Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-16, 22:13   #221
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Huff, jeg vet akkurat hvordan det er ingling. Selv om det aldri blir helt riktig føltes det litt lettere fra vi begynte å feire i eget hus framfor i barndomshjemmet mitt.

Ja, det hadde vi heldigvis begynt med, så det hjelper. De var her siste julen han levde, da minste var baby, så det er jeg glad for i ettertid. Han var ganske julete av seg, så det er en del ting ved julen som er veldig knyttet til ham, for min del. Men alt blir lettere etterhvert.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 22:19   #222
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Veldig effektive, ja! Jeg har bestilt noen bilder av barna som blir del av julegaver til besteforeldre, i det minste. Mulig jeg bruker samme bildet på julekort, men får se hva vi får til. Fotokalender tror jeg ryker i år igjen, men mulig jeg får til en liten fotobok til min mor. Strever med at mobilbilder ikke blir godkjent av de store leverandørene, så tips til noen der de funker er velkomne! Kalender blir Lego Friends, så den kjøper jeg snart, og så tenker jeg at de skal få en liten ekstragave i helgene som er knyttet til aktivitet, f.eks. pepperkakebaking eller kino. Det blir nok bra. Jeg har slitt med julestemningen de siste par årene etter faren min døde, men i år tror jeg at det skal gå bedre.


Dette er faktisk første året etter pappa døde, hvo jrg gleder meg til jul.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 22:20   #223
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.


Dette er faktisk første året etter pappa døde, hvo jrg gleder meg til jul.

Dette blir min første jul uten pappa. Det blir rart for det er jo under en måned siden bare. Jeg har ingen julestemning i år og drøyer alt merker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 22:29   #224
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg begynner å få oversikt over hva jeg skal kjøpe til ungene, mannen og de andre ungene/ungdommene i familien. Men er litt usikker på hva jeg skal gi til de godt voksne. Jeg skal til Gdansk tidlig i Desember og lurer litt på å se om jeg finner noe artig der. Men det gir meg dårligere tid når jeg kommer hjem dersom jeg ikke finner noe passende.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 22:49   #225
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.


Dette er faktisk første året etter pappa døde, hvo jrg gleder meg til jul.

. Det er det visst her også, tror jeg. Føles i hvert fall annerledes i år.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 23:09   #226
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg er imponert over dere som har avgjort hva alle får i gaver allerede. Det er vi rimelig langt unna. Med unntak av barna hvor vi har bestilt et par ting (er kanskje halvveis der) har vi ikke bestemt noe som helst. Vi må først spørre hva alle ønsker seg før vi kjøper i allefall, og vi har ikke engang kommet så langt.
I dag kjøpte jeg fire ruller julepapir da. Det var veldig tilfeldig. Jeg skulle kjøpe noe annet og så julepapir jeg likte så da ble det med fire ruller hjem selv om det ikke er noe å pakke inn ennå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 23:55   #227
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.


Tøysenissens dør har kommet og jeg har malt den rød og limt på dørhåndtak og brevsprekk. Den er riktig så søt og jeg gleder meg til han flytter inn.
Acino: Hvordan festet dere døra til veggen?

Vi brukte plakatkitt/lærertyggis rett og slett.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 00:13   #228
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Vi brukte plakatkitt/lærertyggis rett og slett.

Det var lurt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 09:52   #229
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

Heller ikke bestemt hva noen får.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 15:15   #230
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Poden sine kalendergaver er pakket inn,14 av mamma sine er pakket inn, de ti siste har jeg ikke kjøpt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 19:07   #231
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

1. november og ikke en eneste julegave er kjøpt eller tenkt på. Nytt ERP system på jobb og kaos frem til jul sannsynligvis, så i år burde jeg bare få kjøpt på nettet og komme i gang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:42   #232
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Har ikke kjøpt noe, skal heller ikke kjøpe mange. Spleiser på PS 4 til sønnen. Datteren skal få rettetang.

Ellers er det noen nieser og nevøer. Typisk bøker, spill eller klær.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:06   #233
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Vi har ordnet kalendergave julaften, vi skal på Reisen til Julestjernen i romjula ( ugunstige tidspunkt for oss før jul) så da får de billetter til den + noe godteri tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 12:07   #234
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Fire-fem julegaver er på plass. Jeg har pakket dem inn også, jeg elsker å pakke julegaver.
Vi bestilte julekalendere til barna på nett og fikk feil kalender til lillesøster. Nettbutikken ordnet kjapt opp og sendte rett kalender og sa samtidig at vi kunne beholde den de sendte feil. Nå har altså hun to kalendere og guttene har én hver. Tror de får dele på ekstrakalenderen med en luke hver tredje dag. Det er Frost-kalender så tror ikke guttene blir så begeistret for innholdet, men samtidig ville de garantert mene at det er urettferdig om hun får alt selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 20:25   #235
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Fotokalendere på plass. Skryt til Japan Foto for knallfine bilder (i motsetning til Foto Knudsens elendige fremkalling i fjor ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 20:35   #236
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har bestilt sminkekalender til tenåringsjentene og kjøpt flaxkalender til studenten. Ellers har vi avtalt å kutte gaver til halvnær familie (alle var enig ), og jeg strikker en vin-nisse til en 3-liters.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 20:54   #237
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Fotokalendere på plass. Skryt til Japan Foto for knallfine bilder (i motsetning til Foto Knudsens elendige fremkalling i fjor ).


Vi er også veldig fornøyde med Japan Photo og bestiller alltid fotokalendere der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 21:52   #238
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Hvor bestiller dere julekort? Jeg skal ha enkleste sort med bare ett bilde.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 21:56   #239
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2016

I fjor bestilte jeg på Elitefoto og hentet i butikk. Tipper jeg gjør det samme i år når jeg bare får funnet et bilde som duger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-16, 21:56   #240
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvor bestiller dere julekort? Jeg skal ha enkleste sort med bare ett bilde.

Jeg bestilte fra Elite Foto i år. Veldig fornøyd med dem. Tidligere år har jeg bestilt fra Eurofoto, og jeg har vært veldig fornøyd der også. Jeg bestiller alltid kvadratiske kort, med bare ett bilde på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no