Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

#cutforbieber

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 22:44   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

#cutforbieber

#CutForBieber er en greie som har florert på Twitter de siste dagene, hvor de blir lagt ut bilder av blodige, oppskårne armer med tekst om at de skal slutte å kutte seg når Justin Bieber slutter å røyke hasj. Jeg er ikke på Twitter selv, så jeg har ikke sett omfanget av det, men jeg leste i en nettavis at #cutforbieber er blandt de mest brukte hashtaggene nå.

Det begynte som en (grotesk, usmakelig) "spøk", og mange av bildene som ble lagt ut, særlig til å begynne med, var falske. Men så tok det av, og endel av bildene som er kommet til, skal være ekte. Er det virkelig så mange ungjenter som er så... Jeg finner ikke riktig ord. Lettpåvirkelige? Fanatiske? Vi har jo sett flere eksempler på at Beliebersene tar hysteriet til nye høyder, men dette... Jeg har rett og slett ikke ord, og jeg kjenner at jeg blir kvalm av de som tror at selvskading er noe det er ok å gjøre moro ut av, og ihvertfall det å oppfordre andre til selvskading.

Hva er det som får noen til å starte en sånn "spøk", lurer jeg på. Skjønner de hva de oppfordrer til, og at det kan få ekte konsekvenser? Er det fritt frem til å skrive hva man vil på internett og ingen trenger å ta ansvar for det de skriver, for det er jo ikke som om de tvinger noen til å kutte seg? Eller synes de rett og slett det er hysterisk moro å se hvor mange unge jenter de kan få til å ødelegge kroppene sine med kutt og arr?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:58   #2
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: #cutforbieber

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Hva er det som får noen til å starte en sånn "spøk", lurer jeg på. Skjønner de hva de oppfordrer til, og at det kan få ekte konsekvenser? Er det fritt frem til å skrive hva man vil på internett og ingen trenger å ta ansvar for det de skriver, for det er jo ikke som om de tvinger noen til å kutte seg? Eller synes de rett og slett det er hysterisk moro å se hvor mange unge jenter de kan få til å ødelegge kroppene sine med kutt og arr?

Alle kjendiser som er elsk/hat objekt er jo veldig lett å spøke! De har nok dratt en lett konklusjon over beliberne og kjørt hardt ut! Om noen nå begynner å legge ut ekte selvskade bilder hadde de vel desverre rett i hva de trodde. Bieber har jo blitt kødda med lenge og kommer nok hele veien til å bli det. At jentene nå skader seg? ehh, tragisk men jeg fatter ikke helt hvordan spøken tar de dit.

Kanskje de som har ekte bilder trenger noe å skylde på?

#cut4justinbieber er noe av det mest barnslige jeg har sett, folk kutter seg fordi de har det dårlig, ikke fordi justin bieber røyker hasj. Jævla tullinger

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 23:13   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: #cutforbieber

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

Alle kjendiser som er elsk/hat objekt er jo veldig lett å spøke! De har nok dratt en lett konklusjon over beliberne og kjørt hardt ut! Om noen nå begynner å legge ut ekte selvskade bilder hadde de vel desverre rett i hva de trodde. Bieber har jo blitt kødda med lenge og kommer nok hele veien til å bli det. At jentene nå skader seg? ehh, tragisk men jeg fatter ikke helt hvordan spøken tar de dit.

Kanskje de som har ekte bilder trenger noe å skylde på?

#cut4justinbieber er noe av det mest barnslige jeg har sett, folk kutter seg fordi de har det dårlig, ikke fordi justin bieber røyker hasj. Jævla tullinger

Jeg er enig i det at det er lett å spøke med kjendiser, og at Belieberne er særlig utsatt for det å bli gjort narr av nettopp fordi de har vist seg å være unisont hysteriske mer enn en gang. Men her spøker man ikke bare med hysteriet, her lager man også moro ut av selvskadingen, som er et veldig reelt problem for mange. Og man romantiserer kutting og selvskading, ufarliggjør og bagatelliserer det. Gjør det ubetydelig og lite, og tar bort en del av synligheten og fokuset fra at det stort sett finnes underliggende problemer til grunn.
Og det du sier om at de som gjør dette trenger noe å skylde på (og dermed underforstått ville kuttet seg uansett), vet jeg ikke helt om jeg kjøper. Noen av dem, garantert, men alle? Jeg vet ikke.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no