Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 14:31   #61
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er på FP nettopp fordi det ikke drives sensur her. (i tillegg til at det er usedvanlig mange fantastiske personer her, selvsagt).

:amen:

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:49   #62
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes imidlertid at det er enkelte brukere vi tolererer mye av fordi de "bare er sånn". Jeg sliter med at det skal være greit å slenge dritt i hytt og pine fordi "man bare er sånn". Det er blant annet utrivelig når det går ut over nye brukere. Når man har vært her en stund, er det jo lettere å overse gjengangere.

Jeg opplevde et slikt "angrep" da jeg var ganske fersk her. Forsatt mener jeg (selvfølgelig ) at jeg ikke skrev noe som gjorde at jeg skulle bli sablet ned. Det fine, som gjorde at jeg forsatte å være her, var at andre både i tråden og pr prikker ga meg støtte og sa jeg ikke skulle bry meg om det som der og da opplevdes som ganske ubehagelige svar på mine innlegg. Denne runden gjorde meg overbevist om at FP var verdt å bruke tid på.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:00   #63
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror mange her er så glade i FP at det blir litt sjokk og vantro og såra, vondbrote følelser når noen sier at forumet (og summen av dets medlemmer) ikke alltid er perfekt og superdupert.

Nå gjør hun det igjen.

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:08   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg synes det er vedlig deilig å være på et forum uten moderering. Det fungerer i hovedsak fint fordi storparten av FP-erne har gode sosiale antenner og høye krav til eget diskusjonsnivå.

Selv har jeg blitt flinkere til å trekke meg ut av diskusjoner heller enn å gå inn i noe jeg antar blir poengløse meningsutvelkslinger med folk jeg har satt meg fast i et spor med når det gjelder enkelte temaer. Før syntes jeg slike sitiuasjoner var ubehagelige, nå synes jeg bare det blir kjedelig.

Ellers mottok jeg forøvrig en PM for en tid tilbake fra en som følte jeg var ute etter henne i flere diskusjoner. Det var jeg ikke, og jeg syntes det var utrolig positivt at hun tok det opp slik at det hele kunne bli oppklart.

Jeg har selv prøvd å oppklare saker per PM et par ganger og fått sjokkerende negative reaksjoner tilbake, så det er ikke ikke bare bare, tydeligvis - men selv er jeg fan av direkte spørsmål med tilhørende oppklaring ved behov, altså.

Noen forteller at de ikke blir lei seg eller på annen måte negativt påvirket av diskusjoner her inne. Jeg syns imidlertid ikke det er det minste rart om det kan skje av og til - relasjoner på nett er vel som alle andre relasjoner; om man kan bli glad, oppstemt, lettet eller oppmuntret av tilbakemeldinger her inne, så var det vel merkelig om aldri negative følelser skulle kunne utløses også. Jeg synes ikke det er det minste sutrete å være ærlig på det.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 25-03-10 kl 18:15.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:10   #65
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg blir absolutt påvirket av diskusjoner her som jeg blir det ellers i verden. Jeg syns ikke det er det minste rart.

Øh - men nå ble jeg helt satt ut. Er det en bruker som har registrert seg med Fisken eller har torsk bytta navn? :fikk øye på hvem som leser tråden:

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:15   #66
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg blir absolutt påvirket av diskusjoner her som jeg blir det ellers i verden. Jeg syns ikke det er det minste rart.

Helt naturlig. Og føler man seg litt ekstra sårbar en periode, så er det like lett å ta ting innover seg her som IRL. Heldigvis ser det ut til at det er veldig få her inne som er av typen som bærer nag på grunn av opphetede diskusjoner eller svært ulike oppfatninger om enkelte temaer.

Dette er jo et fantastisk forum med mange interessante diskusjoner, og med oppegående og humoristiske mennesker.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:11   #67
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Noen som husker hvordan FP startet?

Enig med noen uenig med andre- sensur er noe drit, personangrep og hets like så. Jeg synes det er lite av det her inne i forhold til hva det kunne vært, og det er jeg som bruker litt stolt av, de som er mest hårsåre og ofte mest ufine trenger ikke noe mer besyttelse enn den jevne brukers folkeskikk og pinlighetsterskel og det er ganske unikt og ganske stilig og noe vi har lov å være litt selvdiggende i forhold til.

Som ny gravid har jeg begynt å snuse litt rundt i "den andre nettverden " igjen og har fått god kontakt med min indre misantrop. :urk:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:39   #68
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Noen som husker hvordan FP startet?

Godt poeng.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:55   #69
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg er ikke tilhenger av personangrep, men jeg er heller ikke tilhenger av sensur. Monsoon lovte meg at det var takhøyde og at jeg derfor ville trives her, og jeg kommer til å bli om det endrer seg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:59   #70
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg er ikke tilhenger av personangrep, men jeg er heller ikke tilhenger av sensur. Monsoon lovte meg at det var takhøyde og at jeg derfor ville trives her, og jeg kommer til å bli om det endrer seg.

Lavtrykk?

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:00   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg blir skikkelig paranoid når det snakkes om "enkelte" og "Noen" hele tiden. Enkelte brukere kommer med gjentatte personangrep, noen brukere slipper lettere unna for de er bare sånn, osv. Er det meg, er det meg dere snakker om? Er det? Hæ?!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:03   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg tror enkelte føler seg truffet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:15   #73
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Lavtrykk?

Du skal ikke kimse ad trykkforskjeller.

FP

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:16   #74
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror enkelte føler seg truffet.

Jeg tror noen gjør det også.


__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:19   #75
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:21   #76
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Du skal ikke kimse ad trykkforskjeller.

FP

Kaller du meg trykk?
Makan!

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:21   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg blir skikkelig paranoid når det snakkes om "enkelte" og "Noen" hele tiden. Enkelte brukere kommer med gjentatte personangrep, noen brukere slipper lettere unna for de er bare sånn, osv. Er det meg, er det meg dere snakker om? Er det? Hæ?!

Jepp, det er deg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:22   #78
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp, det er deg.

Det du sier her er at Polyanna snakker om Skremmern? Det er ikke meg?

  Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:22   #79
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Ahh, ok! Det er et sant helvete å ikke vite!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 20:23   #80
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Skremmern, jeg er glad i noen også jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no