Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte har dere middagsgjester (foruten barnas venner)?
Aldri 14 11,20%
Skjer bare noen få ganger per år 42 33,60%
4-7 ganger per år 30 24,00%
8-11 ganger per år 17 13,60%
En eller to i måneden eller litt mer 21 16,80%
Nesten en gang i uken 0 0%
En gang i uken eller oftere 1 0,80%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-20, 15:58   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Foreldrene mine er så travle at det passer aldri å komme.. De bor tre minutter unna oss. Til fots.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-20, 20:23   #42
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Veldig sjelden. Vi hadde det som nyttårsforsett i fjor, at vi skulle invitere på middag oftere. Det skjedde ikke. Kanskje rundt 5 ganger i året.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-20, 22:17   #43
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi spiser middag kl 16. Det er ingen vi kjenner som spiser så tidlig. Hverdagsmiddager blir vanskelig da. Ikke så lett for oss å flytte heller, det krasjer med alt som skjer om ettermiddagen.

Her er vi også. Vårt nærmeste vennepar spiser sent, og vi spiser tidlig. De er ofte ikke hjemme engang (ser ned på huset deres) når vi er ferdige med middag. Så dette hindrer faktisk litt, for både vi og ungene er kjempesultne når vi kommer hjem fra skole/jobb og jeg er ikke glad i å spise noe rett før evt middag.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 00:00   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Så og si aldri. Jeg har alle her julaften da. Men ikke noe utenom det. Synd egentlig, for det tror jeg at jeg hadde likt. Men det er litt styr. I hvert fall på vintertid. «Spisestuen» er i en del av huset som ikke er spesielt godt oppvarmet på vinteren. Det er varmegrader der. Så vidt det er. Så det må planlegges med oppvarming og fyring over flere dager.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 00:07   #45
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Vi gjør unna én stor middag i året med 16 til bords, så det er jo et slags "oppsamlingsheat" Men utover det er det ca. 3-4 ganger i året. Da gjerne 3++ retter og avansert mat, for det liker vi å drive med. (vi lager det bare til oss selv fast (minst)1 gang i måneden også )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 00:28   #46
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Voksne gjester? I snitt kanskje en gang i uken. 6-7 ganger i året er vi veldig mange, men som oftest er det bare et par gjester ad gangen. Vi liker å ha gjester. Tør ikke stoppe med det heller, da hadde vi aldri fått ryddet huset...
Har lyst til å invitere oftere på brunsj/lunsj på søndagene også, det har vi gjort et par ganger og det er så koselig.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 11:00   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Forrige uke hadde vi faktisk middagsgjester to ganger ( ), men det hører til unntakene. Begge gangene var det deler av den utvidede familien som var invitert på en uhøytidelig middag. Et grovt anslag er at vi har familiemedlemmer (foreldre, søsken, svigerinner, svogere og tantebarn...) på middag maks en gang i måneden, og inviterer venner på middag et par ganger i året.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 11:04   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Det er få ganger i året - kanskje en håndfull. Vi var mye flinkere på dette før, men hverdagen har blitt travlere og vi kanskje mer introverte. Noe oftere inviterer vi foreldrene mine på vafler e.l.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 12:08   #49
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Jeg tror faktisk vi har voksne middagsgjester oftere enn barn.
Det er ikke så ofte vi har middagsgjester i ukedagene, da er det i tilfelle med venninneklubben. Men vi har rett som det er middagsgjester i helgene, enten det er vennefamilier eller vår utvidede familie. Som regel svært uformelt med taco, pizza eller annen enkel helgemat. Det er utrolig hyggelig!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 12:18   #50
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Jeg har en veldig nær storfamilie så de regner jeg nesten ikke med. Det er lavterskel selv om vi av og blir 18 stk. Alle bidrar og det er laid back. Ellers så skal jeg faktisk lage tre-retter med vin til åtte stk nå i januar. Det er ikke så veldig nærme venner så det blir ikke så lavterskel. Ellers så blir det mer i ferier som jul, påske og sommer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 14:21   #51
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Jeg ønsker å være en person som inviterer folk på middag, men i realiteten skjer det stort sett bare på bursdager.
Det hender at jeg inviterer venninner på middag noen få ganger per år.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 14:28   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Sjeldnere enn jeg har lyst til. Vi har en stor middag i året og så krydrer vi med noen til. Jeg elsker jo å planlegge, prøvelage, teste viner og alt med seg, så jeg skulle gjerne hatt middager oftere, men det har ikke blitt så mye som jeg gjerne skulle ha hatt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 15:11   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Jeg skulle gjerne invitert oftere, men synes det er vanskelig å vite hvem jeg kan be. Inspirert av denne tråden har jeg invitert en vennefamilie hit på middag denne uka. De ble veldig glade, så det frister til gjentakelse.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-20, 16:01   #54
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte har dere middagsgjester (som ikke «bare» er barnas venner)?

Jeg har gitt opp å invitere. Siste året har jeg ikke hatt noen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no