Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-17, 09:59   #1041
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har jo ingenting i denne tråden å gjøre, men skal hoppe tilbake til den i 2019/2020 når jeg har første konfirmant. Mange gode tips her.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 12:41   #1042
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så mye fine blomsterideer. Selma - de var veldig lekre og profesjonelle. Jeg må ha hjelp til blomstene, her overlever ikke kaktus engang.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 14:49   #1043
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg kjøpte et par sekspakninger med stemorsblomster, som jeg "plantet" i vinglass. Enkelt, billig og dekorativt.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 14:55   #1044
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi skal pynte ca sånn, men med litt andre blomster og en mørkere duk.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 15:35   #1045
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Me er ferdige med pådekking og pynting. Manglar blomster, men det er tre dekorasjonar og ei gerbera i kvar skål/vase.

På gåvebordet har me pynta med ting ho fekk i dåpen, favorittbamsane og ein rosemalt trestol. Samt ei lyslenke. Over dette bordet har me lang hyssing med tett i tett med polaroidbilder. Sånn bildetråd har me tre stader i lokalet.


Skulle gjerne lagt inn bilder, men er ikkje komfortabel med det så lenge tråden er søkbar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 20:18   #1046
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg gjorde det veldig enkelt med blomster, og kjøpte 12 stk. Betlehemstjerner på fredagen og tok folie bare rundt pottene og satte utover. Da kunne vi sette opp bord og blomster allerede på fredagen når konfirmasjon var på søndagen. Vi hadde det i en oppusset låve. Det var kjempekaldt på morgenen om søndagen når vi hadde det, men han som eier gården hadde fyrt opp for oss både i vedovnen og 2 gassovner på låven, så skikkelig god innetemperatur der når vi kom etter kirken, selv om det var regn og sur vind ute.

Her er vår bordpynt, og selvfølgelig matchende kake også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Konfirmasjon1.jpg (83,4 KB, 79 visninger)
Filtype: jpg Konfirmasjon2.jpg (84,9 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg Konfimasjon3.jpg (36,9 KB, 35 visninger)
Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 21:39   #1047
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Nå har lillebror fått seg bukse og sko, så da er vi i boks klesmessig.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 21:45   #1048
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så vakre bord

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 12-05-17, 22:51   #1049
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg var hos venninne i ettermiddag og leverte kake. De hadde akkurat bårdt inn bord og stresset ikke. Akkurat sett bilder av pyntet bord. Det ble så fint!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 10:52   #1050
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Lykke til alle dere som skal feire i dag og i morgen


Jeg så over dere som har svart ang. mengde brus, men flere av dere skriver ikke antallet på festen

Så hvor mye brus trenger vi til 60ish?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 17:18   #1051
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Lykke til alle dere som skal feire i dag og i morgen


Jeg så over dere som har svart ang. mengde brus, men flere av dere skriver ikke antallet på festen

Så hvor mye brus trenger vi til 60ish?

Jeg ville regnet min. 0,5 l i gjennomsnitt, og lagt på litt pga ulike preferanser for smak osv. og fordi når sommeren står for døren, gjør det ikke noe å ha litt brus i kjelleren. Da ville jeg også hatt vannkarafler på bordene. Hvis det er meldt ordentlig varmt - enda mer. Noen drikker knapt brus i det hele, mens andre drikker brus gjennom hele. Hvis det er taler, blir det fort til at man hever glasset, og da kan det gå litt ekstra.

Tja. 30 halvannen-litere, ihvertfall?? Og mest sånn dere drikker av og til, uansett. Jeg tror det er i overkant av det som er "nødvendig", og at det heller blir endel til overs, men da trenger man ikke stresse med det.

Det er ok å ha litt kontroll på hvordan det settes fram, hvis mye står framme, har jeg erfart at det fort blir åpnet flere flasker enn det som trengs, da mister den futten fort. Brus-slanter er ikke helt det samme, altså.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 18:14   #1052
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg hadde regnet minimum 1 liter pr. person med mineralvann/brus. Vi regnet ca. 1 1/2 liter pr. person tilfelle det ble varmt, men hadde litt igjen. Hadde vel med mer enn 1 1/2 liter pr. person også siden vi hadde en del eplenektar utenom brusen. Bedre å ha med for mye enn for lite. Eplenektar fra Askim frukt og bærpresseri gikk det mye av. En blir tørst av all mat og kaker, og det varer jo noen timer også.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 19:33   #1053
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.358
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Lykke til alle dere som skal feire i dag og i morgen


Jeg så over dere som har svart ang. mengde brus, men flere av dere skriver ikke antallet på festen

Så hvor mye brus trenger vi til 60ish?

Dere vil sikkert ha småflasker hvis dere skal ha dem på bordet? Da går det mer brus enn hvis du kjøper store flasker, erfarte vi.

Vi var 32 gjester og hadde 48 småflasker. Hver eneste en gikk, vi måtte finne fram reserveflaskene, de store. Det handler nok om at folk ikke tar et glass av en liten flaske som allerede er åpen og noen andre har tatt et glass av, de åpner en ny.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 20:45   #1054
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hos oss gikk det vel 35 flasker på 23 gjester (halvlitersflasker). I tillegg satte jeg frem flere karafler med vann.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 23:25   #1055
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Da er vi vel i havn. En flott dag med mange fine ord, sanger, tårer og latter i god blanding. Konfirmanten holdt tale så mora sleit med å holde maska. Vi er utrolig fornøyde og klare for neste runde om 3 år.

ps. stalltips til dere som skal ha store selskaper: Lag et lekebord for ungene! Vi hadde farget papir, fargestifter og en diiiger kasse med duplo. Dermed fikk mange av dem som stort sett aldri får spist uten å gjete unger faktisk sitte ved bordet store deler av festen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 23:40   #1056
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.


ps. stalltips til dere som skal ha store selskaper: Lag et lekebord for ungene! Vi hadde farget papir, fargestifter og en diiiger kasse med duplo. Dermed fikk mange av dem som stort sett aldri får spist uten å gjete unger faktisk sitte ved bordet store deler av festen.

Ja det har jeg planer om og. Har kjøpt inn litt tegnesaker og sånt. Kanskje jeg skulle plukke med litt LEGO og, det var lurt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 13-05-17, 23:43   #1057
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har resignert mht min egen bunad. Den har vært trang de siste 4 årene - heller ikke i år er jeg noe mindre og jeg skal ikke holde pusten hverken 17. mai eller konfirmasjonsdagen. Jeg skal spise kake og kose meg - nå er den sydd ut til maks og klar til bruk!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 14-05-17, 01:06   #1058
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Takk for tips!

Vi har sjelden/aldri brus hjemme. Kun ved spesielle anledninger så ikke mye vits å ha mye til overs, men vi drikker Farris da så satser nok på endel av det Vi skal ha bord med drikke, og velger da 1,5 litersflasker. Vi skal ha buffet så helt naturlig å ha drikken for seg og ikke på bordet synes jeg.

Lekebord har vi tenkt også. Flott det var en suksess!

Høres ut som en fin dag, Susse!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 14-05-17, 08:13   #1059
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Mitt tips er å sette drikke 2-3 steder og ikke bare ett. Når en skal spise er det så mange som skal hente deg drikke samtidig. Så det håper seg opp så vi fikser kjapt ett bord til med drikke et annet sted i lokalet også. Og vi var bare 23 gjester.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 14-05-17, 10:12   #1060
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg drømte om konfirmasjonen i natt. Det gikk ikke så bra da. Alt ble feil. Men hva kan gå galt liksom. Vi har jo satt det bort. To uker igjen nå. Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av å tenke på det. Bordkortene har jeg enda ikke giddet å lage.

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no