Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ullundertøy til voksen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 13:21   #21
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg bruker litt forskjellig... har begynnt med stillongs nå..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 13:50   #22
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg sykler fra og til jobb om vinteren, så nå er det ulltøy som gjelder. Bruker gensere med høy hals fra Janus, og min fars gamle ullongser fra 1970-tallet med gylf (de er HELT suverene).

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 14:08   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

jeg MÅ få meg ullundertøy. holder på å fryke halvt i hjel om dagen.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 14:17   #24
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Med innejobb nøyer jeg meg som oftest med singlet eller kortermet ulltrøye - men den er bare et must. Ofte synes jeg også det kan være behagelig med skjørt og ullstrømpebukse - men disse strømpiksene ser ofte ikke så fine ut.

Hjemme sliter vi med å få opp tempen så der er det obligatorisk med ullgenser og gode ullsokker.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:01   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Skal definitivt hamstre noe ullundertøy til meg selv de nærmeste dagene. Med og uten blonder. En kollega tipset meg om at de hadde noe med blonde på Bogerud? Finnes i sort og hvitt visstnok. Hun husket ikke merket.

Hvor får man kjøpt janus sin voksen-ull?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:37   #26
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg bruker Janus stillongs og trøyer. Det samme gjør mannen og de to minste ungene.
Tenåringen vår klør av ull. Det har han gjort helt siden han var liten, så han bruker superundertøy i stedet. Det fungerer helt fint, han fryser ikke!

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 16:41   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har brukt ullundertøy i over en måned nå. Har den brune ull/silketrøya fra Nøstebarn som safran har og sorte ull/silke fra Sparkjøp. Bruker det stort sett hver dag fra oktober til april. *frysepinne*

For meg er det stor forskjell på ull og superundertøy. Superundertøy puster ikke på samme måte som ullen.

Janus sin voksenull har ikke like fin passform som Eva fra Sparkjøp og som Nøstebarnull.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 17:43   #28
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Ullmax har supert undertøy som tåler både aktivitet og vask. De har både merino ull, ullfrottè og micro undertøy. Micro undertøyet tåler 60 graders vask, supre treningsklær

http://www.ullmax.no/index.asp

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 18:17   #29
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Nøstebarn og Iris her og!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 18:27   #30
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Ullundertøy er best hvis du vil holde varmen.
Superundertøy er et innerlag, som skal transportere svette fra kroppen, og ut i et ytre lag. Fungerer veldig bra hvis du skal trene, eller har hardt fysisk arbeid ute.
Da skal kroppen holde seg tørr, og varm, og klærne skal absorbere fuktigheten.

Jeg bruker merinoull trøye og long, har akkurat kjøpt meg en ull/silke trøye fra Safa (Bogerud), som jeg er veldig spent på. Har ullfrottetøy til bruk enten for seg selv, eller utenpå merinoulltøyet, hvis det er skikkelig kaldt. Bikkja tar nemlig ikke hensyn til bikkjevær når han skal ut og gå tur...

Fungerer ull/silke bra, skal jeg spandere på meg ett par trøyer til, i steden for topper under cardigan i vinter. Sist jeg var gravid, gikk jeg forgjeves og ventet på varmefølelsen vi gravide liksom skal ha.

Bogerud har forresten 20% på alt fra Janus, Safa og Iris nå. Jeg handlet ull til snuppa og meg for nesten 1000 kr i dag.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 18:56   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har masse ullundertøy og superundertøy. En frossenpinn som meg bor på et kaldt sted og er derfor avhengig av slikt hele vinteren.

Dette har jeg:

Eva ull/silke fra Sparkjøp- Disse er tynne og fine og har vært veldig solide. Jeg merker ikke kløe fra dem i det hele tatt og har bestemt meg for å handle inn mer.

Iris ullfrotte fra Sparkjøp- kjøpt i den største barnestørrelsen. Dette er en kjempegod genser som jeg bruker når jeg er ute på tur. Den er for tykk til å ha under andre klær, og ser ikke særlig pen ut, men under anorakker og sånn er den genial. Denne klør ikke.

Ulvang polo- Denne ser såpass grei ut at jeg bruker den alene uten andre klær over. Denne kan klø litt, men jeg tåler godt kløe fra ullklær.

Iris Natura ulltrøye med lange armer- Dette er en trøye i ubehandlet ull. Denne er supervarm, men klør en del.

Stillongs- Ullblanding, gode klær, og klør ikke, men jeg synes ikke de er slitesterke.

Ulllongs fra Cubus- Helt greie.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:35   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Tusen takk for mange nyttige svar jenter

Jeg har kjøpt meg det brune med rosa blonder på i dag. Jeg er forelsket Behagelig, varmt og lekkert. Kan det bli bedre? Kjøpte også en longs i ull/silke, en singlet med blonder i utringningen og lange underbukser (Jeg ble revet med! Aner ikke når jeg skal bruke dem )

Har en del ullvang sokker og skal ønske meg flere til jul. I tillegg til annet ullundertøy fra Ullvang og Nøstebarn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 22:43   #33
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Tusen takk for mange nyttige svar jenter

Jeg har kjøpt meg det brune med rosa blonder på i dag. Jeg er forelsket Behagelig, varmt og lekkert. Kan det bli bedre? Kjøpte også en longs i ull/silke, en singlet med blonder i utringningen og lange underbukser (Jeg ble revet med! Aner ikke når jeg skal bruke dem )

Har en del ullvang sokker og skal ønske meg flere til jul. I tillegg til annet ullundertøy fra Ullvang og Nøstebarn.

Høres veldig bra ut.

Jeg fikk mitt i posten i dag og gleder meg til å bruke det! Det var faktisk skikkelig fint.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 23:24   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Ullundertøy er best hvis du vil holde varmen.
Superundertøy er et innerlag, som skal transportere svette fra kroppen, og ut i et ytre lag. Fungerer veldig bra hvis du skal trene, eller har hardt fysisk arbeid ute.
Da skal kroppen holde seg tørr, og varm, og klærne skal absorbere fuktigheten.
.......
........

Superundertøy er ment for aktivitet.

Har ikke begynt med ullundertøy enda, men ullsokkene og lammeullspoloene/genserne er fremme.

Når jeg skal ut tar jeg på ullfrotte, langermet trøye og longs. Da kan jeg være ute i timesvis!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 18:02   #35
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har en ullundertrøye i ull og silke som redder meg på de kaldeste vinterdagene. Ønsker meg en til.
Noen anbefalinger mht kløfrie ullundertrøyer til menn?

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 18:29   #36
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg er helt avhengig av å ha ulltrøye om vinteren. *frysepinn jeg og*
Liker godt Calida sine i blandingen ull/silke.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 09:12   #37
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har et naturhvitt ullsett i tynn tynn ull som jeg har kjøpt hos Cubus
Langermet ullundertrøye som jeg kjøpte for å bruke under bunadsskjorten 17 Mai (da erdet alltid gørrkaldt)

Det stikker ikkeog er veldig behagelig å ha på seg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 09:19   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har noe fra Norheim, men har rotet vekk stillongsen, og man kommer ikke så langt med bare genseren.
Har noe Janus, men det har fått seg noen omganger for mye i tørketrommelen tror jeg, selv om det holder fint en stund til.
I tillegg har jeg en kortermet fra Iris, fast tilbehør til bunaden!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:19   #39
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har også ullundertøy fra Cubus, fungerer bra synes jeg. Skulle gjerne hatt noe lekkert i ull og silke, men lommeboka sier noe annet...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 11:54   #40
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullundertøy til voksen

Jeg har det det samme som på bilde over her (brunt og rosa) bare i svart. Veldig fornøyd, men har brukt det i nesten en måned nå og lurer litt på om jeg burde ha noe tykkere til de kaldeste dagene. Noen som har noen tips på tykkere ull?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no