Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 17:53   #61
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg hadde et friår etter videregående og satt og sløvet foran TV før jeg skulle på jobb på en matbutikk. Jeg skrudde på rett etter at det første tårnet var blitt truffet, og jeg husker det var mye snakk om det var et uhell, ulykke e.l. Så smalt det i tårn nr 2, og det begynte å gå opp for oss at dette ikke var en ulykke nei.

Jeg fatter ikke at det er ti år siden jeg. Vel har jeg tatt sosionom, begynt på 2.året på sykepleien og fått 3 barn etter dette, men allikevel. Det var jo nettopp jo.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:53   #62
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var nesten nettopp kommet på jobb da nyheten begynte å spre seg. Vi hadde ikke tv i kafeteriaen der jeg jobbet, og fikk ikke lov til å gå på kontorene i ledige stunder for å se eller høre nyheter, fordi det ville blitt oppfattet som uprofesjonelt. Etter cirka en time og fram til vi stengte var det ikke en eneste besøkende (alle satt vel hjemme å så nyheter), men vi fikk likevel ikke lov til å sjekke tv. Jeg blir fremdeles skikkelig oppgitt og hissig når jeg tenker på det. Jeg fikk dermed ikke vite ordnetlig før nærmere midnatt norsk tid, og satt klistret foran skjermen hele påfølgende dag.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:54   #63
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Var alene hjemme hos svigers. Nyutdannet og arbeidsledig. Alle andre var på jobb. Trodde første jeg så på en film, men skjønte etterhvert at det var virkelighet...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:01   #64
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg bodde i utlandet og satt på en internettkafe da flyene kræsjet, noen skrudde på tvn og jeg rakk akkurat se det andre flyet treffe live. Uvirkelig og veldig skremmende å være langt vekk fra venner, familie og mannen. Heøe kvelden satt jeg klistret til tvn og savnet norske nyheter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:03   #65
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Det husker jeg faktisk veldig godt!
Jeg var små-syk og lå på sofaen og sappet gjennom tv-kanalene. Jeg så det første flyet traff, og boff, tv'n min døde!
Ble helt forfjamsa og desperat...
Ringte min snille mormor og lurte på om hun kunne låne meg penger til en ny tv fram til jeg fikk lønn, MÅTTE jo ha en tv må vite!! Fikk lånt penger og dro ut og kjøpte den første og beste tv'n jeg fant, dro hjem og klarte på et eller annet vis og bære den inn selv! (Her snakker vi gammeldags og stein-tung tv altså!)

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:03   #66
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb. Rimi. Den rareste dagen på jobb noensinne. Merkelig stemning. Vi hørte på radio (hadde den på lageret - vi hadde mange kunder innom lageret den dagen), ringte familie og bekjente for oppdateringer, snakka med kunder om siste nytt.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:10   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb. Hørte av kunder at noe hadde skjedd i USA, men fikk ikke noen ordentlig klarhet i nøykatig hva som hadde skjedd før jeg kom hjem den ettermiddagen og fikk satt på TV'n.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:13   #68
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på vei hjem, hadde akkurat gått av bussen da en venninne ringte for å fortelle hva som hadde skjedd. Ekstra guffent var det at vi var i NY et par uker før det skjedde.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:18   #69
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

På E6 mellom Jressheim og Kløfta, på vei sørover. Fikk helt sjokk da de brøt inn på radioen og fortalte om hva som hadde skjedd. Dro rett hjem og skrudde på tv - der ble jeg sittende, husker jeg. Fælt.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:23   #70
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Lå til sengs med århundrets influensa da mannen kom hjem og ba meg om å skru på TV'en. Jeg glemte både influensa og alt annet da jeg fikk se hva som skjedde.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:33   #71
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg satt på jobben når en ropte at en fly hadde kjørt inn i det ene av tårnene til Twin Tower. Gikk rett inn på nettet, men det tok ikke lang tid før det ble nesten bråstopp.
Fulgte med på nyhetene helt fra ungene var i seng om kvelden.
Eldste fikk med seg litt for han var jo 7 år, mens mellomste da var nesten 4 år fikk ikke med seg så mye.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:39   #72
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg dreiv å åpnet frisør salongen mens jeg hadde på radioen.... Husker det faktisk veldig godt ennå..

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:55   #73
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var hjemme og jobbet med skolearbeid. Skulle ha en liten pause for å se på TV, og da hadde det nettopp skjedd.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:57   #74
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Var hjemme fra skolen med 3-åringen vår fordi dagmammaen hennes var syk. Var på lekeplassen og snakket med en venninne da hun fikk en telefon fra sjefen sin om at hun måtte rett på jobb, hun jobbet i forsvaret. Jeg tok med meg begge de to små (hennes datter også) inn i huset deres for å se på tv og vente på at mannen skulle komme hjem fra jobb.
Jeg husker vi satt hjemme senere og så på CNN hele den kvelden, og at en venn kom over og så sammen med oss. Jeg husker at han lurte på om det var trygt for ham å sende sønnen på skolen igjen, han var redd for at mange ville være sinte på alle muslimer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:04   #75
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg hadde akkurat kommet hjem fra skolen (gikk i 2. på vgs) sammen med kjæresten min og vi surfet på nett og plutselig stod det på VG sine forsider at et fly hadde kræsja inn i en skyskraper. Var helt uvirkelig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:35   #76
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb, i en finansbedrift. Så på VG nett aom det første flyet og så vanntro på tv resten av dagen.
Sjefen min var rimelig hvit i ansiktet.
Du kan si det ble hektiske dager etterhvert, børsene stengt og når det åpnet igjen så raste alt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:37   #77
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg satt på jobben og hørte fra nabokontoret; "inn i hel.....".
Siden satt jeg forran tv-skjermen de neste dagene.

Det jeg husker aller best er avslutningen på talen til Donald Rumsfeld,
USA's daværende forsvarsminister: Hans mørke buldrende bass-stemme kunngjorde: "God may have mercy, we don't"
Dette var på vei hjem fra jobb og tårene trillet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 11-09-11 kl 19:45.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:41   #78
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg satt på jobben og plutselig sa noen ute i landskapet at et fly hadde krasjet. Alle løp ut og jeg husker vi så det på nett-tv sammen ute i landskapet. Jeg dro ned til byen etterhvert, jeg skulle vært på et møte om ettermiddagen, men det ble avlyst. Kjøpte meg et stripete Benettonskjerf husker jeg - tok bussen hjem - spiste pasta med pesto i den lille leiligheten min, og så på tv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:43   #79
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

Jeg var på jobb, vi hadde tv på pauserommet, og noen hadde tilfeldigvis satt på tven i pausen, og vi flokka oss rundt tven etterhvert som vi kom på pause. Satt foran tven resten av ettermiddagen og kvelden.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:47   #80
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor var du for nøyaktig 10 år siden?

På Kreta. Vi kom fra stranda litt suset etter en lang dag i solen og en halv liter pils. Kunne ikke fatte hvorfor så mange hadde benket seg om en storskjem som viste "teit actionfilm".

Vi var ikke så lett oppdaterte med nettilgang og mobiler. Vi fikk etterhvert Reuters nyhetsbrev og oppdateringer fra Apollo på hotellet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no