ha tradisjonelt bryllup med taler, sanger osv (stikkord: egenkomponerte sanger og kake med bilde av oss. Vi slapp ikke unna).

Jeg er nok litt sår fordi vi aldri kom så langt til å arrangere noen vennefest, men men. Årsaken var rett og slett så enkel at jeg ikke orket å være gravid i mitt eget bryllupsselskap.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:37   #24
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bryllup

Vi gifta oss hos sorenskriveren, var noen høytidelige minutt der inne, før vi dro i steiksola og tok bilder. Middag på ei kro til ca 20 stk, og kaffe og kaker hjemme hos min far etterpå. Var en rolig og fin dag, akkurat som planlagt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:43   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Jeg tenker selv (etter flere brylluper nevnt ovenfor) å gifte meg i tinghus (fordi jeg synes jeg er for gammel til å være "hvit"brud og vies kirke) eller reise til utlandet (ambassade eller sjømannskirke). Velges tinghuset, blir det med kun våres barn, svigerforeldre og forlovere til stedet (Det skal holdes hemmelig til vi er gift).

Ingen stor ståhei etterpå. Spiser enten hjemme eller på restaurant for å markere det litt. Enkelt og greit.

Bli pyntet hos frisør først. Som nevnt ingen hvit brudekjole. Men en fin "vanlig" kjole.

Vi hadde et slikt bryllup du skisserer her. Vi spiste hjemme hos foreldrene mine etter vielsen og jeg hadde på meg bunad. Vi var unge, men er ikke kristne og hadde ikke noe ønske om stort bryllup. Det var en veldig fin dag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 12:56   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Vi hadde et slags lunsjbryllup. Giftet oss på en lørdag kl. 11 i tinghuset i Oslo, dro ut på Huk (Bygdøy) på Sult Restaurant hvor vi hadde leid et passe stort rom til våre 20 gjester. Alle hadde med barn (storebror var halvannet år). Spiste fra 14 og utover og var ferdig i 18-19-tiden. Det var flott vær (til september å være) og vi kunne sitte ute på verandaen. Restauranten var stengt for sommeren og vi hadde hele for oss selv. Helt perfekt!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:28   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Vi fikk drømmebryllupet vårt. Kirkevielse og fest på strandhotellet med familie og gode venner. Nydelig sommervær og god stemning. Treretters middag og kaker og kaffe etterpå. Veldig tradisjonelt, men akkurat det vi ønsket oss.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:33   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bryllup

Jeg skulle giftet meg i New York. I fin brudekjole. Og etterpå skulle jeg spasert Brooklyn Brigde og spist en utrolig deilig middag. Jeg skulle ikke hatt en eneste gjest utover oss og ungene.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:34   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Vi giftet oss i sjømannskirken i New York. Etter vielsen spiste vi fin middag på en flott restaurant. Jeg hadde ordentlig brudekjole, men det var etter påtrykk fra mannen. Jeg kunne godt tenkt meg å gifte meg i bunad. Men jeg må innrømme at den kjolen gjorde det hele litt ekstra stas. Vi fikk masse positiv oppmerksomhet i løpet av dagen.

Grunnen til at vi valgte som vi gjorde er mange. Både jeg og mannen min har skilte foreldre som ikke kommer så godt overens. I tillegg laget både min mor og min svigermor et leven av en annen verden da snuppa skulle døpes. Da lovet vi hverandre at et bryllup skulle skje på våre egne premisser, og det ble lettest å gjøre i utlandet.

Vi hadde en vennefest da vi kom hjem hvor venner og søsken var invitert. Men det var bare en vanlig fest.

Jeg kunne godt tenkt meg et stort drømmebryllup, men det er ikke teknisk mulig med de familieforholdene vi har, så dette ble den beste løsningen for oss. Vi har i ettertid vært veldig fornøyde med valget av typen bryllup.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:36   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg skulle giftet meg i New York. I fin brudekjole. Og etterpå skulle jeg spasert Brooklyn Brigde og spist en utrolig deilig middag. Jeg skulle ikke hatt en eneste gjest utover oss og ungene.

Det var jo nesten dette vi gjorde med unntak av at vi tok limosin over Brooklyn Brigde, og så hadde vi med oss hver vår forlover (som presterte kunststykket å bli kjærester den kvelden). Snuppa på 18 måneder var hjemme hos min far.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:47   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bryllup

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var jo nesten dette vi gjorde med unntak av at vi tok limosin over Brooklyn Brigde, og så hadde vi med oss hver vår forlover (som presterte kunststykket å bli kjærester den kvelden). Snuppa på 18 måneder var hjemme hos min far.

I know. Det er dere jeg har idéen fra. :hermegås:

  Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:05   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bryllup

Jeg har vært gift - og ble det på veldig tradisjonelt vis - og vet at jeg skulle valgt noe helt annet i dag om det ble aktuelt igjen.
Sambo og jeg har vært sammen i 10 år, og klarer oss nok fint uten gifting tror jeg.
Skulle jeg mot formodning finne ut at jeg ville gjøre det igjen, så skulle jeg dratt til Vegas og hatt et skikkelig plæstikkbryllup med syngende Elvis og full pakke.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:22   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bryllup

Vi giftet oss i august i fjor. Vi hadde utendørs vielse med vigsler fra Sosialhumanistene, på et svaberg ved Oslofjorden. En nydelig sommerdag! Etter sjampis og bilder og slikt dro vi til Nodee restaurant og hadde en kjempefin middag for de nærmeste, vi var 19 stykker til bords. Asiatisk mat, vi ønsket oss en type middag som vi liker godt og ikke noe tradisjonelt "saus- og poteter-måltid". En måneds tid etterpå hadde vi en stor vennefest der det vel var 50-60 stykker innom i løpet av kvelden, stor stas. Vi var veldig fornøyde med vår løsning. Var også innom tanken på å gifte oss i utlandet, men vi hadde lyst til å dele dagen med de nærmeste og er glade for at det ble som det ble.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 13:01   #34
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bryllup

Vi giftet oss på Gjendebu i Jotunheimen. Alle gjestene kom på fredag ettermiddag (fraktet inn med båt). Middag og uformell fest den dagen. Humanetisk vielse utendørs på lørdag, etterfulgt av fireretters middag, kaker og fest langt inn i de små morgentimene. Bryllupet ble høytidlig men uformelt, akkurat slik vi ønsket oss, og vi ser tilbake på bryllupet vårt med stor glede. Da helgen var over gråt jeg fordi jeg hadde hatt det helt fantastisk, og fordi jeg ikke ville at helgen skulle være over.

Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 13:24   #35
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Bryllup

Vi hadde et tradisjonelt bryllup med kirke, hvit bløtkakekjole (dette var midt på 90tallet), tre-rettersmiddag for 90 gjester på grendehuset med rekecoktali med kinakål og tousen iland dressing , surstik og dronning maud dessert.

Kvelden ble avsluttet med dans til levende musikk.

Hadde jeg skulle giftet meg nå, hadde jeg valgt helt anderledes, men da, når jeg var 22 år, fikk jeg drømmedagen min.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-11, 15:21   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bryllup

Om jeg noen gang skulle finne på å gifte meg igjen er planen jeans og converse. I det minste en mann som godtar at jeg vil gifte meg med ham i jeans en formiddag på et kontor. Når han først godtar det kan det hende jeg utarter litt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no