Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?
Ja, men kun en gang 28 28,87%
Ja, flere ganger 43 44,33%
Ja, stadig vekk og nå får jeg ikke lov av partneren min å vaske ullklær lengre 1 1,03%
Vi har ikke et eneste ullplagg i hus 1 1,03%
Kurt Nilsen 5 5,15%
Nei, niks, nope, never 19 19,59%
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 17:15   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ja. Det har hendt at en og annen sokk har forvillet seg blant håndklærne eller at en nøstebarngreie har havnet blant de vanlige ullklærne.

Min mormor er en fantastisk husmor, men akkurat ulltøy sliter hun med. Hun har en veldig gammeldags vaskemaskin som er slik at den varmes opp til ønsket temperatur. Man skrur av varmelementet når den har nådd ønsket temperatur. Min hyperaktive mormor som skal gjøre tusen ting på en gang kombinert med at hun er temmelig vimsete har mang en gang løpt fra maskinen fordi hun bare skal ett eller annet, og kommer tilbake når den er 80-90 C...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:44   #62
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Jeg har ved et uhell vasket en svart ullsokk en gang eller to sammen med vanlig mørk 40. Men mannen har latt det gå sport i å ødelegge ungenes ullundertøy.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 00:50   #63
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Hehe, ja det har jeg gjort flere ganger. Det morsomste var vel når jeg vaska mannens lue og den ble så liten at vi fant ut den kunne brukes som en susp.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:11   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Jeg har gjort dette et par ganger, men det er lenge siden sist.

Mamma hadde en lei tendens til å vaske genserne som pappas nye kjæreste hadde strikket til meg. Jeg klarer fremdeles ikke å tro henne når hun sier at det var tilfeldig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:17   #65
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Har krympet noe, ja...
Har ikke falt meg inn å kjøpe nøstebarn, for å si det sånn...

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:50   #66
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Ødelagt? Maskintoving av ulltøy er den eneste formen for håndarbeid jeg kan skryte på meg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:00   #67
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Tror faktisk jeg aldri har ødelagt noe ulltøy, men det er fordi ullsokker i babyull tåler 60 grader og en runde i tørketrommelen.

Eller jeg har en genser som har blitt litt mere kompakt etter vask når jeg tenker meg om, men det går fint å bruke den enda da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 22:08   #68
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Spinnåff: Har du ødelagt ullklær ved vasking i maskin?

Dårlig samvittighet?? Nei, det er da bare klær... Men det har nok skjedd at ulltøyet ikke ser ut som det skal når det kommer ut igjen...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no