Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 13:52   #241
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Er det noen regler for hvor mange man kan ha i ett og samme innlegg?


Sist redigert av rine : 27-03-10 kl 18:34.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:57   #242
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kommer ikke på eksempel, (dvs. da må jeg lete, og det gidder jeg ikke nå) men jeg har flere ganger opplevd av jeg og andre litt mindre kjente brukere har sagt noe i en diskusjon og så kommer en av de mer profilerte (jeg kommer på Polyanna her, men jeg husker ikke hvilken tråd- helt ærlig) og sier akkurat det samme, og får umiddelbart ørtn ? Jeg må jo da gå ut fra at det var formuleringen, ikke argumentet eller meningene i seg selv, som det var grunn til å .

Det er vel grunn til å anta at enten var formuleringen så bra at den i seg selv var verdt en applaus, eller så var formuleringen så tydelig at meningen kom frem på en bedre måte. Det er vel ikke så merkelig at slikt skjer, og ikke så snodig at skjer med akkurat Polyanna heller. Hun er jo ualminnelig dyktig til å ordlegge seg og argumentere for sitt syn. Langt bedre enn de aller fleste på FP, vil jeg si, så at et argument blir sett på med nye øyne når det er Polyanna som legger det frem, er jeg ikke det minste overrasket over. Jeg synes ikke det er galt heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:58   #243
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Forresten: Jeg lover å prikke deg neste gang jeg ser et uforståelig - innlegg. OK?

Jeg oppfattet det ikke egentlig som om det spesielt var uforståelige tilber-smileyer du snakket om, mer som om du mener at det ofte ("pinlig ofte", faktisk) skjer at noen av de mest profilerte brukerne får mange ("fjørti", for å være presis ( )) tilber-innlegg som svar.

Altså, noen ganger er man så klart uenig i at et innlegg er så godt skrevet at det "fortjener" en -smiley - det tenker jeg også stadig vekk. Men enkeltstående tilfeller av tilbedelse av innlegg som jeg personlig (eller du personlig) ikke synes er så bra, det er noe annet enn det du sa. For det du sa (slik jeg leste det), det var at Polyanna og Mim og Skremmern og Sitron og jeg og hvem-nå-flere-det var, at vi "pinlig ofte" får mengder med -smileyer som svar på det vi skriver. For da snakker du om en slags (u-)kultur, slik jeg leser deg, og ikke om enkeltstående tilfeller av at man noen ganger er enig her og andre ganger er enig der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:58   #244
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det noen regler for hvor mange :tillber: man kan ha i ett og samme innlegg?

Åpenbart ikke. Kanskje vi burde ha en slik regel?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:00   #245
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

OK, jeg skjønner hva du mener. Det vises bedre når man gjør noe annet enn det som er vanlig - det er det heller ikke så vanskelig å være enig i.

Jeg synes ikke personlig det "gjør noe" at man må regne med å bli lagt merke til dersom man sier det man mener også når man dermed er uenig med (eller gjør noe annet enn) flertallet, eller de mest profilerte, eller hvilken gruppe man nå snakker om. Jeg forstår at dersom man er usikker eller tilbakeholden, så ønsker man kanskje ikke å bli veldig synlig eller å få mye oppmerksomhet på det man sier, men jeg kan ikke helt se at det er mulig (eller i alle fall ikke at det er ønskelig) å gå inn for at man ikke skal få svar/oppmerksomhet/motargumenter dersom man hevder sin mening på forumet.

Hvis du leser resten av innlegget mitt så ser du at vi er enige på dette punktet også.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener ikke å avfeie at det kan oppleves vanskelig eller uvant å få en stor mengde "sterke" brukere mot seg i en diskusjon, særlig ikke dersom man er ny og/eller usikker. Det er lett å hive seg med når man er veldig enig med mange og veldig uenig med få eller én, og det er verdt å være bevisst på at det ikke alltid er nødvendig å kaste seg på dersom mange allerede har sagt det man mener, og "motparten" blir stående veldig alene. Min erfaring er at det ofte (men slett ikke alltid) er noen som kommer inn og sier noe sånt når en tråd har gått litt over styr, og at mange av "de mest profilerte" da er flinke til å tenke seg om og roe seg ned. Og jeg tror at det fint går an for andre også å komme med slike påminnelser - at man synes det blir for voldsom motstand, og at man synes det går an å ta det litt mer piano. Ansvaret for å passe på sånt ligger på alle på forumet, ikke bare på moderatorene, eller bare dem med mer enn 10 000 innlegg, eller bare dem som har vært her siden starten.

Det er jo ikke dette som er poenget. Poenget er at det virker som at Enkelte, eller Noen har blitt så kjent at de kan tillate seg mye, mens dersom en annen prøver seg på noe lignende så får de nøye opplest at slik oppførsel tolereres ikke på dette forumet, bare av Enkelte. Akkurat dette er det som kanskje er litt vanskelig å svelge som noob. Ikke at det kreves at man står opp for og argumenterer for meningene sine.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:07   #246
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har ikke "problemer" med deg, jeg er tross alt over 16 år. Jeg er derimot veldig ofte uenig med deg, og noen få ganger veldig, veldig enig. Det jeg reagerte på nå, var dette utsagnet fra deg:

Jeg synes du fraskriver deg ethvert ansvar for din egen oppførsel her. Du kan også bli temmelig ufin og ekkel noen ganger, det er ikke alltid sånn at du må stige ned fra hesten din og redde andre fra "bøllene", eller at du er helt uskyldig og bare tar igjen det andre slenger mot deg. Vi har alle våre svin på skogen etter å ha deltatt i utallige diskusjoner på FP, vær kvinne nok til å innrømme det. (Og sånn helt til slutt, det er andre måter å være ufin på enn å kalle nykommere nek.)

Det at jeg har "problemer" med deg, var nå halvveis fjas, men jeg har faktisk mer problemer med å "skjønne" deg og hvordan du tenker noen ganger, enn jeg har med f.eks Sitron. :ærlig:

Jeg vet godt at jeg kan være ufin og ekkel, men jeg tviholder på at de gangene jeg er ufin (i betydningen personangrep og utskjelling) så er jeg det aldri først. Jeg kommer gjerne med ekle/spydige/sarkastiske kommentarer, og kan rakke ned på enkelte grupper osv, men jeg tror ikke du finner ett eneste innlegg her inne der jeg har kalt noen for noe som helst. Først.
Og så kan vi selvfølgelig diskutere om det jeg bedriver er så mye bedre, (sikkert ikke) men nå var engang tittelen på tråden "personangrep" og det mener jeg at jeg stort sett ikke holder på med. Uten av det på noen som helst måte gjør meg til en engel på FP.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:23   #247
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jøss, rine.

Du skal ha for en usedvanlig imponerende evne til å få enhver tråd om FP generelt til å handle om deg spesielt og dine meninger om FP og andre brukere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:27   #248
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:32   #249
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det noen regler for hvor mange :tillber: man kan ha i ett og samme innlegg?

Åtte, om jeg ikke tar feil. Dvs, dersom alle er .

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

…. For det du sa (slik jeg leste det), det var at Polyanna og Mim og Skremmern og Sitron og jeg og hvem-nå-flere-det var, at vi "pinlig ofte" får mengder med -smileyer som svar på det vi skriver. For da snakker du om en slags (u-)kultur, slik jeg leser deg, og ikke om enkeltstående tilfeller av at man noen ganger er enig her og andre ganger er enig der.

Jeg var vel også nevnt der, men jeg kan ikke huske at jeg har fått mer enn én slik smiley i min karriere her inne.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet godt at jeg kan være ufin og ekkel, men jeg tviholder på at de gangene jeg er ufin (i betydningen personangrep og utskjelling) så er jeg det aldri først.

Det tror jeg det er delte meninger om. Jeg husker flere diskusjoner hvor folk har reagert på din fremferd og det har blitt en diskusjon basert på nettopp det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:38   #250
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg var vel også nevnt der, men jeg kan ikke huske at jeg har fått mer enn én slik smiley i min karriere her inne.

Jeg har aldri fått en sånn en. Tror jeg. Enda jeg tilhører "de profilerte".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:39   #251
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg har fått mange.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:44   #252
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har fått mange.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:45   #253
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Men du er ikke nevnt som de profilerte, aC.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:46   #254
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.




Det er jo ikke dette som er poenget. Poenget er at det virker som at Enkelte, eller Noen har blitt så kjent at de kan tillate seg mye, mens dersom en annen prøver seg på noe lignende så får de nøye opplest at slik oppførsel tolereres ikke på dette forumet, bare av Enkelte. Akkurat dette er det som kanskje er litt vanskelig å svelge som noob. Ikke at det kreves at man står opp for og argumenterer for meningene sine.

Helt enig.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kommer ikke på eksempel, men jeg har flere ganger opplevd av jeg og andre litt mindre kjente brukere har sagt noe i en diskusjon og så kommer en av de mer profilerte og sier akkurat det samme, og får umiddelbart ørtn

Dette er jeg også enig i. Mange ganger er det sånn at det virker som om alle tilber de "kjente" og snakker dem etter munnen, inntil en sier noe helt annet og kanskje klokt. Hvis en "kjent" bruker da sier det samme, er det nesten alltid den kjente som blir sitert og får av fjørti andre. Helt enig i det.

Hvorfor skulle det være feil å bruke "enkelte" og "noen"? Man skal være bra selvopptatt og paranoid om man automatisk tror at det er en omskriving av konkrete nick. Hvis jeg bruker "noen", mener jeg da at det er en viss andel personer. Jeg trenger ikke tenke på konkrete nick, men rett og slett at det er flere enn "noen få" eller "enkelte". "Enkelte" vil da si at det er noen få brukere, men det er fortsatt ikke sikkert at det dreier seg om konkrete, navngitte personer? For oss som ikke er "inne i varmen" tenker vi ikke automatisk på at vi da angriper eller omtaler noen spesielle, men at vi har en oppfatning av at noen gjør ditt og enkelte datt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:48   #255
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men du er ikke nevnt som de profilerte, aC.


Det er jeg vel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:50   #256
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jeg vel.

Pokker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:50   #257
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Og i forhold til åpenbar tilbedelse av for eksempel Polyanna:

Jeg innrømmer helt ærlig at jeg, i en lang diskusjon på ørten sider, skummer meg kjapt gjennom laaaange innlegg som kanskje ikke er utpreget godt skrevet. Det kan hende det er et og annet poeng der, men når så Polyanna (for eksempel) kommer og formulerer noe på to setninger, vel, da får man med seg poenget. Uten tvil.

På et diskusjonsforum er det ikke bare det å mene de bra greiene som er essensielt, det er å klare å formidle de også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:51   #258
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma

Det er jo ikke dette som er poenget. Poenget er at det virker som at Enkelte, eller Noen har blitt så kjent at de kan tillate seg mye, mens dersom en annen prøver seg på noe lignende så får de nøye opplest at slik oppførsel tolereres ikke på dette forumet, bare av Enkelte. Akkurat dette er det som kanskje er litt vanskelig å svelge som noob. Ikke at det kreves at man står opp for og argumenterer for meningene sine.

Jeg fikk også det inntrykket, denne tråden fikk meg til å tenke om igjen:

http://www.foreldreportalen.no/forum...+eller+innhold

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:51   #259
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

På et diskusjonsforum er det ikke bare det å mene de bra greiene som er essensielt, det er å klare å formidle de også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:55   #260
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Jeg innrømmer helt ærlig at jeg, i en lang diskusjon på ørten sider, skummer meg kjapt gjennom laaaange innlegg som kanskje ikke er utpreget godt skrevet. Det kan hende det er et og annet poeng der, men når så Polyanna (for eksempel) kommer og formulerer noe på to setninger, vel, da får man med seg poenget. Uten tvil.

På et diskusjonsforum er det ikke bare det å mene de bra greiene som er essensielt, det er å klare å formidle de også.

Mens jeg da tror at i en skumming, stopper mange opp ved de kjente og siterer dem, selv om de ukjente kan ha formulert det samme på en enda mer gnistrende måte tidligere. Jeg er HELT enig i at det er lettere å være enig i et velformulert innlegg, men jeg personlig synes ikke det er det som skiller innleggene som blir valgt ut som tilbedelsesverdige og hvilke som ikke blir det.

Jeg sier ikke at det er rart eller feil, men jeg sier at sånn er det

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no