Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Eurovision Song Contest 2014

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-14, 18:16   #1
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Eurovision Song Contest 2014



Nå braker det løs for alvor om noen dager. Noen favoritter så langt? Hva er skrekkeligst? Jeg har fulgt med siden før jul, og ble mer og mer skuffet etterhvert som tida gikk, men så valgte Nederlenderne denne nydelige perlen til å representere dem:


(Kilde: youtube.com)


Dette er faktisk den fineste sangen jeg har hørt i ESC - Noen gang!

I andre enden av skalaen er det langt mere å velge mellom, men jeg må dra frem Axel fra Belgia. Sangen heter "Mother", og er en bisarr liten sak. Sangen handler om en fyr som har blitt forlatt av kjæresten, og dermed er han nødt til å synge en inderlig kjærlighetssang - til mamma! Snakk om å begå sosialt selvmord for åpen scene I tillegg finnes det en sortkledd dansedame på scenen, som gjør det hele temmelig creepy. Jeg kan helt klart se for meg Axel med en innskrumpet mamma-mumie i kjelleren. I tillegg er sangen så ufattelig pompøs. Uff, uff...


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 18:18   #2
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014


(Kilde: youtube.com)


Montenegros balkanballade er også fin synes jeg forresten

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 18:36   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Nå har jeg ikke hørt mange av sangene, men av de jeg har hørt, er det Finland sitt bidrag jeg liker best.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 18:48   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Når er finalen?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 19:09   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Jeg har med vilje latt være å høre sangene. Syns litt av greia var/er å se og høre for første gang under finalen. Ser selvsagt heller ikke delfinalene.

Jeg skal sannsynligvis se det hos søsteren min, med god mat og drikke, og avstemmingsskjema.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 19:10   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Når er finalen?

Neste lørdag, 10. mai!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 19:59   #7
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Tror Sverige og Azerbajdsjan kommer høyt på listene, men tror de vil få god konkurranse av denne karen:


(Kilde: youtube.com)

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 20:09   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Conchita er definitivt årets novelty act. Jeg tror ikke den vinner, men den får nok litt jurystemmer her og der. Jeg er overhodet ikke fan av drag, eller pompøse ballader, og Conchita er bare for mye av alt.
Har ikke så veldig stor tro på Azerbajdsjan heller. Mange ballader med i år som kjemper om de samme stemmene, samt at de neppe slipper unna med juks i år (som i fjor, og året før det, og året før det...) ettersom de har alle øyne på seg etter skandalen fra fjorårets kjøpte juryer og telefonstemmer.
Sverige er definitivt vinnerkandidat, men ikke like stor som Armenia. Jeg tror innerst inne det blir Jerevan 2015, men det er lov til å håpe på amsterdam, er det ikke?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 20:15   #9
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Dubstepballaden fra Armenia leder med et par hestehoder på bettingoddsen foran Sverige. Jeg digger den! Låten begynner så fint og forsiktig, og bygger seg gradvis opp ved å legge på strykere, blåsere, flere strykere, trompeter og basuner før det hele kulminerer i helt vanvittig dubstep! Det er helt annerledes noe annet jeg har hørt, og en deilig avveksling fra gørrkjip europop a'la Romania og Irland, for å nevne noen:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 20:32   #10
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Jeg har bare hørt/sett noen få sanger, men jeg har hørt Nederland sin. Den er nydelig!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 13:15   #11
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Jeg har funnet min favoritt! Italia!


(Kilde: youtube.com)

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 13:16   #12
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Og for de som ikke orker å høre på alle sangene: Her er alle 37 sangene på 12 minutter. Kortversjon.


(Kilde: youtube.com)

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 13:50   #13
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Og hva med den norske sine sjanser da? Jeg får bare ikke helt taket på den jeg altså...

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 13:51   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Armenia er bra, hadde det ikke vært for den forferdelige dubstepgreia!! Nå må noen snart legge inn forbud mot dette. Dubstep er den nye modulasjonen! Den hadde blitt så mye finere om f.eks. noen som Røyksopp hadde fått kloa i den!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 14:01   #15
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Hehe, jeg synes måten de østlige landene som Moldova, Armenia osv bruker dubstep på er hysterisk morsomt Jeg gleder meg til finalen, uten å røpe for mye blir det både trampolinehopping og falllskjerm på scenen
Jeg er usikker på Norges sjanser. Det som er helt sikkert, er at vi har en aldeles nydelig backdrop, og at den siste prøven til Carl Espen satt som et skudd! Nye klær har han fått også, og ser riktig smashing ut


(Kilde: youtube.com)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 14:09   #16
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Sitter du på inside information, Flubby?

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-14, 16:46   #17
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Jeg har ikke fått med meg alle, men de ni siste som de viste i går. Jeg likte godt Nederland og Spania.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:47   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Oi, Irland har tatt kjolen til Conchita!!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:49   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Oi, Irland har tatt kjolen til Conchita!!

Og ikke nok med det, de kjører spellemannpåtaket meets egyptian queens med litt riverdance for p fylle igjen dødpunktene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 21:52   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Men, altså -Georgia? mad jazz with parachute?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
esc, eurovision


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no