Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 13:10   #241
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ellers har jeg nylig funnet ut at man kan jo også bruke hoteller/ restauranter. Mange som ikke tenker på det som et alternativ, dermed går de "under radaren". For oss kom leie av lokale på 5000, det er ganske vanlig her, og med 36 gjester blir bare LEIE da 138 kroner pr person. Da ga det ikke mening for meg å ta fri fra jobben og styre i dagevis for å lage maten selv, så vi har booket lokale hvor vi betaler prisen for koldtbordet, lokalet får vi "på kjøpet". Kan være et tips.

Det er akkurat sånn vi har gjort for årets konfirmant. Vi betaler ikke noe konkret for lokale, det er iberegnet i prisen for 3-retters.
Kakser til med dette, for jeg har regnet skikkelig på det - og iberegnet stress, angst og søvnløse netter, så velger vi denne løsningen. Vi har ikke nok folk å spørre om hjelp så jeg hadde nok vært helt uttafor meg selv om vi skulle ordnet alt selv.
Det får holde med at jeg må lage de fleste kakene og skal ta to dager fri for det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 13:17   #242
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi står mellom nettopp to slike løysingar og vi har ikkje landa heilt enda. Eg heller meir og meir mot å stå ved bestillinga på hotell.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 20:24   #243
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har hatt det hjemme to ganger, og det fungerer bra så lenge vi bestiller koldtbord. Nå har vi ikke mange gjester, bare ca.15.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 11:17   #244
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg er opptatt av pynt og mat og sånt - men jeg er aller mest opptatt av stemningen, at det skal være avslappet og hyggelig. I vår store familie, har det begynt å bli litt stivt blant de store barna/tenåringene i slike sammenhenger, og det synes jeg ikke er noe ok. Jeg har lyst til at folk skal slappe av og kose seg og at tenåringen ikke skal forsvinne inn i mobiltelefonene når eldste skal konfirmeres, så jeg har allerede begynt å tenke på hva vi kan gjøre for å legge forholdene til rette for det. Vi skal ha konfirmasjon hjemme, og vi har hage. Ved pent vær, har jeg lyst til å ha noen aktiviteter stående ute (ikke sånn at alle må være med, men at de som ønsker kan gjøre det) - kubbs, krocket etc. Noen som har noen idéer her? Og hva om det regner - er det noe vi kan legge til rette fo rinne som fenger store barn/ungdommer, og kanskje også voksne?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 12:30   #245
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg er opptatt av pynt og mat og sånt - men jeg er aller mest opptatt av stemningen, at det skal være avslappet og hyggelig. I vår store familie, har det begynt å bli litt stivt blant de store barna/tenåringene i slike sammenhenger, og det synes jeg ikke er noe ok. Jeg har lyst til at folk skal slappe av og kose seg og at tenåringen ikke skal forsvinne inn i mobiltelefonene når eldste skal konfirmeres, så jeg har allerede begynt å tenke på hva vi kan gjøre for å legge forholdene til rette for det. Vi skal ha konfirmasjon hjemme, og vi har hage. Ved pent vær, har jeg lyst til å ha noen aktiviteter stående ute (ikke sånn at alle må være med, men at de som ønsker kan gjøre det) - kubbs, krocket etc. Noen som har noen idéer her? Og hva om det regner - er det noe vi kan legge til rette fo rinne som fenger store barn/ungdommer, og kanskje også voksne?

Quiz fenger alle aldre, og er uavhengig av hvor mange som faktisk blir med. Hvis man ønsker en mer avansert form for quiz kan man velge skjermversjonen med tv og mobiler (Kahoot). Fortsatt svært sosialt og man kan dele inn i lag slik at aldersaspektet viskes litt ut.

Jeg har også vært med på quiz/natursti med spørsmål om konfirmanten. Ikke nødvendigvis den som kjenner vedkommende best spm, men også noen gjetninger. Veldig artig

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 12:49   #246
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Kahoot var en hit i konfirmasjonen vi var i år. Underholdende for de som ikke er med selv også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 13:02   #247
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Takk for tips! Kahoot har jeg også tenkt på - må finne en lur måte å gjøre det på evt. Vi skal ha stort telt i hagen, og der blir det nok for lyst til å se projektorbildet på veggen om det er sol. Kanskje vi får stuet alle inn i stua en stund? Det er hyggelig med noe low key, samlende aktiviteter.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 21-05-16 kl 13:35.
Pebbles er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 13:23   #248
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Kahoot var en hit i konfirmasjonen vi var i.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 16:21   #249
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Dere med barn som skal konfirmeres i kirken; har dere hørt fra kirken vedr. dato og slikt? Og hva koster det hos dere? Her koster det 2800,- for de som skal på leir. Jeg tror det er 1000 for de som blir hjemme.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 16:24   #250
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har ikke høre noe, og vi har til og med sendt mail og spurt. Både jeg og svigerinnen min, ingen av oss har fått svar.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 16:29   #251
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det er vel ikke helt pent å si høyt, men ut i fra det jeg har hatt av kontakt med div. kirker (vanlige) må jeg si at jeg innimellom lurer på om det er snakk om en vernet bedrift. Noe så til de grader lite effektivt og preget av hvisom-atte-dersom-atte...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 18:05   #252
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Mye av det administrative i lokale kirker blir gjerne gjort av frivillige, med mindre menigheten har midler til å lønne dem selv.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 18:50   #253
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her er det både kateket, menighetspedagog, diakon mm ansatt.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 19:09   #254
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vår konfirmant har vært på infomøte i kirken og fått alle detaljer. Dato har vi visst i 3 år. Pris inkludert leir er Ca 1300 synes jeg å huske. Det inkluderer også mat på undervisningstimene som er rett etter skoletid.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 21:40   #255
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Her er det både kateket, menighetspedagog, diakon mm ansatt.

Det er ikke uvanlig, men det er neppe de som tar seg av det administrative. Eller så er det faktisk det, hvilket også ville vært en god forklaring. Når det er sagt, så har nok de fleste menigheter en kontoransatt, men gjerne ikke i full stilling. Og i mange år var det veldig typisk at det var kona til vaktmesteren. Eller noe sånn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 09-06-16, 09:39   #256
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dere med barn som skal konfirmeres i kirken; har dere hørt fra kirken vedr. dato og slikt? Og hva koster det hos dere? Her koster det 2800,- for de som skal på leir. Jeg tror det er 1000 for de som blir hjemme.

Vi fikk info i posten for noen uker siden, og første møte var for et par dager siden.

Hos oss koster det 1200 inkludert leir og litt mat ved samlingene.

Har du sjekket den norske kirke angående konfirmasjonsdato?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 09-06-16, 10:34   #257
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vår kirke var litt sen med info, men den kom da til slutt. Litt løst i fisken, dog.

Men da hadde han uansett bestemt seg for HEF. Jeg tror han tok ett blikk på den hvite kappen og grøsset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-06-16, 11:03   #258
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ingen info her, men eg fann inne på heimesidene til soknet

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 09-06-16, 11:29   #259
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg vet hvilke datoer det er konfirmasjon, men ikke hvilken vi får. Vi har sagt hva vi ønsker oss, men aner ikke om vi får den.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 30-07-16, 19:09   #260
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har fått datoen vi ønsket oss og neste mandag starter konfirmasjonsleiren. Og i september en gang er det presentasjonsgudstjeneste.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no