Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 11:35   #1
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Er det noen som har tips til hva SU kan gi de ansatte i barnehagen i julegave? Vi forsømte oss i fjor jul , og har lyst til å kjøpe en gave til hver ansatt i år. Men jeg er helt tom for ideer. Anyone?

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 11:37   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

En flaske vin til hver?
En god håndkrem - de vasker sikkert hendene ofte i løpet av dagen.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:31   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Hm, vin er jo noe de aller fleste sikkert setter pris på. Jeg synes det er topp å få vin. Men jeg er usikker på om det er riktig av foreldregruppen å gi vin i gave?

Det jobber ganske mange gutter/menn i barnehagen, og dermed tror jeg håndkrem bortfaller.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:41   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Vi gir en vin til jul men gjennom styrer som formidler. Andre år har det vært body butter/lipgloss fra BodyShop - det finnes også i maskulin variant.

I tillegg gir vi personlig gave. I fjor strikket jeg luer/sjal. I år tror jeg det blir spiselige gaver.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:44   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Det vanlige er vel vin.

I fjor kjøpte en av avdelingene termokopper til de ansatte slik at de kunne drikke kaffe ute. Det var populært.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 12:58   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Kopper som er gode å drikke av, og gode å holde.
Ullvotter/vanter.
Ullsokker.
Gavekort på kino.

Vi får vin, men jeg syntes det var hyggeligere å få god kaffe!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:49   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Gavekort på bøker. Kanskje ikke så spennende.
Vi har også gitt kopper med fint mønster.
Vinflaske der etiketten er hjemmelaget med en tegning fra et barn på avdeligen.

Termokopper var lurt, det skal jeg foreslå i år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:54   #8
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Er det vanlig at SU gir julegave til de ansatte altså?! Er ikke det arbeidsgiver som gir julegave?

__________________
03,07, 10
Anita72 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 14:58   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Hos oss er det vanlig. Jeg synes det er mye greiere at det samles inn penger og gis i fellesskap enn at hver enkelt som ønsker det gir en gave selv.

Arbeidsgiver må gjerne gi gave. Det tror jeg ikke det gjør i nevneverdig grad. Jeg synes det er fint med noe fra barn og foreldre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:31   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Jeg synes ikke vin er så lurt. Det er ikke alle som drikker, og det kan være noen som drikker for mye.

Hva med en liten kurv med god mat? Termokopper var også lurt, kanskje med ulike farger/motiver.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 15:38   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Er det vanlig at SU gir julegave til de ansatte altså?! Er ikke det arbeidsgiver som gir julegave?

Jeg tror det er like vanlig som uvanlig. Det har ikke vært vanlig i de barnehagene jeg har jobbet i, der ga foreldrene gaver dersom de hadde lyst.
Arbeidsgiver gir av og til gave, av og til ikke, men jeg syns det er 2 forskjellige ting, det å få fra foreldre eller arbeidsgiver.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:11   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Jeg synes ikke alkohol er noe særlig i sånne sammenheng, vi fikk gavekort på kino!
Det var veldig poppis

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:14   #13
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Første året ga jeg kaffekopper fra Unicef til de ansatte i barnehagen.
I fjor strikket jeg sjal, Nin sjalet til damene og luer til herrene.
I år hadde jeg planer om å strikke sitteunderlag, tovet i ull, til alle sammen. Men jeg er for sent ute, rekker det ikke nå. Så jeg må lete, se om jeg finner noe sånt jeg kan kjøpe å gi dem. De er mye på tur så jeg er skikkelig irritert på meg selv for at jeg glemte strikkeplanene mine i år.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:21   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Ifjor kjøpte vi i FAU et fat og fylte det med tørket frukt, sjokolade, nøtter etc. I tillegg kjøpte vi flere bokser med Nescafe cappucino, cafe au chocolate etc. Pakket fatet inn i cellofan og "pulverkaffen" pent inn i papir og ga det til dem for at de skulle ha det på pauserommet. På den måten fikk alle som jobbet i barnehagen ta del i den. Vi tenkte først på å kjøpe inn gaver til hver ansatt, men så er det en del vikarer som jobber der mye som man vil inkludere og brått så blir det ingenting igjen av kr. pr. ansatt.

Gaven ble veldig populær, de ansatte satte veldig pris på det og vi gjentar suksessen i år.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 02:01   #15
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

En fin utelykt fikk de ansatte til sommerfesten i fjor og jeg vet de satte pris på dem. Da var det en til hver så de fikk med seg hjem altså. Fungerer vel ikke fullt så bra om dett er en barnehage med mye vikarer.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 19:39   #16
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Julegave fra SU til de ansatte i barnehagen

Jeg fikk en symbolsk gave (Unicef) fra en venninne i fjor og syntes det var kjempefint.
http://www.gaversomforandrerverden.n.../products.aspx
http://www.verdensgaver.no/
http://www.givemefive.no/

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no