Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-07, 20:28   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Her var det massiv støtte å få. Lurer på om jeg skal vise mannen svarene her, eller om det blir å gni det litt for mye inn. Håper vaskehendelsen i hvert fall har litt oppdragende effekt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:28   #22
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Gubben her glemmer titt og ofte å tømme lommene sine og det resulterer i at ting i lommene blir vaska. Jeg sjekker ikke lommene hans for det bør han klare selv altså

  Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 20:29   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

En grei regel er å si at alt som ligger i lommene når ting blir lagt på vaskerommet tilfaller den som vasker.

Slik blir ofte både mann og barn oppdratt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 21:57   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg plukker ikke opp så mye som et eneste av mannens klesplagg. Skal han ha dem vasket får han værsågod legge dem i skittentøykurven på badet, eller nede på vaskerommet. Lommene må han tømme selv.

Sorry Kaijamannen, du får ikke sympati hos meg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:48   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Her var det et forferdelig leven fra vaskemaskinen for en stund siden. Mannen hadde satt arbeidsklærne sine på vask. Der var det både skrujern og kniv som hang på. Heldigvis overlevde vaskemaskinen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:50   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Det som ligger i vaskekurven vasker jeg - og nei, jeg sjekker ikke lommene!

Hilsen lille meg som vaska lommeboka til mannen min...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:51   #27
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur


Nei er de i skittentøyskurven sjekker jeg ikke lommene, det bør man klare å gjøre selv.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 22:58   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

En grei regel er å si at alt som ligger i lommene når ting blir lagt på vaskerommet tilfaller den som vasker.

Slik blir ofte både mann og barn oppdratt.

Det er helt OK hvis det er penger.

Skrujern og kniver er ikke like stas.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:15   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.


Nei er de i skittentøyskurven sjekker jeg ikke lommene, det bør man klare å gjøre selv.

Jeg er helt enig. Det er noe annet hvis jeg går og henter klær som ligger andre steder, da sjekker jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:19   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det som ligger i vaskekurven vasker jeg - og nei, jeg sjekker ikke lommene!

Hilsen lille meg som vaska lommeboka til mannen min...

Har du også den regelen om at det som ligger i lommene blir ditt?

Mannen har foreløbig kommet over det. Han vet vel innerst inne at han ikke var særlig smart der. Men han hadde i hvert fall lagt buksa på vask selv, så helt håpløs er han ikke.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 01:06   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Alle bør tømme lommene sine før de legger klær til vask, men jeg sjekker alltid før jeg putter noe i maskinen. Og da er det med tanke på å ikke ødelegge vaskemaskinen.



:Har vasket mannens bukse med lommene fulle av spiker:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 01:42   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vasker og jeg sjekker lommer. I tillegg har jeg videreført min mors tradisjon - pengene jeg finner tar jeg selv...

Me too....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 07:19   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Mannen har fått grei beskjed om at alt som er i lommene når han hiver klær til vask er hans ansvar. Etter at det røk en hundrelapp og noen busskort lærte han og nå sjekker han alltid lommene sine.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 10:52   #34
mimmo
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Har vasket noen hundrelapper jeg også, + papir osv, skikkelig irriterende, men det er hans ansvar synes nå jeg, burde være i hans interesse og sørge for at lommene er tomme på det som skal vaskes.

Men for å spare meg selv for frustrasjoner og ergelse så sjekker jeg alltid lommene på buksene før jeg hiver dem til vask.

  Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 10:59   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Det hender jeg sjekker lommer på mannen sine klær, men det er unntaksvis. Har dere prøvd å vaske svarte klær hvor det er et papirlommetørkle i ei lomme som har fulgt med i maskinen?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:03   #36
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Jeg sjekker ikke lommer - jeg vasker det som ligger i skittentøyskurve, også det som måtte ligge i lommene.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:23   #37
mimmo
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det hender jeg sjekker lommer på mannen sine klær, men det er unntaksvis. Har dere prøvd å vaske svarte klær hvor det er et papirlommetørkle i ei lomme som har fulgt med i maskinen?


Jepp, og det er sååå irriterende, ikke nok med at det setter seg fast på hans klær, går jo ut over andre sine også som uheldigvis er med i samme vasken.

  Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:34   #38
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns begge har et ansvar, jeg. Jeg sjekker alltid lommer før jeg putter i vaskemaskinen.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:00   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

Mannen min er flinkere enn meg til å tømme lommene, både mine og hans.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:28   #40
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har vasket tøy - og nå er mannen sur

He he kaija. Jeg har også vaska penner, penger osv.. men stort sett så sjekker jeg før jeg hiver det inn... men ikke alltid og det er da uhell har skjedd.

Bra han har roet seg da... vet at hadde han vaska noe av mitt med noe i, så hadde jeg blitt sur.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no