Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-11, 11:21   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg sender med mye rester, også har jeg kjøpt ulike kule beholdere til å ha det oppi. F.eks. små "tomater" til å ha ketchup oppi, og små bokser til nøtter, frokostblanding, rosiner osv. Jeg lager også formede egg, eller bare gjør det enkelt sånn ala dette egget:



Min fyr er glad i brødskiver, så det hender jeg bruker en sandwichkutter, eller en stor pepperkakeform for å stikke den ut.

Også lager jeg sånne her pannekaker og sender med:


Før var jeg flink til å lage sunne muffins, men det har gått litt i glemmeboka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:25   #22
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har 2 eggeformer (bil og fisk), også har jeg en sak som lager "sandwich pouch".

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:26   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Salt, hvordan funker den på grovere brød?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:29   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Også lager jeg sånne her pannekaker og sender med:


Før var jeg flink til å lage sunne muffins, men det har gått litt i glemmeboka.

Hvor har du funnet de? Og hvordan stekes pannekakene - i ovnen?

De der hadde slått an her altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:30   #25
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det funker ikke superbra på veldig grovt brød. Også er det jo lettest med sånne pakker med ferdigskivet brød. Da kjøper jeg halvgrovt. Så jeg bruker den ikke så ofte.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:41   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvor har du funnet de? Og hvordan stekes pannekakene - i ovnen?

De der hadde slått an her altså.

Jeg har bestilt dem fra Williams Sonoma i USA. De leverer ikke til Norge, så jeg fikk en amerikansk venninne til å sende dem. Jeg tror du finner dem på ebay også.

Du steker i panna. Smør oppi, setter formen i panna og heller røra inni formen. Når den har stivnet tar du av formen (som også må smøres! Viktig, ellers setter den seg fast) og snur pannekaka. Yoda er desverre for stor for alle pannene våre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:43   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Takk, jeg skal sjekke ebay!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:46   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Takk, jeg skal sjekke ebay!

Vi har disse kjeksformene også, til mer usunne utskeielser:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 11:55   #29
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Problemet mitt er vel at jeg ikke gidder å bruke så mye tid på det. Så former og alt dill utgår. Jeg vil ha det enkelt å greit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:22   #30
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Åh, jeg elsker allerede denne tråden! Var veldig inspirert og engasjert ved skolestart i fjor, og greide å holde matpakkene spennende lenge.
Over på nyåret gikk det nedover, og på slutten av skoleåret var det to svette med gulost og et eple i hånden som gjaldt.

I dag har jeg fått easylunchboxes i posten, og har selvfølgelig planer om å være kjempeflink med matpakkene når skolen starter igjen.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 12:45   #31
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg kan starte med denne oppskriften på grove vafler fra han trene-Yngvar på nrk.

3 dl havregryn
3 dl kesam (eller annen "sur melk")
3 dl skumma melk
3 egg
3 ss rapsolje
4 dl grovbakstmel
1 toppet ts natron
1 toppet ts bakepulver
1/2 ts salt

Svelle 30 minutter. Røren kan stå over natta. Faller veldig godt i smak hos ungene og er sunnere enn de fleste kjøpebrød.

Hvor mange vafler blir det her, sånn ca? Disse skal jeg teste!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 17:52   #32
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Hm, det vet jeg ikke helt. Vi har stekt et par til kveldsmat etter å ha laget røra og kanskje 4- 5 stykker på morgenen. Tipper at det blir rundt 8 plater ut av røra, avhengig av hvor tykke du lager dem.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 10:55   #33
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har satt sammen halve, tykke agurkskiver med paprikabiter med tannpirkere, det blir fantastiske seilbåter.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:56   #34
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Vi har et par sandwichkuttere som vi bruker til å lage delfinform eller dinosaurform på brødskivene, det er populært.


Ellers har jeg kjøpt små tupperwarebokser som fylles med oppkuttet frukt og grønnsaker, også poppis.

Innimellom får hun grove pannekaker eller små omeletter i matpakken, det er også stas.

Vaflene her skal prøves!

__________________
2006 - 2012 - 2012

Sist redigert av Palmen : 06-08-11 kl 12:02.
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:27   #35
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ser morro ut å kunne lage så flotte matpakker.
Lag smoothie på kvelden og frys det i et lite beger med tett lokk. Legg ved en skje og de har perfekt smoothie is til lunsj. Snuppa elsker å ha med seg det. Hun sier den har perfekt konsistens til lunsj. Sunt og godt.

Kjenner jeg gruer meg litt til det opplegget der. Pompen er en særdeles sær liten fyr når det kommer til mat. Dessverre. Så det blir lite spenstige matpakker gitt. Skulle ønske han kunne blitt glad om jeg fant på litt sånt også. Dessverre vil det bare føre til at han ikke spiser i det hele tatt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:34   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Ser morro ut å kunne lage så flotte matpakker.

For meg ser det alt annet enn moro ut. Jeg vil gjerne bruke tiden min på annet enn sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:51   #37
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Spennende tråd. Greit å få litt tips nå før skolestart.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:55   #38
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Vi har et par sandwichkuttere som vi bruker til å lage delfinform eller dinosaurform på brødskivene, det er populært.


Ellers har jeg kjøpt små tupperwarebokser som fylles med oppkuttet frukt og grønnsaker, også poppis.

Innimellom får hun grove pannekaker eller små omeletter i matpakken, det er også stas.

Vaflene her skal prøves!


Hvor har du kjøpt de?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:56   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

V i sender med middagsrester, bruker pepperkakeformer tilå stikke ut figurer, skjærer agurk og gulrot i staver osv.
Jeg synes det er koselig å lage en sunn og morsom matpakke til poden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 14:11   #40
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Hva gjør man med resten av brødet hvis man bruker sånne fancy kutte-figur-dingser?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no