Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-08, 11:13   #1
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Jeg glemte å kjøpe tomatsausen og pastaen på lørdag for å ha strimlet svinekjøtt og pastaskruer i dag.

Svinekjøttet tok jeg av frysereni går og bør brukes i dag.

Men alt jeg har er
*Potet
*Gulerot i kjøleskapet
*Fryste grønnsaker, vilt,blomkål blanding og en 1kg brokoli hehe
*hjemmelaget blomkål og brokoligrateng i fryseren
*fullkorns ris
*kanskje pasta men har spagetti,men det spiser ikke mann., han får vondt i magen av spagetti. Nei det er ikke tull. er annen sammensetning i pasta og spagetti fant jeg ut da jeg ble ilag med han å leste på pakkene *ler*



SÅ HJELP.
Hva lage?


*har ei som våkner 100 gang om natta pga tenner så hode har tatt ferie*
Har prøvd å søke på nettet men får bare opp en hel drøss rare retter hehe
Og fikk ikke handlet på lørdagen sånn som jeg skulle.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 21-01-08 kl 11:53.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:47   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Skjær potetene i båter, legg dem i langpanne, ha på litt olivenolje samt salt og pepper og stek i ovnen.
Krydre svinekjøttet med krydder du liker og stek det på panna.

Server med dampede grønnsaker (evt. en salat om du har) og saus.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:48   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Ser ut som du har alt som trengs til stekt ris.
Er alle de frosne grønnsakene blandet eller hver for seg?

Bruk en stor panne eller wok
Fres svinekjøttet i olje og krydder, har du currypaste er det best. Legg kjøttet til side.
Fres grønnsaker.
Hell i ferdig kokt ris, mer krydder og kjøttet. Kjempelett.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 11:51   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Skjær potetene i båter, legg dem i langpanne, ha på litt olivenolje samt salt og pepper og stek i ovnen.
Krydre svinekjøttet med krydder du liker og stek det på panna.

Server med dampede grønnsaker (evt. en salat om du har) og saus.

Har ikke noe saus Har ikke noe å lage saus av heller.. tror jeg ikke.
Og salat har vi heller ikke

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Ser ut som du har alt som trengs til stekt ris.
Er alle de frosne grønnsakene blandet eller hver for seg?

Bruk en stor panne eller wok
Fres svinekjøttet i olje og krydder, har du currypaste er det best. Legg kjøttet til side.
Fres grønnsaker.
Hell i ferdig kokt ris, mer krydder og kjøttet. Kjempelett.

Mann liker ikke stekt ris

Hva er currypaste?


Er fergig grønnsaks poser med blandet grønnsaker.
Vilt pose, brokkoli med blomkål osv. Er bare en posemed brokkoli som ikke er blandet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:37   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Har du melk i hus ?

Lag potetstappe til. Innmari enkelt og greit.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:40   #6
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Saus lager du av å brune smør og hvetemel (det har vel alle i hus). Hell på vann og ha i salt, pepper og buljong. Litt fløte eller melk hvis du vil. Kok i 10 minutter.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:48   #7
Rufserine
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
Innlegg: 16
Rufserine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Jeg hadde nok stekt kjøttstrimlene, og satt dem til side. Så hadde jeg råstekt finstrimlet gulrot og potet og tilsatt frosne grønnsaker. Tilsatt litt vann, ris, soyasaus, chilisaus og tomatpuré eller ketchup. Smakssatt med salt, pepper og litt sukker. Lagt i kjøttet og fått det gjennomvarmt

Jeg lager dette av og til. Da finsnitter jeg det jeg har av grønnsaker, feks. poteter, gulrot, kinakål, paprika, tomat, purreløk, løk osv, og tilsetter kjøtt eller pølser, ris, pasta eller nudler. Mettende og godt

Rufserine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 12:59   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Har du melk i hus ?

Lag potetstappe til. Innmari enkelt og greit.

Nei har ikke melk: kjøper bare melk om vi trenger til matlaging og det er veldig skjeldent.
Og de var fri for laktosefri melk på butikken da jeg var på fredagen.





Opprinnelig lagt inn av Rufserine, her.

Jeg hadde nok stekt kjøttstrimlene, og satt dem til side. Så hadde jeg råstekt finstrimlet gulrot og potet og tilsatt frosne grønnsaker. Tilsatt litt vann, ris, soyasaus, chilisaus og tomatpuré eller ketchup. Smakssatt med salt, pepper og litt sukker. Lagt i kjøttet og fått det gjennomvarmt

Jeg lager dette av og til. Da finsnitter jeg det jeg har av grønnsaker, feks. poteter, gulrot, kinakål, paprika, tomat, purreløk, løk osv, og tilsetter kjøtt eller pølser, ris, pasta eller nudler. Mettende og godt

Hva er soyasaus?

Chilisaus har vi ikke men har chili pulver. Men turbo skal og spise dette og han er ikke noe spes for sterk mat.


Vi har worcestershire saus

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:13   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Lapskaus ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:14   #10
Rufserine
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
Innlegg: 16
Rufserine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Sitat:

Hva er soyasaus?

Chilisaus har vi ikke men har chili pulver. Men turbo skal og spise dette og han er ikke noe spes for sterk mat.


Vi har worcestershire saus

Jeg bruker sånn Kikkoman soyasaus, men det går sikkert fint å bruke buljong. Har aldri prøvd worchestersaus, men det kan sikkert brukes.

Poenget er at jeg tar det jeg har, og blander det sammen til det smaker godt Så tilpasser jeg styrken med chilisaus/ chili pulver. Skal barn spise, tilsetter jeg bare bittelitt.

Rufserine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 14:01   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Lapskaus ?

Med bare gulerot og potet?

Nei i lapskaus så bør det være kålrot.



Nei tror jeg t litt av hvert her.

Lager en slags "wok" med potetbåter.



Tusen takk alle sammen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 14:02   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp. Skal ha strimlet svinekjøtt til middag, men hva lage av det?

Opprinnelig lagt inn av Rufserine, her.

Jeg bruker sånn Kikkoman soyasaus, men det går sikkert fint å bruke buljong. Har aldri prøvd worchestersaus, men det kan sikkert brukes.

Poenget er at jeg tar det jeg har, og blander det sammen til det smaker godt Så tilpasser jeg styrken med chilisaus/ chili pulver. Skal barn spise, tilsetter jeg bare bittelitt.


aaah sånn saus. Glemt å kjøpe ny. Ryddet kjøleskapet etter ju og vår saus hadde gått ut i 2006 hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no