Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

"Mat-termos"

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-13, 21:49   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mattermos"

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Er det forskjell på varm mat i termos og varm kakao i termos når det gjelder bakterievekst ... ?

Godt spørsmål!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 21:50   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mattermos"

Opprinnelig lagt inn av emm, her.


Hvilken vil dere anbefale? Ser HI har av merke Aladdin, men den er vel ikke brukt enda.

Nei, har stått lagret siden februar....Men niesene mine har like og er visst veldig fornøyde (var de som kjøpte til oss). Jeg synes den er for stor dessuten, stor og rund rett og slett og ikke så høy.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 22:08   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mattermos"

Vår ser slik ut, annet mønster og farge bare.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 07:53   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mattermos"

Det er vel helst maten inni termosen som danner bakteriene og ikke selve termosen. Selvsagt får mat oppbevart i ståltermos også bakterier. På samme måte som maten på bestikket ditt også danner bakterier, når det får ligge lenge nok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 13:08   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mattermos"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er vel helst maten inni termosen som danner bakteriene og ikke selve termosen. Selvsagt får mat oppbevart i ståltermos også bakterier. På samme måte som maten på bestikket ditt også danner bakterier, når det får ligge lenge nok.

Nettopp.
Sølv er hemmende for bakterier, så kanskje kanskje hadde en sølvtermos hatt litt mindre bakterier i kriker og kroker sånn mellom bruk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 13:17   #26
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mattermos"

Aha, selvsagt. Så hvis man varmer opp maten ordentlig godt og lar den godgjøre seg i varm tilstand noen minutter så skal det være nokså greit å sende med varm mat til lunsj på skolen.

En sånn mattermos tror jeg at jeg må skaffe til poden, som ikke liker brødskiver.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 13:34   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mattermos"

Det eneste jeg ikke har fått meg til å sende med er fiskesuppe. Uten at jeg har en god grunn til det. Men kombinasjonen fløte + fisk virker fishy.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 13:41   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mattermos"

Hvor kjøper en slike mattermoser? Og er det dyrt?
Vi drar mye på småturer her i huset, og jeg har ofte tenkt at en slik termos hadde vært perfekt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:24   #29
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: "Mattermos"

Jeg kjøpte flere i julegave fra bottleup.no
Ellers har vel sportsbutikker og Jernia.
www.bottleup.no


Sist redigert av Nima : 31-12-13 kl 14:25. Årsak: Legge til link
Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 14:32   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mattermos"

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hvor kjøper en slike mattermoser? Og er det dyrt?
Vi drar mye på småturer her i huset, og jeg har ofte tenkt at en slik termos hadde vært perfekt.

Ebay. Eller sportsbutikker. Mattermos til barn er å foretrekke til mindre barn, siden de tar mye mindre plass.

Jeg har betale 2-300 for skikkelige mattermoser i Norge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 23:06   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mattermos"

Jeg tror våre kan være kjøpt på Traktøren. Nå har yngste også fått i gave.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 23:51   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mattermos"

Jeg har mast om dette før, vet jeg, men nå må jeg gjøre alvor av planen og kjøpe en.

Er det noen merker som bør unngås?
Er alle vist i denne tråden her helt tette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 00:00   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mattermos"

Hvordan varmer dere maten om morgenen? Kan man legge maten i termos uten lokk og kjøre full guffe i mirkoen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 08:54   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mat-termos"

Min har mast om å få bruke sin. Må gjøre alvor av det nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 09:40   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mat-termos"

Jeg kjøpte på nett, Outhnorth. Primus heter de vi har. Når jeg søker opp nå så ser jeg at de finnes i mange fine farger. Vi har 2 sorte. Helt greie. Våre er på 0.5L.
Minsten har brukt den mest og har fått med pasta og kjøttboller/tomatsuppe.

Ellers har vi en stor mattermos som har blitt brukt til pølser. Den er gammel, fra 2002 men er like bra. Får plass til 10 pølser oppi. Vi brukte den masse på tur da gutta gikk i barnehage og vi var mer samlet i helger men bruker den fortsatt når vi skal på slalom. Gidder ikke gå inn på sånne overfyllte stuer og gutta er fornøyd med pølsespising i bakken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 23:08   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mat-termos"

Teo, hva het den nå igjen, den du har?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-14, 23:32   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mat-termos"

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Teo, hva het den nå igjen, den du har?

Ungene har hver sin slik:
http://www.amazon.co.uk/Thermos-Stai...rmos+food+kids

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:40   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mat-termos"

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:55   #39
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mat-termos"

Jeg kjøpte et par slike på 0.3 l til lillegutt. Jeg synes de er litt små men de er fortsatt større enn de fleste "barne-mat-termoser".
Jeg kjøpte dem på en eller annen amerikansk nettbutikk for mange år siden og fikk navn skravert på også.
Helt tette, holder flott på varmen. Kjempefine, egentlig bortsett fra som sagt litt små. Også synes jeg den optimale mattermosen skulle hatt et sted å feste skjea.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 12:57   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mat-termos"

Er det dn samme som Teo har, bare i en annen farge?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no