Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-23, 01:28   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Ikke julekuler, og nok mest ment til utebruk, men jeg elsker min corona-dotter i stuevinduet

https://www.jernia.no/dekor-og-inter...p44/p/58022107

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 06:45   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Heg har fra Rusta, men de kjøpte jeg i fjor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 09:55   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke julekuler, og nok mest ment til utebruk, men jeg elsker min corona-dotter i stuevinduet

https://www.jernia.no/dekor-og-inter...p44/p/58022107

Disse var skikkelig kule. De traff noe hos realist-nerden i meg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 12:49   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Mine lyser ikke på dagen. De går på batteri med timer så de skrur seg på i 15-draget.

Interessant. Selges produktet med sånn batteri med timer? Vi ba om litt info på Jernia, men de ansatte der var som vanlig ekstremt lite serviceminded, så vi fikk bare beskjed om å se på esken.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:23   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Disse: https://www.hadeland.com/krystallkule-oversikt

Hadeland ja, av en eller annen grunn lete jeg Mangor.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 20:31   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Interessant. Selges produktet med sånn batteri med timer? Vi ba om litt info på Jernia, men de ansatte der var som vanlig ekstremt lite serviceminded, så vi fikk bare beskjed om å se på esken.

Den er med batterier ja (jeg kan sende bilde av esken på min) og enten på hele tiden eller på i 8 timer. Jeg har satt den til å starte kl 15-ish og så lyser den da

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 21:17   #27
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg abonnerer, for jeg savner alltid noe lys å ha i vinduet når adventsstjerna forsvinner, men har aldri funnet noe passende.

Problemet mitt er at jeg egentlig ønsker meg en sånn "billig" sak fra Hadeland glassverk. Og da blir det liksom vanskelig å finne noe.

Du og jeg...

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 16:20   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Den er med batterier ja (jeg kan sende bilde av esken på min) og enten på hele tiden eller på i 8 timer. Jeg har satt den til å starte kl 15-ish og så lyser den da

Ja, send gjerne bilde.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 17:05   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Disse: https://www.hadeland.com/krystallkule-oversikt



Gøy at på alle illustrasjonsbildene så henger de i grupper med 8-10 stykker, når det er stykkpris på 4-8000.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 18:19   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gøy at på alle illustrasjonsbildene så henger de i grupper med 8-10 stykker, når det er stykkpris på 4-8000.

Haha, tenkte det samme. Første gang jeg fikk de opp i en reklame så tenkte jeg at de hadde vært fine på hytta. Og så sjekka jeg prisen og konstaterte ganske raskt at det gidder jeg ikke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 18:32   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gøy at på alle illustrasjonsbildene så henger de i grupper med 8-10 stykker, når det er stykkpris på 4-8000.

Ja - og på ei hytte! "Vintermagi til fjells" og #cabinlife

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 20:55   #32
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har også koronalys, tenkte jeg skulle gi de bort - men ser at bare det ene virker...

Kanskje den matcher Divine sin ene som fremdeles virker?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 07:15   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Melder meg inn i klubben som har lyst på ei Hadeland-kule, men jeg er nok for gjerrig. Onkelen min har et slik samling i ulike størrelser over spisestua, og den er virkelig vakker. Jeg har hatt flere biler som har kostet mindre enn de lampene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 08:15   #34
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Jeg måtte inn å se på firetusenkronerskulen til Hadeland, men det er jo heldigvis en lampe, ikke julekule. Munnblåst og håndslipt krystall, brukskunst… da synes jeg ikke det er dyrt egentlig. Altså det er mange penger, ikke misforstå, men designlamper kan jo ofte koste hur mycket som helst.

Men Hadeland hadde (i hvert fall før) fabrikkutsalg med annensortering med varer fra alt fra grove til minimale feil, der har jeg gjort noen varp før. Sånn hvis man er i de trakter liksom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 09:38   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Ja, det er lamper, ikke julekuler nei. Prisen er ikke urimelig, for håndlaget brukskunst nei, bare en del for mye penger for mitt budsjett.

Jeg forstod det ellers ikke som at det nødvendigvis er en julekule Divine er ute etter, men noe som kan lyse en lenger del av året, som ikke har typisk julepreg. Ikke det at Hadeland-lampene var ment som tips i så måte, bare et hjertesukk om hva jeg drømmer om å ha hengende når adventsstjerna tas vekk. Jeg vet ikke med Divine, men det jeg ønsker meg er egentlig en liten lampe, gjerne i form av en glasskule med litt farge på, men de kulene med lyslenker inni er jo fine de også, så jeg henger i tråden for tips. Men i likhet med Divine synes heller ikke jeg at de batteridrevne gir noe særlig med lys (de som jeg har sett).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 09:42   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Litt av «problemet» er at vi vil ikke ha lampe som må festes i taket. De kulene vi hadde, kunne vi bare henge over gardinstanga.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 09:53   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Litt av «problemet» er at vi vil ikke ha lampe som må festes i taket. De kulene vi hadde, kunne vi bare henge over gardinstanga.

Ja, det er en stor fordel, det er egentlig det samme her. Fint om den kan henges opp på samme måte som adventsstjerna, den henger rundt "festearmen" midt på gardinstanga (ganske stort vindu med lang gardinstang, derfor er den festet også på midten), eller rundt selve stanga. Til vanlig har jeg en veldig fin munnblåst (ikke julete) glasskule som går i gult og rav, hengende der. Men den lyser jo ikke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 10:10   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Jeg har en krok i vinduskarmen, som man ikke ser fordi gardinbrettet går lenger ned (Jada, fastmontert gardinbrett i taket, umulig å fjerne uten at en da må fikse taket) som stjerna henges i, så der kan også andre ting henges. Noe lys i vinduet når den tas ned hadde vært fint kjenner jeg, ja. Noe som bruker ledning så det har sterke lys enn batterier, helst.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 14:31   #39
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger "vinterpynt" med lys som kan henge i vindu

Min vinduslape henger på en enkel "spiker", det heter vel stift og kobles rett i støpselet. Det er en sånn henekrol på lampetten, slik adentsstjernen min har.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no