Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 14:12   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det betyr at jeg kan starte med en pastilleske med telefonnummere til diverse "levere-mat-på-døra"-steder, og utvide derfra. Fine saker!


Det var en ny variant, men jo; hvorfor ikke?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 14:46   #42
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Noen klipper og limer jeg (se tips et par innlegg lenger opp), andre skriver jeg rett inn. Dette er ingen estetisk vakker boks. Det er en nyttig boks. Jeg måtte la perfeksjonister i meg stå igjen utenfor mens jeg laget den.

Den perfeksjonisten skjønner jeg at jeg også må la ligge da ja.

Skal se jeg tar turen innom en ARK butikk nest gang jeg er på shopping.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:02   #43
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Utrolig bra - noe sånt kunne virkelig fungert hos meg også! Det får bli barselpermisjonsprosjekt nr 1! Takk for tips!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:07   #44
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Wow! Det er ikke utenkelig at dette er en dings som dukker opp her hjemme etterhvert!

Bare tanken på å evt laminere gjør meg jo helt hyper.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:39   #45
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Genialt!

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Bare tanken på å evt laminere gjør meg jo helt hyper.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:50   #46
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

For tida har eg alle oppskriftene i ein perm, der kvar oppskrift ligger i plastmapper. Men eg har vert på utkikk etter ein betre løysing. Kanskje dette var den rette. Lurer på om eg ikkje har ein slik boks allerede.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:59   #47
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Det ble fint, zol!

Akademika på Blindern har arkivbokser i tre forskjellige størrelser og et par forskjellige farger, og kartotekkort og skilleark.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:36   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Wey, så bra! Nøyaktig samme kartoteksystem hadde jeg til referansene mine da jeg tok hovedfag på midten av 90-tallet (bare at mine referanser hadde litt andre katalogiseringer enn "kylling", "svin" og "okse" ).

Jeg også - men jeg brukte det gjennom grunn-mellom og hovedfag jeg da. KJempemessig og ha med på bussen og ta en liten briefing med en slik boks. (Ja, da i studiesammenheng that is)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:54   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Smart!! (men jeg er nok også for lat. )

Men det ligner veldig på et system jeg har liggende, da jeg en gang abbonerte på matoppskrifter!
Det er en gul (stygg) boks, med slike kort og inndelinger i.

Kan ta bilder senere.

Jeg er nok mer der at jeg printer ut/klipper ut og putter i plastlommer og sånn...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:56   #50
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Åh zol - det har jeg ikke tenkt på, men det var jo bare genialt!! Jeg elsker sånne prosjekter, tegne og skrive siiiiirlig, sortere og fikse
Jeg skal lage en sånn - jaaaaa!

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:59   #51
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Åh zol - det har jeg ikke tenkt på, men det var jo bare genialt!! Jeg elsker sånne prosjekter, tegne og skrive siiiiirlig, sortere og fikse
Jeg skal lage en sånn - jaaaaa!

Til meg og?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 19:51   #52
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Åh zol - det har jeg ikke tenkt på, men det var jo bare genialt!! Jeg elsker sånne prosjekter, tegne og skrive siiiiirlig, sortere og fikse
Jeg skal lage en sånn - jaaaaa!

Og hvis man vil legge sjela si i det, kan man jo lage fine scrappe-kort for hver oppskrift
Merker jeg får litt frysninger bare ved tanken (men det er nå meg, da).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:00   #53
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

- Alle i husstanden vet hva som skal være til middag, hvor oppskrift og fremgangsmåte ligger og at alle ingredienser er handlet inn. Les: alle kan lage middagen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:01   #54
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og hvis man vil legge sjela si i det, kan man jo lage fine scrappe-kort for hver oppskrift
Merker jeg får litt frysninger bare ved tanken (men det er nå meg, da).

Grensen min går lenge før det kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:01   #55
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:03   #56
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Genialt!

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:10   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Her er den jeg har i min skuffe. Det er årevis siden jeg fikk den.









Kanskje jeg faktisk må SE litt på de der oppskriftene?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:15   #58
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Genialt. Dette skal jeg gjøre. I morgen.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:23   #59
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

zol, dette er en genial ide, og jeg skal sporenstreks på ARK i morgen. I kveld sitter jeg og klargjør oppskriftsmaterialet mitt, slik at jeg kan skrive ut i morgen. For jeg har på en måte vært så frekk å lansere et supplement, eller kanskje en konkurrent. Uff, det hørtes fælt ut, egentlig lagde jeg en egen tråd fordi jeg hadde lyst til å dele ideen med flest mulig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:39   #60
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Jeg viste mannen denne i dag, og han ville ha et slikt system!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no