Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gandalf den Grå

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-14, 00:21   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Tommel opp

Gandalf den Grå

Jeg har lett etter en bruksanvisning for Gandalf kostyme. Jeg fant en super forklaring på hvordan sy hatten her: http://www.sallypointer.com/gandalfhat.htm

Staven, hmm. Kravet var at den skulle lyse og se "riktig" ut. Poden skaffet selv en stor gren som han barket. Hvordan få lys i en stav uten å legge inn for mye arbeid? Jeg likte ikke utførelsen på denne staven, men stjal framgangsmåten med papirstrimler som "grener". http://www.instructables.com/id/Gand...taff/?ALLSTEPS
Grenene er festet med dobbeltsidig monteringstape og små stifter. Men ikke mer enn en tynn svart ståltråd på toppen. Jeg kan ta av tråden for å slå på og av lyset, som er en blå Led fingerlykt surret inn i litt blank plast. http://www.crazyshop.no/products/finger-lys-laser Den lyser blått, ikke rødt/blått som på bildet.

Skjegg og hår et denne parykken som er klippet til og farget med vanlig lysegrå spraymaling. http://www.crazyshop.no/products/tro...rykk-med-sjegg

Jeg har ikke noe kappemønster. Jeg tenkte bare å lage løpegang i halsen. Men jeg var gjerrig og kjøpte litt for lite stoff. Kappen fikk et dobbelt bærestykke som gjør den 10 cm lenger.

Jeg har tynt stoff til den indre "kjortelen". Men kjøpte selvfølgelig for lite der også! Så det blir en hastejobb når jeg får mer stoff. Men jeg skal bare sy den helt enkel. Tenker å bruke denne:

Skal bruke et tynt brunt lærbelte rundt denne, og kappen hengende fritt over. I "Hobbiten" har Gandalv beltet utenpå en tykk kappe med vide armer, men jeg foretrekker en løs ytre kappe. Hette på kappen dropper jeg, siden den kommer ikke til å brukes.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gandalf 1.jpg (331,2 KB, 62 visninger)
Filtype: jpg trollmannstav.jpg (275,8 KB, 44 visninger)
Filtype: jpg trollmannstav nærbilde.jpg (331,3 KB, 44 visninger)
Filtype: jpg Kappe detalj.jpg (404,3 KB, 33 visninger)
Filtype: jpg åpen stav.jpg (254,1 KB, 29 visninger)
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 00:44   #2
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Wow!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 00:58   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Wow, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 01:02   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Takk! Sømmene på vrangen er en katastrofe. Men alle ser bare på staven. tenker jeg. Utrolig hvor bra litt plast med en blå lampe i ser ut. Ser faktisk ut som en blå, lysende krystall.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:15   #5
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Imponerende arbeid!

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:18   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Så utrolig kult!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:51   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Stilig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:55   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Wow. Nokon lar heile seg bli grå, ser eg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:55   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Så utrolig kult! - er det til halloween du legger så mye i et kostyme eller?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 11:57   #10
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Så utrolig kult! - er det til halloween du legger så mye i et kostyme eller?

Ja, jeg er sånn Halloween-fan. Staven lagde vi først. Det er kjempegøy å få det til. Jeg er ikke så glad i å sy, så det var bare å komme i gang og gjøre det fort før begeistringen går over. Det kan hende at kappen blir lukket med en sikkerhetsnål, for det er en detalj som ikke synes. Jeg er slurvete sånn.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 11:59   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Wow, så kult!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:15   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Utrolig stilig!!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:18   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Dødskult!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 13:41   #14
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Vanvittig kult! Wow!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 14:17   #15
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gandalf den Grå

Tror jeg må handle på ebay. http://www.ebay.com/itm/Swirl-Clasps...#ht_2923wt_963
Disse hadde vært perfekte. Jeg kan ikke kjøpe rådyre bunadsspenner til å lukke kappen med. Men dere som strikker, det må finnes billige koftehekter i garnbutkkene?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no