Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 10:04   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Eldste skal snart feire 8-års dag, det blir etter jobb og uten sambo hjemme. Pølser har jeg skjønt er mindre kult for tiden, så jeg tenkte på å bestille pizza. Noen som vet hvor mange pizzaer jeg trenger? De blir ca 16 stykker, fler gutter enn jenter - guttene spiser kanskje mer? Jeg tenkte på 3 eller 4 store pizzaer, holder det?

Annen planlagt servering: Fruktfat klart ved ankomst - oppskåret frukt fylles på ved behov (særlig..). Vi skal vel ha litt kake, boller og muffins, muligens gele med vaniljesaus til dessert. Lurer på å droppe godteposen i år igjen, selvom noen av gjestene var skuffet over det i fjor. Brus, saft og vann til drikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:08   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Min erfaring er at det spises mindre i barnebursdag enn man skulle tro. Men det er kanskje anderledes når de blir litt større. 5-årsdag er det lengste vi har kommet.

Til 16 barn tenker jeg 4 store pizza. Noen spiser mer enn 1/4-del, men noen spiser mindre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:11   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Takk for svar! 4 høres bra ut. De kan jo ta en ekstra bolle hvis de ikke blir mette av pizzaen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:25   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Jeg støtter Tjorven. Det spises mye mindre enn man skulle tro. Med 4 pizzaer tror jeg du har rikelig.

Et annet lite tips. Vi laget gele i porsjonsformer (høye stetteglass i plast). Det var veldig greit. Det så appetittelig ut, ble lite gris og det meste ble spist opp.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:52   #5
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Vår erfaring er at barn spiser lite i bursdager. 4 pizzaer holder i massevis. (Kommer litt an på hvordan stykkene er - Dollypizzaer har jo ikke så mange stykker pr pizza mens f.eks. Peppes har mange og metter mer synes vi.) Frukt er smart, de gangene vi har hatt det har barna langet innpå i store mengder. Det er ikke nødvendig med både kaker, boller, muffins og gelé, det holder i lange baner med f.eks. en skuffekake. Evt. noe snacks i tillegg. Det blir ofte ikke spist likevel. Vi har aldri hatt godteposer, jeg har nemlig ikke skjønt hvorfor man på død og liv skal fore ungene med en pose snop rett før de skal gå hjem fra selskap når de har inntatt mer enn nok mat og sukker fra før. De første gangene hendte det at et og annet barn spurte etter posene, men det har de sluttet med, gitt

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:58   #6
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Hva med pitapizza? Da kan jo du legge til/fjerne ingredienser hvis det er noen spesielle ønsker også. Det er vel 6 pita i hver pakke, så en 3-pakning med pitapizza, en til hver barn, burde holde. Og så er det jo så enkelt også

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:02   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Jeg bestillte to store Peppes til lillesøs sin 6 års dag. Det var 8 gjester og en pizza for mye.

Jeg nytter sjansen til å foreslå denne sunne kreasjonen min igjen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:11.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:09   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Hva med pitapizza? Da kan jo du legge til/fjerne ingredienser hvis det er noen spesielle ønsker også. Det er vel 6 pita i hver pakke, så en 3-pakning med pitapizza, en til hver barn, burde holde. Og så er det jo så enkelt også

God ide, men jeg har bare en halvtime fra jeg kommer hjem fra jobb til bursdagen begynner, og av erfaring vet jeg at den halvtimen trengs til Uforutsette Hendelser, så jeg tar latmannsversjonen og bestiller

Tenkte en av pizzaene kunne være bare ost og tomat for de kresne.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:10   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza i barnebursdag - hvor mye?

Det grønnsakstreet var kult!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no