Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 14:16   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Hvert år ber barna om å ha Halloweenparty, og hvert år har jeg sagt nei. Noen år har jeg rett og slett ikke hatt overskudd. Noen år har de vært bortbedt til andre - (men de vil selvfølgelig ha egen fest). Helst vil de feste både Halloween og i helgen.

Kansje jeg skal si ja i år. Halloween er en torsdag. De skal vel gå selve dagen, 31 oktober. Å ha en Halloweenfest på fredag i tillegg tror jeg blir for mye. Det blir som en hel bursdagsfeiring.

Jeg synes det blir stress og lite tid når ungene skal hjem og spise middag, kle på kostymet, så være på party, og så gå rundt. Men når dere har Halloweenfest for ungene, så legger dere kansje mindre tid og forberedelser i det enn hva jeg tror? Det blir kansje bare 1 time fest før de begynner å gå. (Det er egentlig nok)

Fortell meg hva dere gjør. Hvor mye pynt, hvor mye mat, når kommer besøket, hva er underholdningen, når går dere ut? Barna mine er 7 og 10. Hvor mye forberedes på forhånd?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 14:29   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Jeg har ikke hatt Halloween fest enda, men ser vel for meg at det enten blir på en egen dag, eller i etterkant av 'Halloween runden'.

Hvor mye man vil gjøre utav det er jo egentlig helt opp til hver og en. Gresskar/utepynt/noe innepynt har man gjerne uansett og ungene kler seg jo også uansett ut. Lage noe 'skummel' mat, dempe lyset og sette på en skummel film bør jo holde i massevis

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 14:56   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Vi har svarte stoffer som duker (billig nervøs fløyel). Har handlet papptallerkener, kopper, lys, pynt og servietter på IKEA.

Vi kommer til å ha fest på selve Halloween. Ungene inviterer noen vennerhver (med foreldre), og så er det middag med mummiepølser og skumle kaker, før de går på godterirunde.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 15:37   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Vi hadde halloweenfest hos oss da eldstejenta gikk i førsteklasse. Vi pyntet dagen før, med juksespindelvev her og der i huset, med små jukseedderkopper i, hadde på noen sorte duker, pyntet med litt høstløv, og masse-masse stearinlys overalt. De barna som ville hadde med seg kostymer på skolen, og ble med oss hjem direkte (gangavstand), så skiftet de hjemme hos oss. Andre dro hjem og skiftet, og kom til oss etterpå. Jeg og en annen mamma (som var med og hjalp til) malte dem som ville med ansiktsmaling. Vi serverte pølser som ungene fikk grille i peisen (hadde laget pølsepinner på forhånd), men varmet også noen i kjele, så det ikke skulle ta så lang tid. I tillegg laget vi noe annet småtteri til snacks, og blandet noe gusjegrønt "heksebrygg" av diverse juice, brus og konditorfarge. Små plastedderkopper ble frosset inn i isbiter som ble puttet oppi drinkene (det var disse drinkene ungene snakket om i ettertid, og som foreldrene senere kom til meg og sa de hadde hørt rykter om). Engangsservise og servietter med halloweenmotiv kjøpt på Nille. Etter at ungene var ferdige med å kle seg ut og spise fikk de gå ut og ringe på dørene, og flere foreldre møtte opp og ble med som ledsagere (som sagt, førsteklassinger). De var såpass mange at vi delte dem opp i tre grupper. Etter avtalt tid (en time? Husker ikke) gikk vi hjem til oss igjen, og ungene fikk spise godteri og se tegnefilmer til de ble hentet.

Mitt beste tips er å invitere noen av de andre foreldrene til å hjelpe, og til å være med og følge dem rundt. Her var det et par mødre som tilbød seg å hjelpe uten at jeg spurte, og jeg var veldig glad for det i ettertid. Hyggelig var det også, jeg kjente dem ikke godt fra før. Den ene mammaen skrøt veldig av tiltaket, og foreslo at det skulle gå på rundgang. Året etter inviterte de til noenlunde samme opplegget, og da var jeg med og hjalp til der.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-10-13 kl 16:00.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 17:34   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Jeg har hatt noen år. Startet da eldste var 5, nå er han 8. Har pynetet kvelden før med spindelvev, mye spindelvev. Skjelletter, edderkopper, lyslykter, gresskar ol. Kan ikke ha for skummel pynt, da blir de redde hos meg. Ellers har jeg stoffer av nervøs flyel over bord, ev sofa for å skape en mørk effekt.

La litt mer arbeid i mat i starten, men erfaringen var at de spiste lite. De valgte til og med pølse i lompe foran mumie- pølsene
Så i år blir det enkel servering med vanlige pølser, ostepop, gelé laget i en hjerneform og godteri i skåler og strødd over bordet. I fjor var det mer enn nok. Da er festen en times tid, så skal de ut og gå. Tidligere har det vart lenger da vi inviterte voksne med barn, men nå blir det bare eldstes venner.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 23:25   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Jeg har vurdert å ha dette i år og henger meg på for tips.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 14:15   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Jeg har hatt flere Halloween-fester for barna, og vil nok si at det er mer arbeid i disse festene enn en vanlig bursdag. Så i år tar jeg pause. Vi har pyntet huset, jeg har laget piñata formet som gresskar, full av godteri. Jeg har laget innbakt pølser formet som spøkelser eller annet. Jeg har laget div. Halloween muffins (spøkelsesansikter, gresskarer, edderkoppnett), jeg har form til flaggermus-småkaker, så det har jeg også laget.

Så er det festlekene. Jeg husker ikke så mange av dem. Jeg mener å huske at mannen også har hatt barna ut i hagen på spøkelsesjakt eller noe lignende.

Vi har hatt festen en annen dag enn Halloween. Som du sier, er det ikke tid til både fest og å gå knask eller knep. I fjor gikk barna knask eller knep med venner på dagen, og vi hadde fest for venner med barn (litt mindre skrikete gjeng enn skolekameratene) i helgen.

I år blir det Doctor Who-fest i november i stedet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 19:52   #8
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Vi skal ikke feire.
Men guttene har hver sin gresskarlykt kjøpt på Nille og vi har et ekte gresskar vi har skåret ut.

Guttene sier de vil gå Halloween, men jeg vet ikke hvordan tradisjonene på det er her vi bor nå. De får ikke gå om det ikke er en tradisjon for det her.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:37   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Vi pyntet mye med skjeletter, halloweenposer vi fylte med blader og hengte i trær, spølelser, spindelvev osv, lagde en del skummel mat også. Vi hadde det fra 17-19, ungene gikk knask eller knep til noen få naboer, resten av tiden var de hos oss. Vi handlet kopper og tallerkner med halloweenmønster på nille, svart duk husker jeg ikke hvor vi kjøpte.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:39   #10
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Jeg pynter ikke til halloween, ser ikke på det som en høytid jeg trenger å ha noe forhold til. Ungene går halloween og jeg deler ut godteri til andres unger, men thats it.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:43   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.


I år blir det Doctor Who-fest i november i stedet.



Jeg gleder meg sånn til den episoden at jeg dør litt! Får besøk av Fibi og mannen som også er Whovians, vi skal benke oss foran hjemmekinoen. Tror jeg må låne Sonic Screwdriveren til 5-åringen og pynte med litt Daleker på bordet og sånt, hehehe. Klarer ikke å vente! Og julespesialen, DEN blir spennende. Med regenereringen og det hele. Grugleder meg, hulk.

Jeg pynter ikke mye til Halloween når jeg ikke har fest, men jeg sørger for at alle ungene i gata vet at her kan de ringe på. Det er jo litt viktig, er det ikke? Så vi har gresskarlykt på trappa, kanskje noe skjelettgreier i vinduet osv. Og masse godterier selvsagt.
Synes jo det er viktig at man bidrar selv når man har unger som går til andre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:46   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Vi har party, så vi pynter. Hadde ikke pynter hvis vi ikke hadde party.

Vi har vinduspynt (plast som klebres over vinduet), dopynt (edderkoppdo), svart duk, engangsservise i Halloween-modus, gravdtøtter i hagen, gresskar m/lys, oppblåsbar skummel katt, spøkelser i hagen, spindelvev, edderkopper osv. Skummel musikk, skummel kake. I år bare wienerpølser, muligens. Har ikke bestemt ennå.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 10:10   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?





Sånn spindelsvev gjør susen. Her er fra oss i fjor

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 16:17   #14
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Halloweenfest, hvor mye pynter/serverer dere?

Spindelvev er viktig ja! Så stilig du hadde laget det cilen!

Jeg har kjøpt hvit tyll til å prøve å lage spøkelser som jeg kan henge opp. Prøver å holde litt igjen på å kjøpe plaststæsh, greit med ting som kan brukes igjen til andre anledninger også eller i det minste ikke tar stor lagringsplass.

Kjøpte en hodeskalle med blinkende lys på Nille i dag. Den greide jeg ikke å motstå.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no